DG Ignition of 123 ignition!?????? 125 euro of 160?
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Nou wil ik niemand beledigen of een veer in z'n kont steken, maar ik heb Albert benaderd over mijn probleem met mijn 123, en hij vind dat ik met een 123 naar Zweden moet, dus ik kan hem opsturen en dan gaat hij kijken wat hij kan doen.
Dat vind ik toch wel service hoor!!!
Dat vind ik toch wel service hoor!!!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
-
- Gebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: di 26 jun, 2007 14:02
- Locatie: Kraggenburg
- Contacteer:
... blijkt dat ik een Piranha elektronische ontsteking heb ...Duintje schreef:ga eens lekker je onsteking controleren ofzo.... puntjes of elektrisch...dat maakt me niet uit...
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
Op marktplaats kwam ik deze elektronische ontsteking tegen:
http://link.marktplaats.nl/135070039
Heeft iemand hier ervaring mee? 70 euro lijkt goedkoop....
Mvg, JanO
http://link.marktplaats.nl/135070039
Heeft iemand hier ervaring mee? 70 euro lijkt goedkoop....
Mvg, JanO
XM Ambiance 1991
2CV6 1982
ID 19B 1968
2CV6 1982
ID 19B 1968
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Ik heb er een mailtje aan gewaagd met de vraag of deze ontsteking geschikt is voor een 2CV6 en wat het verschil is met D-ignition en 123. Ik kreeg vrij snel ongeveer het volgende antwoord:
Je kunt deze ook gebruiken voor een eend.
Het verschil is dat de punten gewoon blijven zitten., alleen is hier geen vonkvorming meer. De contactpunten dienen nu alleen als schakelaar waardoor de punten niet meer slijten. Het kastje kun je overal plaatsen in de auto.
Ik neem aan dat de centrifugaalgewichtjes eruit moeten en dat het kastje alleen de vervroeging regelt. In feite doet een eenvoudige 123 dit ook, maar dan op een andere manier. Zou dit goed kunnen werken?
Groet, Jan
Je kunt deze ook gebruiken voor een eend.
Het verschil is dat de punten gewoon blijven zitten., alleen is hier geen vonkvorming meer. De contactpunten dienen nu alleen als schakelaar waardoor de punten niet meer slijten. Het kastje kun je overal plaatsen in de auto.
Ik neem aan dat de centrifugaalgewichtjes eruit moeten en dat het kastje alleen de vervroeging regelt. In feite doet een eenvoudige 123 dit ook, maar dan op een andere manier. Zou dit goed kunnen werken?
Groet, Jan
XM Ambiance 1991
2CV6 1982
ID 19B 1968
2CV6 1982
ID 19B 1968
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Nee alles blijft gewoon mechanisch zitten en je blijft dan ook met je mechanische vervroeging zitten. De 123 en DG doen dit elektronisch regelen en is niet vergelijkbaar.JanO schreef:Ik heb er een mailtje aan gewaagd met de vraag of deze ontsteking geschikt is voor een 2CV6 en wat het verschil is met D-ignition en 123. Ik kreeg vrij snel ongeveer het volgende antwoord:
Je kunt deze ook gebruiken voor een eend.
Het verschil is dat de punten gewoon blijven zitten., alleen is hier geen vonkvorming meer. De contactpunten dienen nu alleen als schakelaar waardoor de punten niet meer slijten. Het kastje kun je overal plaatsen in de auto.
Ik neem aan dat de centrifugaalgewichtjes eruit moeten en dat het kastje alleen de vervroeging regelt. In feite doet een eenvoudige 123 dit ook, maar dan op een andere manier. Zou dit goed kunnen werken?
Groet, Jan
Dit is gewoon oplochterij, omdat je voor 20 euro een velleman kit koopt welke exact hetzelfde doet. En wezen is het gewoon een transistor schakeling, waarbij de contactpunt niet meer dient om de bobine te aarden, maar om de transistor schakeling te triggeren. De contactpunt slijt daardoor niet meer in door de vonken, maar zal nog wel degelijk verslijten.
Overigens werkt het wel zo'n velleman kit.
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
stipt genomen aarden de contactpuntjes de bobine helemaal niet, ze staan juist ópen als er ontsteking is, waardoor de condensator niet meer oplaadt en zn lading baas rap kwijtraakt aan de bobine, waardoor je vonk hebt Je moet hierbij denken aan honderdsten van seconden
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Mooi kastje er omheen, verpakking laten maken, productie opzetten, verkoopkanalen aanboren, investeren............ oplichterij vindt ik te veel gezegd, 't is niet goedkoopbackfire schreef:Maar we zijn het er over eens dat die 70 euro oplichterij is als je het voor 20 euro ook kunt kopen
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop