conversie naar Charleston geel zwart
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Als dat maar goed gaat
- Isabelle
- Gebruiker
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 4 jul, 2022 14:24
- Locatie: De verre Westhoek, West-Vlaanderen
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Verraad! Pek en veren!
groetjes,
Isabelle
Soleille la 2CV6 de 1986
Isabelle
Soleille la 2CV6 de 1986
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag de carburateur weer terug gemonteerd. Over 4 weken staat de eend in Monaco en voor die tijd krijg ik de ijectie helaas niet af.
Maar de voorbereidingen gaan gewoon door. Het aangepaste spruitstuk en de injectoren zitten er wel al op, Morgen de tstukjes in de brandstof leiding monteren en op de injectoren aansluiten. Wel handig nu dat de originele brandstofleiding er ook nog is.
Kan je makkelijk de carburateur brandstofpomp en ontsteking er weer op zetten als het moet.
Palmabak is inmiddels ook geel ipv rood.
Morgen weer wat fotos.
Maar de voorbereidingen gaan gewoon door. Het aangepaste spruitstuk en de injectoren zitten er wel al op, Morgen de tstukjes in de brandstof leiding monteren en op de injectoren aansluiten. Wel handig nu dat de originele brandstofleiding er ook nog is.
Kan je makkelijk de carburateur brandstofpomp en ontsteking er weer op zetten als het moet.
Palmabak is inmiddels ook geel ipv rood.
Morgen weer wat fotos.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Tstukjes gemonteerd in de brandstofleiding. Alleen nog een kort stukje slang naar de injectoren.
De palmabak gemonteerd. Past ook goed.
Zaterdag de draadboom afmaken en voorzien van stekkers.
Fotos upload werkt niet momenteel
De palmabak gemonteerd. Past ook goed.
Zaterdag de draadboom afmaken en voorzien van stekkers.
Fotos upload werkt niet momenteel
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
En de fotos nu werkt het wel
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ziet er weer heel netjes uit!
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: di 14 dec, 2021 20:18
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Welk systeem ga je gebruiken,? Of heb ik daar overheen gelezen?. Ik zou om te beginnen de carb laten zitten, met alleen het vaccuum van je inlaatspruitstuk en lucht-temp en motor-temp moet je hem aan het rijden krijgen op injectie. Is mij ook gelukt, zelfs met mijn eigen injectie-systeem, dan een nog lpg benzine afsluitkraantje tussen de benzineleiding van de carb, als de injectie dan een keer tegensputterd, schakel je het afsluitkraantje uit en je kunt verder op je carb rijden.
Het throttlebody wordt dan de volgende stap als je er vertrouwen in gekregen hebt. Dan kun je ook de tps sensor aansluiten om de puntjes op de i te zetten (maar is eigenlijk niet nodig) je kunt alles op alleen het vacuum van het spruitstuk sturen zelfs de acceleratie-verrijking.
Als je hulp nodig hebt hoor ik het wel..
Het throttlebody wordt dan de volgende stap als je er vertrouwen in gekregen hebt. Dan kun je ook de tps sensor aansluiten om de puntjes op de i te zetten (maar is eigenlijk niet nodig) je kunt alles op alleen het vacuum van het spruitstuk sturen zelfs de acceleratie-verrijking.
Als je hulp nodig hebt hoor ik het wel..
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: di 14 dec, 2021 20:18
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Trouwens ik zou beginnen met het plaatsen van een wide-band lambda-sonde b.v. de Spartan 2 van 14point7.com met uiteraard een metertje, als je de waardes van je carb monitoren doet heb je een begin waarde waar je je op kunt richten met de injectie, immers op je carb rijdt ie (goed).
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
dank voor de tips.
Er zit inderdaad een windband lambda (bosch LSU 4.9) in de uitlaat. Met een sparton 2. Die heb ik al gemonteerd en die komt aan de computer straks. Ik zal even een metertje bestellen dan kan ik hem vast in de gaten houden. Als ik naar frankrijk rijd binnenkort.
De computer is een megasquirt achtige in een mooie behuizing met bleutooth verbinding.
Werkt ok met tunerstudio.
https://www.efignition.nl/c-3632985/efignition-46/
Het is niet de 1e 2cv die op dit systeem rijdt, ik heb ook de file met instellingen van die andere 2cv.
Er zit inderdaad een windband lambda (bosch LSU 4.9) in de uitlaat. Met een sparton 2. Die heb ik al gemonteerd en die komt aan de computer straks. Ik zal even een metertje bestellen dan kan ik hem vast in de gaten houden. Als ik naar frankrijk rijd binnenkort.
De computer is een megasquirt achtige in een mooie behuizing met bleutooth verbinding.
Werkt ok met tunerstudio.
https://www.efignition.nl/c-3632985/efignition-46/
Het is niet de 1e 2cv die op dit systeem rijdt, ik heb ook de file met instellingen van die andere 2cv.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ah die spartan geeft gewoon 0-5v zie ik
Analog Input, 0[v] @ 10AFR linear to 5[v] @ 20 AFR
Arduino en lcd er aan kost niets.
Analog Input, 0[v] @ 10AFR linear to 5[v] @ 20 AFR
Arduino en lcd er aan kost niets.
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: di 14 dec, 2021 20:18
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ah de Megasquirt kloon van Jeroen Bosman, die vind ik veel te duur en er zit geen ignitiondriver in
Ik werkte met een andere kloon (umc1 van no-limits-motorsport, dit is minder overkill voor een 2cv en je kunt hem naar je eigen behoefte in elkaar kuntselen).
en inderdaad gewoon een arduino metertje erop aansluiten... (Voltmeter werkt ook al).
Als je de lambda-sonde al in je uitlaat hebt zitten dan moet je hem ook aansturen anders gaat je sonde kapot.
Ik werkte met een andere kloon (umc1 van no-limits-motorsport, dit is minder overkill voor een 2cv en je kunt hem naar je eigen behoefte in elkaar kuntselen).
en inderdaad gewoon een arduino metertje erop aansluiten... (Voltmeter werkt ook al).
Als je de lambda-sonde al in je uitlaat hebt zitten dan moet je hem ook aansturen anders gaat je sonde kapot.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Er zit nu een dop in de lasmoer van de sensor. Sensor gaat er in als ik hem aansluit. Las ook dat hij pas mag opwarmen na staren van de motor.
Die efignition is wel prijzig maar wel mooi in een behuizing gegoten en de draadboom is ook handig op elk draadje is om de 10cm geprint waar hij voor is.
Ga die ecu die jij hebt gebruikt eens opzoeken mischien iets voor de pickup.
Vandaag een doosje van burton binnen.
De sierstrips op de deuren, de rechter spiegel, een tankdop met slotje en nieuwe bougiekabels. Ik kreeg een schok van de oude.
Die efignition is wel prijzig maar wel mooi in een behuizing gegoten en de draadboom is ook handig op elk draadje is om de 10cm geprint waar hij voor is.
Ga die ecu die jij hebt gebruikt eens opzoeken mischien iets voor de pickup.
Vandaag een doosje van burton binnen.
De sierstrips op de deuren, de rechter spiegel, een tankdop met slotje en nieuwe bougiekabels. Ik kreeg een schok van de oude.
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Is er een 2CV meeting in Monaco?
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Dat niet maar ik ben er in de buurt, lijkt me leuk om daar een keer te kijken. Misschien een foto van de 2cv tussen een paar dure sportwagens. Lijkt me wel geinig.