2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Visa motor en welke versnellingsbak past er bij?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Versnellingsbakrevisie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Duckie'82
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 6-8-2017
Berichten: 28

BerichtGeplaatst: Zo 15 Apr, 2018 20:31    Onderwerp: Visa motor en welke versnellingsbak past er bij? Reageer met quote

Welk type visa motor is het best geschikt voor montage in een eend?

06/644
Of
06/630

En wat voor versnellingsbak is er het meest geschikt voor?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
verkuilm
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 327
Woonplaats: Zeist

BerichtGeplaatst: Ma 16 Apr, 2018 17:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nu voor eerst een A type met visa blok.
Rij al jaren met 2cv. meharis etc
Maar eerste visa blok, zat al in de van clee.
Best veel fut. Enorm geklooi. alles is anders. Onderdelen lastiger.

Bij de eend zou een lange bak wel kunnen lees ik her en der.
Maar zie ook vaak advies gewone eend bak.
blok loopt beter in lage toeren namelijk.
_________________
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 17-3-2003
Berichten: 1387
Woonplaats: Voorschoten

BerichtGeplaatst: Za 5 Mei, 2018 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

Rijdt nu al enige tijd met een snel visablok met een ami super bak erachter, dat gaat net. Anders een combi van eendenbak met dyane differentieel. Scheelt ook een hoop aanpaswerk.
_________________
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 1-11-2011
Berichten: 970
Woonplaats: Ursem

BerichtGeplaatst: Za 2 Jun, 2018 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

het type visa maakt niet zoveel uit, zijn allemaal geschikt voor de 2cv. Begin er alleen niet zomaar aan en lees alle info goed door. De versnellingsbak maakt ok niet zo idioot veel uit.
Ik rijd zelf met een gewone eendenbak, dan heb je iets meer trekkracht, lekker voor een aanhanger. Met een dyanebak gaat de topsnelheid iets omhoog (ik dacht een km of 5 per uur) en met een combinatie van een dyane en eendenbak gaat het nog iets sneller. Maar ik vind dat totaal niet de moeite. En het inbouwen van een versnellingsbak uit een gs/ami super e.d zie ik ook niet direct het nut van in. Veel belangrijker is dat de versnellingsbak die je gaat gebruiken goed is, er komt toch meer trekkracht op te staan, als je bak niet in orde is zal hij het veel sneller begeven. Meer pk en trekkracht nodigt ook uit tot sneller optrekken enz.

In mijn ogen ook zeeeer belangrijk is goede versnellingsbakolie en zorgen dat er genoeg in zit. Ik gebruik zelf redline ultralight shockproof op aan raden van pete sparrow, die gebruikt dit wonderspul in zijn versnellingsbakken en hangt er dan een bmw motorblok aan. Ik moet zeggen kost wel wat maar werkt super, soepel schakelen en ook minder geluid uit de bak. Gaat nu al zo'n 8000 km goed en dan ook nog vaak met 4 man in de eend , palmabak volgeladen en een volle aanhanger erachter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
verkuilm
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 327
Woonplaats: Zeist

BerichtGeplaatst: Zo 3 Jun, 2018 11:13    Onderwerp: Reageer met quote

Welke bakolie gebruik je dan precies? Ben al tijden opzoek wat nu beste is.
Ik weet iig dat je GEEN GL5 moet hebben.

Bij mijn vanclee was de bak ook al versleten, zn eerte verns. Bak laten reviseren.
Maar je merkt dat ie gewoon veel meer fut heeft.
_________________
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dirk D
Gebruiker
Gebruiker


Geregistreerd op: 2-3-2010
Berichten: 64
Woonplaats: Delfgauw ZH

BerichtGeplaatst: Ma 4 Jun, 2018 15:53    Onderwerp: Reageer met quote

Redline Oil LIGHTWEIGHT SHOCK PROOF
RED58404

25 euro p/lt ex bezorgkosten
Superspul, scheelt ook aanzienlijk in geluid is mijn ervaring.

Ik bestel het bij Hendriks autosport en doe het in alle bakken.
_________________
Ak350 1969
Acadiane 1981
Acadiane 1987 (in restauratie)
2cv6 1983
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 1-11-2011
Berichten: 970
Woonplaats: Ursem

BerichtGeplaatst: Wo 6 Jun, 2018 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

http://webshop.redlineoil.nl/50204.jpg

Deze olie word wel vaker in 2cv bakken gebruikt staat ok specifiek bij dat het een gl 4 olie is



http://webshop.redlineoil.nl/58504.jpg

dit spul bedoelde ik, ongelofelijk lekkere olie, veeeel soepeler schakelen en inderdaad scheelt het ook flink in het geluid dat uit de bak komt.

Ik heb het gevonden via pete sparrow die in engeland bmw blokken op 2cv bakken zet, volgens hem "looks like custard but is the best I ever used"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Versnellingsbakrevisie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group