Oldtimers en de APK
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 221
- Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
- Locatie: standdaarbuiten
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
het maken van een prius, met al z'n accu's en electronica enzovoorts en daarna het gebruik, maakt hem net zo milieubelastend als een hummer!
zie onder andere http://www.targetofopportunity.com/prius_hummer.htm
de prius wordt gebruikt als propaganda door milieu rakkers, op zich niets mis mee om mensen met hun neus op het milieu te drukken, maar gebruik dan wel juiste voorbeelden.
cees, die z'n afval gescheiden aanbiedt.
zie onder andere http://www.targetofopportunity.com/prius_hummer.htm
de prius wordt gebruikt als propaganda door milieu rakkers, op zich niets mis mee om mensen met hun neus op het milieu te drukken, maar gebruik dan wel juiste voorbeelden.
cees, die z'n afval gescheiden aanbiedt.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Die vergelijking werkt alleen als je in America woont en je een hummer koopt voor 25000 dollar (of zo) en 1,4 dollar voor een gallon benzine betaald.
En daarom maakt hummer ook maar een hybride en heeft Ford ook net een nieuwe uitgebracht. Mmmh zet je toch wel aan het denken hoe eerlijk zo'n Amerikaans rapport is.
Wat ook niet verteld wordt is dat NiMH accu's gerecycled worden. Rapport gaat uit van nieuw delfen van Nikkel.
Ron, die ook afval gescheiden aanbiedt en een 3L rijdt, nog minder co2 uitstoot als een Prius en gemiddeld 1:27
En daarom maakt hummer ook maar een hybride en heeft Ford ook net een nieuwe uitgebracht. Mmmh zet je toch wel aan het denken hoe eerlijk zo'n Amerikaans rapport is.
Wat ook niet verteld wordt is dat NiMH accu's gerecycled worden. Rapport gaat uit van nieuw delfen van Nikkel.
Ron, die ook afval gescheiden aanbiedt en een 3L rijdt, nog minder co2 uitstoot als een Prius en gemiddeld 1:27
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
1200CC en nee geen roetfilter omdat er een dubbelle kat onder zit. Toen bestond roetfilter nog niet en er bestaat nog steeds geen after market filter. Ook roetsuistoot is laagste van ongefilterde diesels. Verder kan ie ook op Bio Diesel en PPO rijden.
Maar voor de rest is het een klotebak omdat ze bij VW eigenwijs zijn en zelf een automaat hebben ontwikkeld die dus gewoon echt slecht is.
Maar voor de rest is het een klotebak omdat ze bij VW eigenwijs zijn en zelf een automaat hebben ontwikkeld die dus gewoon echt slecht is.
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Juist! Maar hij is goed terecht gekomen hoor, geen enkele (gezonde) Belg had hem zo mooi terug in orde gezetmartijntje schreef:dan mag ik over 50 jaar wel ongestraft in mijn uit belgie geimporteerd dyane rijden, ofniet yannick
Ik zal weleens een Belgische 2cv uit Nederland sleuren
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 153
- Lid geworden op: ma 8 aug, 2005 09:39
- Locatie: Amsterdam
Waar het eigenlijk om ging hier was of de APK afgeschaft kan worden voor oldtimers. Ik hoor niemand over de FEHAC enquete die gehouden is onder oldtimerbezitters. Het overgrote merendeel rijdt erg weining kilometers en ook is het bezit van een oldtimer niet alleen een hobby van rijke mensen. In het verleden hebben we wel mensen gehad die bijv. een DS van de zaak wilde hebben. Lekker goedkoop, geen belasting enz. Dit blijkt dus vreselijk tegen te vallen en het aantal lease maatschappijen dat klassiekers heeft is op 1 hand te tellen. Het merendeel van de mensheid vindt het belangrijk dat de auto het altijd doet en goedkoop is in onderhoud. Het voordeel dat je met een oldtimer hebt van de balasting breng je weer weg aan extra onderhoud, als het al niet meer is.
Hier doet het merendeel het onderhoud zelf, maar ik denk niet dat iemand overstapt op een klassieker omdat de APK afgeschaft wordt. Wat mij betreft mag de APK vervallen voor klassiekers. Ik denk dat het merendeel van de klassieker eigenaren hun auto's vertroeteld en goed onderhoud. Mocht dit niet zo zijn, dan komt dat wel aan het licht op straat.
En wat die belasting betreft, doe die lekker op de brandstof, dan zijn er geen moeilijke subsidie constructies nodig enz enz. Rij je veel kilometers in een dikke bak, dan betaal je meer. Rij je zuinig of in een klein autootje, dan kost het minder. Maar uiteraard wel in Europees verband invoeren.
Hier doet het merendeel het onderhoud zelf, maar ik denk niet dat iemand overstapt op een klassieker omdat de APK afgeschaft wordt. Wat mij betreft mag de APK vervallen voor klassiekers. Ik denk dat het merendeel van de klassieker eigenaren hun auto's vertroeteld en goed onderhoud. Mocht dit niet zo zijn, dan komt dat wel aan het licht op straat.
En wat die belasting betreft, doe die lekker op de brandstof, dan zijn er geen moeilijke subsidie constructies nodig enz enz. Rij je veel kilometers in een dikke bak, dan betaal je meer. Rij je zuinig of in een klein autootje, dan kost het minder. Maar uiteraard wel in Europees verband invoeren.
Beter een eend dan geen eend
-
- Gebruiker
- Berichten: 125
- Lid geworden op: zo 13 aug, 2006 17:41
apk geldigheid
hee een topic over apk......
alleen ik heb een ander soortig vraagje...
mag dat ff zo tussen de regels door
wijkt immers maar een beetje af.......
ja?
ok, daar gaat tie
mijn eendje moet per 8 aug gekeurd zijn
nu is t handiger qua planning etc dat die overmorgen gekeurd gaat worden
maar.................
wordt de jaarlijkse apk dan ook vervroegd zodat ik volgend jaar ook weer omstreeks julie zit of blijft dit gewoon 8 aug?
ik hoor nl verschillende berichten en tja euh.......dan raak ik enigzins de kluts kwiet.....
( kan ik wel weer een leuk klutsritje aan wagen maar ach.........)
merci in ieder geval dat t ff off topic enigzins kon en mocht
groetjens drassel
alleen ik heb een ander soortig vraagje...
mag dat ff zo tussen de regels door
wijkt immers maar een beetje af.......
ja?
ok, daar gaat tie
mijn eendje moet per 8 aug gekeurd zijn
nu is t handiger qua planning etc dat die overmorgen gekeurd gaat worden
maar.................
wordt de jaarlijkse apk dan ook vervroegd zodat ik volgend jaar ook weer omstreeks julie zit of blijft dit gewoon 8 aug?
ik hoor nl verschillende berichten en tja euh.......dan raak ik enigzins de kluts kwiet.....
( kan ik wel weer een leuk klutsritje aan wagen maar ach.........)
merci in ieder geval dat t ff off topic enigzins kon en mocht
groetjens drassel
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
en als ik dan hoor wat daar mis mee kan zijn... net zoals met oudere auto's.. gewoon voor alle auto's 1xper jaar. kost je de kop ook niet die 40 euro. ik denk niet dat de regel apk 1 x / 2jaar ervoor gaat zorgen dat mensen nu extra snel een oldtimer pakken, maar wel dat iemand bijvoorbeeld met een gebakje rondrijdt wat niet helemaal technisch in orde is en doorrijdt tot ie apk wordt afgekeurd. en tja dan kun je er "op straat"wel achter komen dat ie niet goed is, maar dan hoop ik niet dat iemands kind is die aan dat experiment meewerkt. ik snap het voordeel niet zo als ie goed is, is een apk ook niet erg toch?
douwe
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction