Veerpotten probleem
- Ducky Willem
- Beginner
Veerpotten probleem
Wat is dit toch een leuke klus om al je agressie kwijt te raken, nu kan ik de veerpotten weer niet los krijgen. Heb de stangen al los en kan het voorste mooertje (maat 46...) loskrijgen met een grip tank maar hoe kom ik er tussen om die ander moer los te maken ?? Ik heb echt geen moer sleutel 46, kan je die ergens lenen en/of huren?? Og heeft iemand een tip om die binnenste moeren los te krijgen ??
Beter 1 eend in de hand dan 10 in de lucht
de beide moeren aan de kant van de veerpot moeten er in ieder geval af, dus de achterste moer van het voorste stelstuk en de voorste moer van het achterste stelstuk, pas dan kun je beide stelstukken van de veerpot wegschuiven. Ik heb de beide moeren gewoon kapotgeboord: met een centerpunt een klein putje slaan midden in een van de 6 vlakken van de moer en en gat erin boren tot je net door de moer heen bent, in tegenoverliggen vlak van die moer doe je dat ook, dan een beetje hakken met een beitel en je moer valt er in twee helften vanaf. (kan zijn dat je een klein putje boort in je stelstuk: geeft niet). Een paar nieuwe moeren zijn de kosten niet. succes
my other car is......... ook een eend.
-
- Heavy user
-
- Moderator
Een grote sokkentang, kun je lekker op hangen. Door gewicht trekt hij strakker dicht (goede grip!) en heeft een flinke hefboomwerking door zijn lengte, anders nog een pijp erop schuiven.
En er wat kruipolie tegenaan gooien natuurlijk.
En er wat kruipolie tegenaan gooien natuurlijk.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Heavy user
werkt idd prima voor de moeren die je niet loskrijgt. nieuw zijn ze 4 euro ofzo, dus das in mijn ogen te doen. met een koudbeitel lukt het prima om zonder verdere beschadigingen te werken.Lelijke Eend schreef:Ik heb ze zelf met een beitel (steenbeitel die ik lekker scherp geslepen heb) en een hamer de moeren in 2-en gehakt. Maarja, bij mij ging er een nieuw chassis onder, compleet met nieuwe veerpotten (Duckservice uit Leek wou de oude veerpotten graag terug hebben).
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction