Onregelmatige tik
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Onregelmatige tik
Hallo,
Sinds kort hoor ik uit de motor een onregelmatige tik komen. Het is alleen stationair en het is niet heel regelmatig. Het geluid komt van de rechterkant van de motor, uit de richting van de dynamo. Het lijkt me sterk dat het uit de dynamo komt, het lijkt me eerder een klep ofzo. Heeft iemand dit eerder gehad, en wat er aan te doen?
Rens
Sinds kort hoor ik uit de motor een onregelmatige tik komen. Het is alleen stationair en het is niet heel regelmatig. Het geluid komt van de rechterkant van de motor, uit de richting van de dynamo. Het lijkt me sterk dat het uit de dynamo komt, het lijkt me eerder een klep ofzo. Heeft iemand dit eerder gehad, en wat er aan te doen?
Rens
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Das een goeie! Is dit makkelijk op te spannen?
Dat het de kleppen zijn, lijkt me zo sterk, die zijn net gesteld, ....
Dat het de kleppen zijn, lijkt me zo sterk, die zijn net gesteld, ....
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Is er een maat hoe strak die moet? Kun je het makkelijk testen? Ik heb ook nog een nieuwe achterin liggen, is die er net zo makkelijk aan te zetten?
-
- Addicted user
- Contacteer:
Mja, is wel te doen hoor, grilletje ff losmaken en kapje aan de bovenzijde losmaken, dan kun je de riem er zo over henen krijgen.
v-snaar staat niet in vraagbaak, maar als je zorg dat de snaar nog ingedrukt kan worden, maar niet te los ligt dan komt het wel goed. Er zijn mensen bij die de snaar zo strak zetten dat de dynamo binnen de korste keren kapot loopt en/of de snaar breekt.
v-snaar staat niet in vraagbaak, maar als je zorg dat de snaar nog ingedrukt kan worden, maar niet te los ligt dan komt het wel goed. Er zijn mensen bij die de snaar zo strak zetten dat de dynamo binnen de korste keren kapot loopt en/of de snaar breekt.
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
V-snaar stond idd te slap en is uiteindelijk gebroken! De snaar is weer vervangen en ik heb het dynamo even gechecked, maar alles werkt weer prima!
Bedankt voor de uitleg!
Rens
Bedankt voor de uitleg!
Rens