fietscomputer
hi againwillem dijkstra schreef:In all FIVA favoured classic car events everything that only sounds like having digital components is strictly forbidden.SirGus schreef: I would put one of these digital SIGMA computers but they are not allowed as well. What they accept is the mechanical HALDA odometers for example but they cost over 300 euros.
Could you please think of any other idea?
p.s. Please inform me if there is any problem to post English messages. Thanks for understading.
An analog speedmaster will cost you a lot.
We use a concealed bike computer with great success.(great for average speed and covered distance)
Calibration with GPS and the 10 wheel turns method with chalkstripes both work fine.
Different brands of tyres have different wheel circumferances.
would you suggest me the best spot to place the sensor and magnet?
I have seen the photo with the wheel but I wouldn't like to use any epoxy glue as this would make removing it very difficult.
any other idea?
Thats right, there is the piece u put on the wheel of the bicyclespoke. This is also glued on to the rim.SirGus schreef:Hi!Rollo schreef:
I guess that this is not a right way to install it as it needs to "face" the other part on another axis.
hm?
But it works fine This way.
Eendloos........ Wel een C4 Picasso
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com
hi! That's a nice idea. But the main problem is that the distance between them must be at max 2 cm!backfire schreef:Why not install it behind the disc, mount the magnet on the holder for the disc and the sensor with a bracket on the gearbox?
It's just an idea, don't know if it will work.
So the bracket must be quite stable.Except that I don't know how it will work when the disc will come hot!
Laatst gewijzigd door SirGus op do 16 aug, 2007 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Hello,
ja, in het motorcompartiment loopt er al vanalles, hoe minder brol er zich onder de motorkap bevindt des te beter, in raid-toestanden kun je best dit soort dingen vermijden bij de voorwielen me dunkt, trouwens er is de slip die meespeelt en ik kan jullie garanderen dat er soms slip is bij 15% klim over ronde keien over een afstand van meer dan 10 km! Wel moet je dus de twee minuscule draadjes verlengen (solderen) tot vanvoor, heb ergens gelezen dat de draadloze versie niet werkt ivm parasieten (storingen) Oja, de magneet is dus gekleefd op de trommel natuurlijk, gewoon met siliconelijm (tec7)
Ik reed ermee de transpyrenee en hij was steeds op de meter nauwkeurig met het roadbook , er is eigenlijk maar een nadeel aan en dat is dat je er een tweetal seconden moet op drukken (toets inhouden) om hem terug op nul te zetten, handiger was geweest een snelle druk en "hop", maar dat blijkt zo met alle fietscomputers, is eigenlijk normaal anders druk je hem misschien op nul terwijl je dat niet wil.
Maar reuzehandig, enorm veel functies en voor slechts 15 euro...
ja, in het motorcompartiment loopt er al vanalles, hoe minder brol er zich onder de motorkap bevindt des te beter, in raid-toestanden kun je best dit soort dingen vermijden bij de voorwielen me dunkt, trouwens er is de slip die meespeelt en ik kan jullie garanderen dat er soms slip is bij 15% klim over ronde keien over een afstand van meer dan 10 km! Wel moet je dus de twee minuscule draadjes verlengen (solderen) tot vanvoor, heb ergens gelezen dat de draadloze versie niet werkt ivm parasieten (storingen) Oja, de magneet is dus gekleefd op de trommel natuurlijk, gewoon met siliconelijm (tec7)
Ik reed ermee de transpyrenee en hij was steeds op de meter nauwkeurig met het roadbook , er is eigenlijk maar een nadeel aan en dat is dat je er een tweetal seconden moet op drukken (toets inhouden) om hem terug op nul te zetten, handiger was geweest een snelle druk en "hop", maar dat blijkt zo met alle fietscomputers, is eigenlijk normaal anders druk je hem misschien op nul terwijl je dat niet wil.
Maar reuzehandig, enorm veel functies en voor slechts 15 euro...
De draadloze is idd niet betrouwbaar, de draadjes verlengen is geen probleem.ami6 schreef: heb ergens gelezen dat de draadloze versie niet werkt ivm parasieten (storingen)............................... er is eigenlijk maar een nadeel aan en dat is dat je er een tweetal seconden moet op drukken (toets inhouden) om hem terug op nul te zetten, handiger was geweest een snelle druk en "hop", maar dat blijkt zo met alle fietscomputers, is eigenlijk normaal anders druk je hem misschien op nul terwijl je dat niet wil.
Ik heb zelf eens de Sigma 1601 gemonteerd, hierbij zit ook nog eens achtergrond verlichting. (helaas voor slechts enkele seconden na het bedienen van de knop.)
Ik meen dat de Sigma 501 (nooit meer ergens kunnen vinden), zich op nul laat zetten door een korte druk op de knop.