benzinemeter

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » vr 13 jul, 2007 09:10

Doet je meter helemaal niks??
Bij mij geeft hij met volle tank halfvol aan :lol: Maar ik dacht ook niet dat het een APK keurings punt is dus lijkt er mij niks aan de hand. Gewoon op kilometers gaan tanken :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Gebruikersavatar
Rollo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 apr, 2005 10:56
Contacteer:

Bericht door Rollo » vr 13 jul, 2007 09:13

Hier ook een dode benzine meter....

in eerste instantie bleef hij heen en weer tikken?!!?

Maar nu helemaal niets meer. maar zoals jeroen zegt:

gewoon km stand noteren......
Eendloos........ Wel een C4 Picasso :-)
www.robdehaan.com

outlaw1845
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 12:32
Locatie: den haag
Contacteer:

Bericht door outlaw1845 » vr 13 jul, 2007 10:03

de mijne doet het ook al lang niet meer..gewoon een dagteller gekocht

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 13 jul, 2007 10:08

De meeste moeten gewoon eens controlleren of de massa kabel wel in takt is, meestal rot dat ding totaal weg.

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » vr 13 jul, 2007 10:33

dat is vaak het probleem. kwesti van los of rot stekkertje en de eigenlijke meter is dan ook zelden echt defect als je het mij vraagt.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » vr 13 jul, 2007 10:37

backfire schreef:De meeste moeten gewoon eens controlleren of de massa kabel wel in takt is, meestal rot dat ding totaal weg.
en dat zowel bij de bevestiging op de vlotter, als op het chassis...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 13 jul, 2007 10:44

Juist ;)

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 13 jul, 2007 11:42

kwaaltje, hahahhaa

Meharie, volle tank, meter geeft half aan, bijna leeg, meter geeft leeg aan, werkt dus op zich aardig.

Zelfde met de eend, de meharie is gewoon "stoffig" denk ik, de eend zal best een stukke vlotter hebben denk ik.

Kijken we nog wel es naar, gewoon opletten en op tijd volgooien.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

wilde eend
Beginner
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: di 10 jul, 2007 02:10
Locatie: bergambacht

Bericht door wilde eend » vr 13 jul, 2007 11:59

Mijn waarde eendspecialist van 41 jaar,

Ik vroeg twee dingen: lijden veel eenden aan dit euvel
en moet de benzinetank worden verwijderd om bij die massadraad te komen? Overigens dank voor je reactie.
'alles van waarde, is weerloos ', staat als tekst op mijn achterklep. Voorkomt wellicht aanranding van mijn wilde eend

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 13 jul, 2007 12:47

vraag 1, blijkbaar wel, toch? gezien de reacties.
vraag 2, als het de vlotter is wel, anders kun je met wat pielwerk wel bij de massa draad. Als je toevallig morgen tijd hebt, kruip dan eens onder je eend. Tank zit met 4 boutjes vast en is echt geen enorme klus om die even er onder uit te halen.

Tom
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 22 okt, 2003 11:59

Bericht door Tom » za 14 jul, 2007 09:52

backfire schreef:vraag 1, blijkbaar wel, toch? gezien de reacties.
vraag 2, als het de vlotter is wel, anders kun je met wat pielwerk wel bij de massa draad. Als je toevallig morgen tijd hebt, kruip dan eens onder je eend. Tank zit met 4 boutjes vast en is echt geen enorme klus om die even er onder uit te halen.
Tis wel handig om je tank wat leger te hebben, met een litertje of 5 erin kan je hem er onder uit halen zonder te knoeien. Ik zou zelf de tank ondersteunen met een garagekrik met een plankje erop, dan kan je alle 4 de bouten lossen. (Vergeet niet het stekkertje dat onder de bank zit los te trekken....bindt er even een lang touwtje aan, dan kan je hem later weer wat makkelijker terug halen)

Als je de tank eronder uitheb kan je hem leeggooien in een jerrykan en je massa probleem oplossen. Voor het terug hangen kan je het beste de 2 voorste bouten eerst terug plaatsen want daar kan je de tank zo inschuiven en dan is het wel makkeljiker om de laateste 2 bouten terug te plaatsen.

Van de eenden die geen uitslag hebben op de benzine meter is het idd altijd de massa en dus simpel op te lossen. Km stand noteren is een leuke workaround maar een werkende benzinemeter is voor mij een must.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 14 jul, 2007 15:01

Tank verwijderen is niet moeilijk. Je bent er wel even een tijdje zoet mee. Vervolgens lekker schoonmaken enzo. Wellicht voor de zekerheid een nieuw massadraadje aanleggen. Ik had laatst ook een vlotter vervangen en die was echt 100% goed, monteer ik m weer doet ie nog niks. Dus waarschijnlijk een draadbreuk in de massa want alle aansluitingen waren goed schoon.

Dat was dan wel balen na een halve dag werk.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 14 jul, 2007 16:16

Er waren type met een kurk die soms niet meer bleven drijven en later
werd het een plastic vlotter

flower
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 9 mei, 2005 01:27
Locatie: amsterdam

Bericht door flower » ma 3 sep, 2007 18:14

Hmm.. nieuwe vlotter en nieuwe meter, en nog steeds doetie het niet...

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 3 sep, 2007 18:26

massadraad naar chassis ook in orde/vernieuwd?
deze kabel geeft 9 van de 10 keer problemen.
Dat is de de kabel die van de vlotter naar het chassis loopt
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Plaats reactie