Ami8 chassis onder besteleend?

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Ami8 chassis onder besteleend?

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 25 jul, 2007 22:40

Beste forummers,

Overweeg om een chassis van een ami8 onder een koets te zetten van een Besteleend AZU.

Buiten het feit dat er grotere veerpotten onder zitten welke aanpassingen moet ik nog meer doen om dit passend te krijgen?
Citroén rolls better than a Rolls!

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Re: Ami8 chassis onder besteleend?

Bericht door leo top » do 26 jul, 2007 08:19

Bull Frog Bleu schreef:Beste forummers,

Overweeg om een chassis van een ami8 onder een koets te zetten van een Besteleend AZU.

Buiten het feit dat er grotere veerpotten onder zitten welke aanpassingen moet ik nog meer doen om dit passend te krijgen?
J e moet de achteras van een gewone eend gebruiken, de spoorbreedte van een eend is nl. iets groter dan van een Ami, de voorkant is ook iets anders, voor het vastzetten van de motorkap haak moet je ook een oplossing maken, en de handrem zit anders vast daar moet je ook wat gaten voor boren.
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 26 jul, 2007 09:36

je moet tevens zelf steuntjes maken onder de bodemplaten (die bij de latere eenden al in de bodemplaat zitten en bij de azu vast zitten aan het chassis)
Verbruik: Afbeelding

pauldegoede
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 75
Lid geworden op: do 1 jun, 2006 20:38

Bericht door pauldegoede » do 26 jul, 2007 09:54

Delen de AMI8 en de AZU niet hetzelfde type dikke veerpot? Dat zou alweer een aanpassing schelen.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » do 26 jul, 2007 12:13

En je achterbalken stukje korter maken :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » do 26 jul, 2007 12:45

pauldegoede schreef:Delen de AMI8 en de AZU niet hetzelfde type dikke veerpot? Dat zou alweer een aanpassing schelen.
nee, de dikke veerpotten kwamen pas op de AK
Ami 8 break

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » do 26 jul, 2007 14:33

Zo komen er toch altijd weer dingen aan het licht waar je zo één twee drie niet aan denk. Zoals bijvoorbeeld de handrem die werd opgemerkt.
Die zit inderdaad bij de ami verwerkt op het schutbord.

Zal al met al een hele operatie worden.

Maar niets is onmogelijk. Alhoewel mijn oude azu chassis ook nog wel te redden is.

ga binnenkort aanvangen met de conversie en dan is het belangrijk met een goede basis te beginnen.
Citroén rolls better than a Rolls!

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » do 26 jul, 2007 14:42

Bull Frog Bleu schreef:.

Zal al met al een hele operatie worden.
Valt best mee, de oude handremhandel op het chassis uit de eend gebruiken en op de zelfde plaats monteren, heb ik bijn m'n Patron ook gedaan, die staat op een Ami 6 chassis. Voor de montage van kleinere veerpotten zijn overigens verloopstukken te krijgen. (vraag eens bij www.lepatron.nl )
Voor de koplampbeugel moet je misschien ook iets boren, denk ik nu aan.
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » do 26 jul, 2007 18:01

je moet het chassis in korten en orgineel zitten er nog steunen op de zij kant van het chassis ook de veerpotten passen NIET je moet de kleinere variant hebben
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » do 26 jul, 2007 19:50

siemen schreef:je moet het chassis in korten en orgineel zitten er nog steunen op de zij kant van het chassis ook de veerpotten passen NIET je moet de kleinere variant hebben
Je hoeft alleen aan de achterkant iets van de achteropoten af te zagen, wielbasis van een Ami is gelijk aan die van een eend, en zoals al eerder opgemerkt, er zijn aanpassingen te krijgen voor de veerpotten.
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » do 26 jul, 2007 22:33

als je toch nieuwe vloerplaten erin moet zetten zou ik die van een acadiane nemen en die iets aanpassen, dan kun je de dikke veerpotten behouden. Dat rijdt toch net wat fijner.
Ami 8 break

Plaats reactie