fietscomputer

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 23 jul, 2007 09:10

The fun thing with bicycle meters is that they come with detachable holders, so you keep the meter in your pocket, and after the start you snap it on the bracket, before you finish you take it off again and put it back into your pocket.

SirGus
Beginner
Beginner

Bericht door SirGus » ma 23 jul, 2007 13:02

Hey! You are quite "foxy" enough !!! 8) 8)

Ok, that's a good idea. But just for some rallies.
Not for something too organized such as the Historic Acropolis Rally :wink: :wink:

SirGus
Beginner
Beginner

Bericht door SirGus » ma 13 aug, 2007 11:26

willem dijkstra schreef:
SirGus schreef: I would put one of these digital SIGMA computers but they are not allowed as well. What they accept is the mechanical HALDA odometers for example but they cost over 300 euros.
Could you please think of any other idea?

p.s. Please inform me if there is any problem to post English messages. Thanks for understading.
In all FIVA favoured classic car events everything that only sounds like having digital components is strictly forbidden.
An analog speedmaster will cost you a lot.
We use a concealed bike computer with great success.(great for average speed and covered distance)
Calibration with GPS and the 10 wheel turns method with chalkstripes both work fine.
Different brands of tyres have different wheel circumferances.
hi again
would you suggest me the best spot to place the sensor and magnet?
I have seen the photo with the wheel but I wouldn't like to use any epoxy glue as this would make removing it very difficult.

any other idea?

SirGus
Beginner
Beginner

Bericht door SirGus » do 16 aug, 2007 16:54

Rollo schreef: Afbeelding
Hi!
I guess that this is not a right way to install it as it needs to "face" the other part on another axis.
hm? :?: :roll:

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 16 aug, 2007 18:22

Why not install it behind the disc, mount the magnet on the holder for the disc and the sensor with a bracket on the gearbox?

It's just an idea, don't know if it will work.

Rollo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rollo » do 16 aug, 2007 18:36

SirGus schreef:
Rollo schreef: Afbeelding
Hi!
I guess that this is not a right way to install it as it needs to "face" the other part on another axis.
hm? :?: :roll:
Thats right, there is the piece u put on the wheel of the bicyclespoke. This is also glued on to the rim.

But it works fine This way.
Eendloos........ Wel een C4 Picasso :-)
www.robdehaan.com

SirGus
Beginner
Beginner

Bericht door SirGus » do 16 aug, 2007 19:00

backfire schreef:Why not install it behind the disc, mount the magnet on the holder for the disc and the sensor with a bracket on the gearbox?

It's just an idea, don't know if it will work.
hi! That's a nice idea. But the main problem is that the distance between them must be at max 2 cm!
So the bracket must be quite stable.Except that I don't know how it will work when the disc will come hot!
:roll:
Laatst gewijzigd door SirGus op do 16 aug, 2007 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.

SirGus
Beginner
Beginner

Bericht door SirGus » do 16 aug, 2007 19:01

Rollo if you have tried it and it works fine then I can't say more!
I will try the Sigma's instructions.

I hope that I will manage to fit it and post some pics here
:)

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ami6 » wo 6 jul, 2011 16:25

Hallo,
even uitspitten,

de montage op het voorwiel heeft zo z'n nadelen, ivm doorslippen (raid trail etc) heb hem op het achterwiel gemonteerd, kwam uiit op1827mm, nadien getest met gps = perfekte snelheid en afstanden. Leuk hebbeding!

Oli.

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » di 2 aug, 2011 15:09

Heb je een foto?
Waar heb je het spulletje dan neergezet?

Alle vorige foto's van dit topic zijn er inmiddels niet meer.

Zou het leuk vinden om de Sigma ook te monteren.

Greetz David :P

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ami6 » do 1 dec, 2011 20:32

Is inmiddels al een heel tijdje geleden, maar ik herinner mij dat David mij indertijd goed geholpen heeft ivm verfvraagjes ; dus :

Afbeelding

Afbeelding

het hoekijzertje is gelast op de trommelhouder (naam vergeten, van dat ding!) en de 3 witte colsonbandjes waren enkel om de tec7 z'n werk te laten doen.

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » do 1 dec, 2011 21:29

Hey da's sympathiek!!

Gaaf dat je dat op het achterwiel gedaan hebt!
Iedereen doet het ergens op het vliegwiel of zo.

Heel gaaf gedaan!!

Dank je!

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ami6 » do 1 dec, 2011 22:25

Hello,

ja, in het motorcompartiment loopt er al vanalles, hoe minder brol er zich onder de motorkap bevindt des te beter, in raid-toestanden kun je best dit soort dingen vermijden bij de voorwielen me dunkt, trouwens er is de slip die meespeelt en ik kan jullie garanderen dat er soms slip is bij 15% klim over ronde keien over een afstand van meer dan 10 km! :D Wel moet je dus de twee minuscule draadjes verlengen (solderen) tot vanvoor, heb ergens gelezen dat de draadloze versie niet werkt ivm parasieten (storingen) Oja, de magneet is dus gekleefd op de trommel natuurlijk, gewoon met siliconelijm (tec7)

Ik reed ermee de transpyrenee en hij was steeds op de meter nauwkeurig met het roadbook , er is eigenlijk maar een nadeel aan en dat is dat je er een tweetal seconden moet op drukken (toets inhouden) om hem terug op nul te zetten, handiger was geweest een snelle druk en "hop", maar dat blijkt zo met alle fietscomputers, is eigenlijk normaal anders druk je hem misschien op nul terwijl je dat niet wil.

Maar reuzehandig, enorm veel functies en voor slechts 15 euro...

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » do 1 dec, 2011 23:34

Nou ik weet een leuk klusje voor het voorjaar!

Heb nu bak en motor eruit liggen, alles reviseren etc.

Maar ik vind het een absoluut topidee!!

Bedankt!

Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Peter v G » zo 4 dec, 2011 11:59

ami6 schreef: heb ergens gelezen dat de draadloze versie niet werkt ivm parasieten (storingen)............................... er is eigenlijk maar een nadeel aan en dat is dat je er een tweetal seconden moet op drukken (toets inhouden) om hem terug op nul te zetten, handiger was geweest een snelle druk en "hop", maar dat blijkt zo met alle fietscomputers, is eigenlijk normaal anders druk je hem misschien op nul terwijl je dat niet wil.
De draadloze is idd niet betrouwbaar, de draadjes verlengen is geen probleem.
Ik heb zelf eens de Sigma 1601 gemonteerd, hierbij zit ook nog eens achtergrond verlichting. (helaas voor slechts enkele seconden na het bedienen van de knop.)

Ik meen dat de Sigma 501 (nooit meer ergens kunnen vinden), zich op nul laat zetten door een korte druk op de knop.

Plaats reactie