Oudere eenden roestbestendiger dan nieuwe?

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » ma 18 jun, 2007 18:43

Yannick schreef: Een 2cv was toen voor Citroën al lang geen hoofdactiviteit meer. Nooit geweest, maar toen zeker niet.
Dat klopt niet helemaal denk ik, de research naar nieuwe technieken zal niet door de DS-rijders alleen betaald zijn...
1977 Mehari

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » ma 18 jun, 2007 19:29

Ze verkochtten goed, wil niet zeggen dat het een hoofdactiviteit is :wink: Waarmee ik niet wil zeggen dat Citroën het geen belangrijk model vond, zeker in de jaren 60 was de 2cv (in de benelux en daarbuiten) in de fleur van zijn leven.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » do 21 jun, 2007 10:55

Ik heb een eend uit 87 en die roest echt onder je kont vandaan. Elke keer duiken er weer opnieuw plekken op. Je kunt eigenlijk wel 2 jaarlijks een budget voor laswerk uittrekken.

Mnbroer heeft nog een eend uit jaren 50 en 60, die zijn veel harder.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 21 jun, 2007 11:17

Ach valt best mee, hoeveel wagens van 20 jaar rijden er nu nog? De meeste fiat's van 87 bestaan al niet meer. Wat overblijft zijn BMW's en dat soort merken. Nee voor de tijdsgeest vind ik een eend het stiekum toch lang volhouden. Volgens mij vergeten we al snel dat de jongste eend ook al weer zo'n 20 jaar oud is en ze worden er niet jonger op. ;)

Plaats reactie