Schokbreker montagefouten

Alles over de wielophanging
Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Re: Schokbreker montagefouten

Bericht door bebe » ma 5 aug, 2013 22:18

PeterPaul schreef: Tussen de schokbrekerplaat en de schokbreker hoort geen dikke schijf. Aan de kant van de moer wel een dunne schijf.
Ik ben bezig een nieuw chassis op te bouwen en heb mijn eend jaren geleden gedemonteerd....
Weet niet meer hoe het allemaal precies zat, en of het toen wel goed gemonteerd was.
Kortom: Hele verhaal is duidelijk, maar hoe zit het bij de schokbreker montage aan de achteras? Ook daar geen dikke schijf, of juist wel?
Bij voorbaat dank!

*Test 6 aug: Komt dit bericht nu wel op 'forum actueel'?*
Eendracht maakt macht.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1519
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle

Bericht door RobM » di 6 aug, 2013 17:21

Het gaat om die dingen met een dubbel draadeind. Daar zit het draadeind op de moer gelast, en dat geeft een niet-gladde rand. Daar moet zo'n dike ring onder, zoals gezegd met de 'uitsparing' richting chassis.

dus: ja, bij de achteras bij alle vier de plaatsen waar je de schokbreker opschuift.

Gr Rob
2CV AZAM '67 gris dandy
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » di 6 aug, 2013 22:54

RobM schreef:Het gaat om die dingen met een dubbel draadeind. Daar zit het draadeind op de moer gelast, en dat geeft een niet-gladde rand. Daar moet zo'n dike ring onder, zoals gezegd met de 'uitsparing' richting chassis.

dus: ja, bij de achteras bij alle vier de plaatsen waar je de schokbreker opschuift.

Gr Rob
@Rob: Je bevestigt mijn vermoeden, bedankt!
Eendracht maakt macht.

Gebruikersavatar
AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » vr 9 mei, 2014 14:55

Ik heb nog een paar BOGE schokdempers liggen, die wil ik onder de eend monteren.

Nu weet ik al dat de stofkap hier naar de wielen toe moet.
Echter in de stofkap zitten aan het uiteinde ook drie gaatjes naast elkaar.

Moeten deze aan de onder of bovenzijde zitten ?

Ze zouden kunnen zijn voor afwatering of ventillatie ?
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Gebruikersavatar
AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » vr 9 mei, 2014 15:13

Ik heb het antwoord reeds online gevonden:
Als u Boge-schokdempers aanbrengt, moet u de mantel naar de wieldraag-
arm keren en de puntjes naar boven. De ontluchtgaatjes zitten dan onder.
Dan kan ik nu verder met de montage ;)
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Plaats reactie