Alles over de wielophanging
-
theoenmarion
- Veelvuldig poster

- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
-
Contacteer:
Bericht
door theoenmarion » ma 7 nov, 2011 22:15
dyane_maniac schreef:ja. ca 30-40 euro. koop dan ook een nieuw lagerbusje (waar dat dunnere deel door gelagerd wordt). je kan echter nog proberen het lager te wassen in wasbenzine oid en kijken of het dan (met wat olie) soepel loopt (oftewel dat het wat vuil was in het lager) indien ja ==> lager goed invetten met vet (ipv die olie). maar ik vrees dat een nieuwe de enige oplossing is.
Kan ik inderdaad eens proberen. Anders maar een nieuwe er in!
Bedankt.
-
theoenmarion
- Veelvuldig poster

- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
-
Contacteer:
Bericht
door theoenmarion » wo 16 nov, 2011 21:09
Nou, ik heb het geheel schoon gemaakt in benzine en droog geblazen. Loopt al veel beter.Dus ik doe het er mee. Iemand een idee welk vet er in het stuurhuis gaat? Is dat Total Multis vet, of kan ik ook een ander soort vet gebruiken? En hoeveel moet ik erin stoppen?
-
Handjes
- Veelvuldig poster

- Berichten: 624
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52
Bericht
door Handjes » do 15 mei, 2025 17:27
verkuilm schreef: ↑ma 16 aug, 2010 07:35
De klacht ie ik heb is een harde knak vooral optrekken/remmen, zie ook andere topic.
Ik hoop op het stuur huis de rest alles gecontrolleerd maar is het niet
Ik heb momenteel hetzelfde: bij optrekken wat geknak/geratel uit het vooronder. Klonk als plaatwerk waar iets tegenaan bonkt, maar dat is het niet.
Heb je uiteindelijk achterhaald wat het probleem was?
Laatst gewijzigd door
Handjes op ma 26 mei, 2025 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
La vie est belle.
-
deusjevo
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1934
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
-
Contacteer:
Bericht
door deusjevo » do 15 mei, 2025 18:04
Spatbord?
Bij m’n Dyane had ik dat ook, bleek het spatbord linksvoor niet goed in de rubbers te hangen
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
gewatte
- Gebruiker

- Berichten: 127
- Lid geworden op: za 6 jun, 2020 21:44
Bericht
door gewatte » do 15 mei, 2025 22:29
Inner tie rod, Nederlandse benaming weet ik niet juist. De keuring zijn schuivende platen zijn bb sterk genoeg om daar speling te laten vertonen. Bij mij zijn die alle 2 slecht aan het worden.
Ik had zo'n tool ervoor maar heb onmiddelijk zo'n Yato gereedschap gekocht en heb je per grootte. Met alles uiteen heb je best alles in huis.
-
Handjes
- Veelvuldig poster

- Berichten: 624
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52
Bericht
door Handjes » ma 26 mei, 2025 14:55
gewatte schreef: ↑do 15 mei, 2025 22:29
Inner tie rod, Nederlandse benaming weet ik niet juist. De keuring zijn schuivende platen zijn bb sterk genoeg om daar speling te laten vertonen. Bij mij zijn die alle 2 slecht aan het worden.
Ik had zo'n tool ervoor maar heb onmiddelijk zo'n Yato gereedschap gekocht en heb je per grootte. Met alles uiteen heb je best alles in huis.
Ik heb je reactie een paar keer gelezen, maar ik snap er niks van

.
La vie est belle.
-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5228
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » ma 26 mei, 2025 16:31
Bij de Belgische keuring wordt de auto met de wielen op platen gezet die ze hydraulisch kunnen schuiven om zo de speling van de fusees te kunnen zien/meten.
diverse Citroens, wat anders.
-
gewatte
- Gebruiker

- Berichten: 127
- Lid geworden op: za 6 jun, 2020 21:44
Bericht
door gewatte » ma 26 mei, 2025 22:12
Ik ben verkeerd, 2CV heeft geen kogelgewrichten op zijn spoorstangen. Wat je zou kunnen doen is grote blokken/balken aan de achterwielen leggen zodat je auto niet meteen vertrekt/wegrijd. Iemand in de auto zet 'm in 1° en probeert dan te vertrekken telkenmale zodat er kracht op de voorwielen komt en je de knak hoort. Van ver (danger)kijken of met zo'n stok met een phone erop om te filmen wat er gaande is.
Foto van stuur en video van shaker plates:
https://www.youtube.com/watch?v=7HGbICps3as
-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5228
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » di 27 mei, 2025 15:06
Vroeger hadden ze wel eens problemen met de asbevestigingsbouten. Een voor een eruit draaien invetten en weer aantrekken met het goede koppel.
ook kun je wel eens een steentje hebben zitten tussen wielarm en plaatwerk.
diverse Citroens, wat anders.