Stuurhuis

Alles over de wielophanging
theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » ma 7 nov, 2011 22:15

dyane_maniac schreef:ja. ca 30-40 euro. koop dan ook een nieuw lagerbusje (waar dat dunnere deel door gelagerd wordt). je kan echter nog proberen het lager te wassen in wasbenzine oid en kijken of het dan (met wat olie) soepel loopt (oftewel dat het wat vuil was in het lager) indien ja ==> lager goed invetten met vet (ipv die olie). maar ik vrees dat een nieuwe de enige oplossing is.
Kan ik inderdaad eens proberen. Anders maar een nieuwe er in!
Bedankt.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » wo 16 nov, 2011 21:09

Nou, ik heb het geheel schoon gemaakt in benzine en droog geblazen. Loopt al veel beter.Dus ik doe het er mee. Iemand een idee welk vet er in het stuurhuis gaat? Is dat Total Multis vet, of kan ik ook een ander soort vet gebruiken? En hoeveel moet ik erin stoppen?

Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Re: Stuurhuis

Bericht door Handjes » do 15 mei, 2025 17:27

verkuilm schreef: ma 16 aug, 2010 07:35 De klacht ie ik heb is een harde knak vooral optrekken/remmen, zie ook andere topic.
Ik hoop op het stuur huis de rest alles gecontrolleerd maar is het niet
Ik heb momenteel hetzelfde: bij optrekken wat geknak/geratel uit het vooronder. Klonk als plaatwerk waar iets tegenaan bonkt, maar dat is het nu.

Heb je uiteindelijk achterhaald wat het probleem was?
La vie est belle.

deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door deusjevo » do 15 mei, 2025 18:04

Spatbord?

Bij m’n Dyane had ik dat ook, bleek het spatbord linksvoor niet goed in de rubbers te hangen
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

gewatte
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door gewatte » do 15 mei, 2025 22:29

Inner tie rod, Nederlandse benaming weet ik niet juist. De keuring zijn schuivende platen zijn bb sterk genoeg om daar speling te laten vertonen. Bij mij zijn die alle 2 slecht aan het worden.
Ik had zo'n tool ervoor maar heb onmiddelijk zo'n Yato gereedschap gekocht en heb je per grootte. Met alles uiteen heb je best alles in huis.

Plaats reactie