contactpunten vervangen

Plaats reactie
vonkie
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 2 jul, 2007 20:05

contactpunten vervangen

Bericht door vonkie » ma 2 jul, 2007 20:27

Help !! Ik heb net een eend gekocht en hij wil niet starten! Heb een nieuwe accu geplaatst en er zit brandstof in. Waarschijnlijk moet ik ook de contactpunten vervangen, waar zitten deze ? Ik vermoed achter het vliegwiel en hoe kom ik erbij. Er zit wel leven in hij gaf een klap en sloeg heel af en toe aan. Wie heeft de oplossing ??

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » ma 2 jul, 2007 20:33

Die zitten achter je ventilator.
Vervangen van puntjes staat reteuitgebreid beschreven onder alledag.
Pak een lekker zacht matje, een flesje van het een of ander en vergeet de boor niet als je klaar bent. ;)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » ma 2 jul, 2007 20:55

Hi,
Ten eerste welkom en gefeliciteerd met je eendje :!:
Ik denk het beste advies voor jou is 'm een grote beurt te laten geven bij een eendegarage...
Dat is niet lullig bedoeld, maar als je vraagt "waar zitten de puntjes" mis je behoorlijk wat basis kennis. Da's helemaal niet erg - sterker nog, zelf mis ik ook een hoop kennis - maar voor je eendje is het absoluut het beste eerst een goede grote beurt te krijgen. Dan staat alles goed en kan je zelf gaan ontdekken hoe alles werkt vanuit een goede basis.
Verder lees het forum van voor tot achter door, meld je aan voor een eendologiecursus en geniet van je mooie wagentje! (en vergeet geen foto's hier te posten :) )
Succes en veel plezier :!:
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

vonkie
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 2 jul, 2007 20:05

contactpunten vervangen

Bericht door vonkie » ma 2 jul, 2007 21:02

OnsEendje2 schreef:Hi,
Ten eerste welkom en gefeliciteerd met je eendje :!:
Ik denk het beste advies voor jou is 'm een grote beurt te laten geven bij een eendegarage...
Dat is niet lullig bedoeld, maar als je vraagt "waar zitten de puntjes" mis je behoorlijk wat basis kennis. Da's helemaal niet erg - sterker nog, zelf mis ik ook een hoop kennis - maar voor je eendje is het absoluut het beste eerst een goede grote beurt te krijgen. Dan staat alles goed en kan je zelf gaan ontdekken hoe alles werkt vanuit een goede basis.
Verder lees het forum van voor tot achter door, meld je aan voor een eendologiecursus en geniet van je mooie wagentje! (en vergeet geen foto's hier te posten :) )
Succes en veel plezier :!:
bedankt voor jullie reactie ! Ben behoorlijk eigenwijs (zeggen ze) en wil toch graag zelf gaan sleutelen. Ik heb dit vroeger toen ik 14 à 15 jaar was zelf met mijn broer gedaan (veel gekeken) Graag heb ik toch een antwoord hoe ik de ventilator verwijder e.d. Kunnem jullie mij verder helpen ?

vonkie
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 2 jul, 2007 20:05

Bericht door vonkie » ma 2 jul, 2007 21:04

the Nosepicker schreef:Die zitten achter je ventilator.
Vervangen van puntjes staat reteuitgebreid beschreven onder alledag.
Pak een lekker zacht matje, een flesje van het een of ander en vergeet de boor niet als je klaar bent. ;)
Dat flesje zal wel lukken maar die boor die snap ik niet !

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » ma 2 jul, 2007 21:06

Zelf weten ;)

Maar kijk hier eens. Daar vind je ook filmpjes over de contactpuntjes. En koop het boek van Olving, Hynes en/of het eendologie handboek en voer zelf de grote beurt uit.
En gebruik ook de zoekfunctie voor je vragen. Je zal merken dat heeeeeeeeel veel al hier besproken is.

edit: hij bedoelt denk ik de tijdpen.
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

vonkie
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 2 jul, 2007 20:05

Bericht door vonkie » ma 2 jul, 2007 22:09

OnsEendje2 schreef:Zelf weten ;)

Maar kijk hier eens. Daar vind je ook filmpjes over de contactpuntjes. En koop het boek van Olving, Hynes en/of het eendologie handboek en voer zelf de grote beurt uit.
En gebruik ook de zoekfunctie voor je vragen. Je zal merken dat heeeeeeeeel veel al hier besproken is.

edit: hij bedoelt denk ik de tijdpen.
Bedankt alvast en ik hoop dat ik van eigenwijs EENDENWIJS wordt !!

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » di 3 jul, 2007 11:48

Met dat boortje bedoel ik idd de tijdpen. En die zeggen krak als je ze vergeet. (en daarna kun je de stukjes uit het vooronder vissen)
Van eigenwijs je gang gaan en ervaringen leer je het meest, dus als je ook maar een beetje handig bent, gewoon beginnen.
(en niet té eigenwijs zijn, maar bij twijfel vragen stellen! ;))
Succes!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 3 jul, 2007 11:49

en een boor is nog altijd beter dan een spijker ;)
een boor breekt, maar een spijker buigt... is nog lastiger om uit je blok + vliegwiel te peuteren ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Plaats reactie