Hallo, eindelijk heb ik weer gelegenheid om aan mijn 58er AZ te werken...
Ben met de wielophanginng bezig en twijfel een beetje over de aanpak van de batteurs en frotteurs.
De frotteurs zien er redelijk uit ( beetje roest maar niet ernstig verroest),maar zijn niet nastelbaar.
- Leidt het frictie materiaal aan veroudering, of zou dat gewoon goed moeten zijn?
- Kan ik niet natstelbare frotteurs nastelbaar maken, door de bus die het pakketje bij elkaar houd los te slijpen en er een dikke bout in te zetten waarmee ik de veerspanning op de frotteurs kan veranderen?
De batteurs hebben zeker aandacht nodig, er zit geen olie meer in en de typische mer bovenop is los of weg. Daarnaast zit bij een batteur het gewicht vast, want als ik hem op de grond laat vallen dan stuitert hij niet meer op....
- Wat voor olie moet ik daarin doen, ik heb ooit gehoort of gelezen dat je er ter vervanging versnellingsbak olie in kan doen.
- Als er nieuwe olie in kan, hoeveel moet ik er dan indoen, helemaal vol of een bepaalde hoeveelheid om ook lucht in de batteur te laten?
Als iemand 1 of meer antwoorden heeft zou dat super zijn! Al vast bedankt
Groeten, Bart
Frotteurs en batteurs reviseren???
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 221
- Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
- Locatie: standdaarbuiten
ha bartje ik kijk altijd op deze site. mijn dyane heeft oa ook een krukasdynamo en frotteurs. http://home.planet.nl/~mmgdeleeuw/ groeten en succes met de restauratie
dyane 4 68 en dyane 6 69
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Een krukasdynamo? Heb jij nog een 425cc?martijntje schreef:ha bartje ik kijk altijd op deze site. mijn dyane heeft oa ook een krukasdynamo en frotteurs. http://home.planet.nl/~mmgdeleeuw/ groeten en succes met de restauratie
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
Je bedoelt de batteurs, neem ik aan. Twee waren nog goed volgens de beschrijving op de site van Michiel de Leeuw, de andere twee heb ik open geslepen en het gewicht weer gangbaar gemaakt met dw40,thinner en cola... dicht lassen ga ik morgen doen, dan las ik eerst een moer in de kop/deksel die ik er heb afslepen, hierin kan dan later een korte bout als vuldop/stop, daarna las ik het bovenste stukje wat ik van de batteur heb af geslepen er weer op. Dat zal overigens nog wel even lastig zijn om dat vloeistof dicht te krijgen, want ik heb vandaag al een gaatje onderin dicht gelast maar ik had drie pogingen nogig voor het dicht was... Maar goed dat komt allemaal wel voor mekaar.moest je je die dingen niet op slijpen reviseren en weer dicht lassen?
Groetjes, Bart