Restauratie van de backfire eend
-
- Addicted user
- Contacteer:
Toch snap ik het niet helemaal hoor. Ik heb de boel gisteren vastgezet en als je de centreerbus binnenste moer vastdraait dan klemt de veerpot automatisch en omdat het stuk van de centreerbus waar draad op zit dikker is dan de rubber schaal drukt hij het rubber autmatisch tegen de veerpot. Heb nu wel 2 mm ruimte tussen rubberschaal en de moer zitten. Misschien moet ik een detailfoto maken. Vaster krijg ik het hele spul niet. Let wel bij mij zijn ook alle 4 de rubbers nieuw net zoals de centreerbussen.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Die nieuwe rubbers scheelt ook veel. Daardoor passen ze slechter, maar als je er even mee gereden hebt dan worden de rubbers wat smaller. Misschien moet je het dan nog eens bekijken en opnieuw afstellen als het je dan niet bevalt.
Gaat er veel lading (audio) achterin komen en zware stoelen enzo?
Gaat er veel lading (audio) achterin komen en zware stoelen enzo?
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Addicted user
- Contacteer:
Vandaag weer wat verder met de achterste draagarmen. Nieuwe remvoeringen gemonteerd, lager ingevet en de boel gemonteerd (tijdelijk). Ik ga nog de achterste moeren nieuwe bestellen, want deze zijn niet echt fris meer. Ik moet ook nog de remmen afstellen.
Wat mij overigens wel opviel was dat de draagarm lagers van poolse makelijk zijn. Ik ben even merk en type vergeten.
En natuurlijk sfeerfoto's

Wat mij overigens wel opviel was dat de draagarm lagers van poolse makelijk zijn. Ik ben even merk en type vergeten.
En natuurlijk sfeerfoto's

-
- Addicted user
- Contacteer:
Zo net nog een beetje lopen knutselen, nieuwe schijven even gemonteerd en de remklauwen samengebouwd. Klopt nog niet helemaal want ik was het boek vergeten en kon niet echt herkennen hoe de klemveer in de klauw zit. Straks weer even het boek doorlezen. Ennuh nope geen foto van de glimmende klauwen, bak en schijven. Oh en ik kan koppelingshefboom natuurlijk niet vinden, grrrr, anders had ik die ook even gemonteerd.
Zo nu even wat koken, en daarna nieuw draadje maken voor de vlotter, zodat het weer allemaal netjes is, dan kan eindelijk de tank vastgezet worden (op dat 1ne vierkante plaatje na, waar nog niemand een antwoord op heeft, boehoe).
Zo nu even wat koken, en daarna nieuw draadje maken voor de vlotter, zodat het weer allemaal netjes is, dan kan eindelijk de tank vastgezet worden (op dat 1ne vierkante plaatje na, waar nog niemand een antwoord op heeft, boehoe).
-
- Addicted user
- Contacteer:
Nog een keer dan Dolf,
De benzinetank zit met vier bouten vast. De tankwordt geklemd met 4 ovaal vormige metalen plaatjes waartussen een gelijkvormig kunstof plaatje zit. Nu heb ik echter nog 1 kunstof plaatje over, maar deze is dus vierkant. Voor de rest zelfde materiaal als de ovale kunstof plaatjes.
Wie weet is het er niet van, maar is het bijvoorbeeld van het t-stukje van de remleiding die aan de achterste asbuis gebout zit?
Het komt van mijn eend, maar kan het in geen boek terugvinden.
De benzinetank zit met vier bouten vast. De tankwordt geklemd met 4 ovaal vormige metalen plaatjes waartussen een gelijkvormig kunstof plaatje zit. Nu heb ik echter nog 1 kunstof plaatje over, maar deze is dus vierkant. Voor de rest zelfde materiaal als de ovale kunstof plaatjes.
Wie weet is het er niet van, maar is het bijvoorbeeld van het t-stukje van de remleiding die aan de achterste asbuis gebout zit?
Het komt van mijn eend, maar kan het in geen boek terugvinden.