Welk type visa motor is het best geschikt voor montage in een eend?
06/644
Of
06/630
En wat voor versnellingsbak is er het meest geschikt voor?
Visa motor en welke versnellingsbak past er bij?
Ik heb nu voor eerst een A type met visa blok.
Rij al jaren met 2cv. meharis etc
Maar eerste visa blok, zat al in de van clee.
Best veel fut. Enorm geklooi. alles is anders. Onderdelen lastiger.
Bij de eend zou een lange bak wel kunnen lees ik her en der.
Maar zie ook vaak advies gewone eend bak.
blok loopt beter in lage toeren namelijk.
Rij al jaren met 2cv. meharis etc
Maar eerste visa blok, zat al in de van clee.
Best veel fut. Enorm geklooi. alles is anders. Onderdelen lastiger.
Bij de eend zou een lange bak wel kunnen lees ik her en der.
Maar zie ook vaak advies gewone eend bak.
blok loopt beter in lage toeren namelijk.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
het type visa maakt niet zoveel uit, zijn allemaal geschikt voor de 2cv. Begin er alleen niet zomaar aan en lees alle info goed door. De versnellingsbak maakt ok niet zo idioot veel uit.
Ik rijd zelf met een gewone eendenbak, dan heb je iets meer trekkracht, lekker voor een aanhanger. Met een dyanebak gaat de topsnelheid iets omhoog (ik dacht een km of 5 per uur) en met een combinatie van een dyane en eendenbak gaat het nog iets sneller. Maar ik vind dat totaal niet de moeite. En het inbouwen van een versnellingsbak uit een gs/ami super e.d zie ik ook niet direct het nut van in. Veel belangrijker is dat de versnellingsbak die je gaat gebruiken goed is, er komt toch meer trekkracht op te staan, als je bak niet in orde is zal hij het veel sneller begeven. Meer pk en trekkracht nodigt ook uit tot sneller optrekken enz.
In mijn ogen ook zeeeer belangrijk is goede versnellingsbakolie en zorgen dat er genoeg in zit. Ik gebruik zelf redline ultralight shockproof op aan raden van pete sparrow, die gebruikt dit wonderspul in zijn versnellingsbakken en hangt er dan een bmw motorblok aan. Ik moet zeggen kost wel wat maar werkt super, soepel schakelen en ook minder geluid uit de bak. Gaat nu al zo'n 8000 km goed en dan ook nog vaak met 4 man in de eend , palmabak volgeladen en een volle aanhanger erachter.
Ik rijd zelf met een gewone eendenbak, dan heb je iets meer trekkracht, lekker voor een aanhanger. Met een dyanebak gaat de topsnelheid iets omhoog (ik dacht een km of 5 per uur) en met een combinatie van een dyane en eendenbak gaat het nog iets sneller. Maar ik vind dat totaal niet de moeite. En het inbouwen van een versnellingsbak uit een gs/ami super e.d zie ik ook niet direct het nut van in. Veel belangrijker is dat de versnellingsbak die je gaat gebruiken goed is, er komt toch meer trekkracht op te staan, als je bak niet in orde is zal hij het veel sneller begeven. Meer pk en trekkracht nodigt ook uit tot sneller optrekken enz.
In mijn ogen ook zeeeer belangrijk is goede versnellingsbakolie en zorgen dat er genoeg in zit. Ik gebruik zelf redline ultralight shockproof op aan raden van pete sparrow, die gebruikt dit wonderspul in zijn versnellingsbakken en hangt er dan een bmw motorblok aan. Ik moet zeggen kost wel wat maar werkt super, soepel schakelen en ook minder geluid uit de bak. Gaat nu al zo'n 8000 km goed en dan ook nog vaak met 4 man in de eend , palmabak volgeladen en een volle aanhanger erachter.
http://webshop.redlineoil.nl/50204.jpg
Deze olie word wel vaker in 2cv bakken gebruikt staat ok specifiek bij dat het een gl 4 olie is
http://webshop.redlineoil.nl/58504.jpg
dit spul bedoelde ik, ongelofelijk lekkere olie, veeeel soepeler schakelen en inderdaad scheelt het ook flink in het geluid dat uit de bak komt.
Ik heb het gevonden via pete sparrow die in engeland bmw blokken op 2cv bakken zet, volgens hem "looks like custard but is the best I ever used"
Deze olie word wel vaker in 2cv bakken gebruikt staat ok specifiek bij dat het een gl 4 olie is
http://webshop.redlineoil.nl/58504.jpg
dit spul bedoelde ik, ongelofelijk lekkere olie, veeeel soepeler schakelen en inderdaad scheelt het ook flink in het geluid dat uit de bak komt.
Ik heb het gevonden via pete sparrow die in engeland bmw blokken op 2cv bakken zet, volgens hem "looks like custard but is the best I ever used"