Veerpotten probleem

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ducky Willem
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: do 21 jun, 2007 15:31
Locatie: Wageningen

Veerpotten probleem

Bericht door Ducky Willem » vr 29 jun, 2007 12:07

Wat is dit toch een leuke klus om al je agressie kwijt te raken, nu kan ik de veerpotten weer niet los krijgen. Heb de stangen al los en kan het voorste mooertje (maat 46...) loskrijgen met een grip tank maar hoe kom ik er tussen om die ander moer los te maken ?? Ik heb echt geen moer sleutel 46, kan je die ergens lenen en/of huren?? Og heeft iemand een tip om die binnenste moeren los te krijgen ??
Beter 1 eend in de hand dan 10 in de lucht

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 29 jun, 2007 13:52

Je had ook volgens mij eerst de binnenste moer los moeten draaien, de bus kan er dan gewoon tussen uit gepakt worden ;)

of kijk ff op mijn www, bij demontage staat ook een tip

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » vr 29 jun, 2007 13:54

moet het chassis nog hergebruikt worden?? anders kan je hem wel los slijpen
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Tom
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 22 okt, 2003 11:59

Bericht door Tom » za 30 jun, 2007 09:31

Je hebt idd een hele smalle 46 steek nodig, wellicht is er een specialist in de buurt van wie je hem zou kunenn lenen. Goed inspuiten en een hamertje om te laten schrikken kan geen kwaad, kan heel goed vast zitten.

Sjaak S.
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 14 apr, 2003 23:08
Locatie: Den Helder

Bericht door Sjaak S. » zo 1 jul, 2007 20:36

de beide moeren aan de kant van de veerpot moeten er in ieder geval af, dus de achterste moer van het voorste stelstuk en de voorste moer van het achterste stelstuk, pas dan kun je beide stelstukken van de veerpot wegschuiven. Ik heb de beide moeren gewoon kapotgeboord: met een centerpunt een klein putje slaan midden in een van de 6 vlakken van de moer en en gat erin boren tot je net door de moer heen bent, in tegenoverliggen vlak van die moer doe je dat ook, dan een beetje hakken met een beitel en je moer valt er in twee helften vanaf. (kan zijn dat je een klein putje boort in je stelstuk: geeft niet). Een paar nieuwe moeren zijn de kosten niet. succes
my other car is......... ook een eend.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » zo 1 jul, 2007 20:47

Ik heb ze zelf met een beitel (steenbeitel die ik lekker scherp geslepen heb) en een hamer de moeren in 2-en gehakt. Maarja, bij mij ging er een nieuw chassis onder, compleet met nieuwe veerpotten (Duckservice uit Leek wou de oude veerpotten graag terug hebben).
Afblijven.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 17 jul, 2007 22:10

met een beitel zonder de moeren kapot te slaan wil het ook wel.
of de moeren goed inspuiten met kruipolie en dan met 2 waterpomp tangen jaa dat werkt echt
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » wo 18 jul, 2007 23:22

Een grote sokkentang, kun je lekker op hangen. Door gewicht trekt hij strakker dicht (goede grip!) en heeft een flinke hefboomwerking door zijn lengte, anders nog een pijp erop schuiven.
En er wat kruipolie tegenaan gooien natuurlijk.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 19 jul, 2007 00:10

Lelijke Eend schreef:Ik heb ze zelf met een beitel (steenbeitel die ik lekker scherp geslepen heb) en een hamer de moeren in 2-en gehakt. Maarja, bij mij ging er een nieuw chassis onder, compleet met nieuwe veerpotten (Duckservice uit Leek wou de oude veerpotten graag terug hebben).
werkt idd prima voor de moeren die je niet loskrijgt. nieuw zijn ze 4 euro ofzo, dus das in mijn ogen te doen. met een koudbeitel lukt het prima om zonder verdere beschadigingen te werken.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie