Restauratie van de backfire eend
-
- Addicted user
- Contacteer:
Nee het is echt van de eend, tijdens demontage heb ik alles netjes in aparte bakjes gedaan per groep. Dit bakje was van de benzinetank met daarin alle boutjes en plaatjes van de tank. Het hoort er bij, misschien is het een vulplaatje van de achterste bevestiging. Je weet wel die twee uitstekkende delen die aan het chassis zitten.
chassis had nog beter gekund, ware het niet dat 1 kant met tectyl was ingespoten door de leverancier. En die troep kruipt in alle spleten, waardoor het lakken niet echt goed gaat. De onderkant ziet er nog beter uit door de bodyschutz die daarna in de lak is gezet. Mooi strak
chassis had nog beter gekund, ware het niet dat 1 kant met tectyl was ingespoten door de leverancier. En die troep kruipt in alle spleten, waardoor het lakken niet echt goed gaat. De onderkant ziet er nog beter uit door de bodyschutz die daarna in de lak is gezet. Mooi strak

-
- Gebruiker
- Contacteer:
Daar dacht ik ook direkt aan toen ik dit lasbackfire schreef:... is het bijvoorbeeld van het t-stukje van de remleiding die aan de achterste asbuis gebout zit ...

1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
-
- Addicted user
- Contacteer:
mmmh, ja daar zit ook wat in. Pfff, wie weet komen we er ooit achter.
Vandaag op het werk wat lopen klussen en nog wat hulp gehad.
Collega heeft de achterste bussen van de versnellingsbaksteun 5mm ingekort voor de Visa montage. Ik moet alleen even opletten dat ik ook de bouten of inkort of controlleer of dat ze nu nog passen.
Verder een prachtig aardedraadje gemaakt voor de vlotter, beschermd met flexibele nylon mantel en de uiteinden zijn met krimpkous en siliconen afschermkapjes ingepakt. Zo nu moet het weer een jaar of 20 heel blijven.
en de foto:

Vandaag op het werk wat lopen klussen en nog wat hulp gehad.
Collega heeft de achterste bussen van de versnellingsbaksteun 5mm ingekort voor de Visa montage. Ik moet alleen even opletten dat ik ook de bouten of inkort of controlleer of dat ze nu nog passen.
Verder een prachtig aardedraadje gemaakt voor de vlotter, beschermd met flexibele nylon mantel en de uiteinden zijn met krimpkous en siliconen afschermkapjes ingepakt. Zo nu moet het weer een jaar of 20 heel blijven.

en de foto:

-
- Gebruiker
- Contacteer:
-
- Addicted user
- Contacteer:
ow ik d8 dat de handremblokjes achterin zaten. pfff, kan ik ze weeeer los halen 
draadjes uit mijn bak? als je de voorste 2 bedoelt, dat zijn inderdaad de sensoren van de visa motor, draadjes die je achter ziet, zijn gewoon losse draden in de stellingkast
Inderdaad EJ, maar je weet zwakke punt van de vlotter is dit draadje, ik rij ook al 10 jaar met een meter die bij 3/4 stand vol is, en nu maar hopen dat dit het probleem was.
net ook nog remleiding gecontrolleerd en die ziet er nog piekfijn uit. De remleiding naar de trommels zijn te ver aangevreten, die bestel ik toch maar nieuw.
Benzineleiding ook nieuw, want daar zat een wrat op, kan elk moment gaan lekken en dat is zonde van al het werk nu.
ps foto van het vierkant kunstof vulplaatje

draadjes uit mijn bak? als je de voorste 2 bedoelt, dat zijn inderdaad de sensoren van de visa motor, draadjes die je achter ziet, zijn gewoon losse draden in de stellingkast

Inderdaad EJ, maar je weet zwakke punt van de vlotter is dit draadje, ik rij ook al 10 jaar met een meter die bij 3/4 stand vol is, en nu maar hopen dat dit het probleem was.
net ook nog remleiding gecontrolleerd en die ziet er nog piekfijn uit. De remleiding naar de trommels zijn te ver aangevreten, die bestel ik toch maar nieuw.
Benzineleiding ook nieuw, want daar zat een wrat op, kan elk moment gaan lekken en dat is zonde van al het werk nu.
ps foto van het vierkant kunstof vulplaatje

-
- Addicted user
- Contacteer:
nou het vierkantje is terecht hoor, eindelijk een tekening gevonden. En weet je waar hij hoort??? Op de foto zie je rechts ophangbeugel van de tank, welnu daar moet deze dus tussen volgens de tekening.
PS Gerard, snap nog steeds niet wat je bedoelt met de klauw? volgens de tekeningen zit het toch allemaal goed, waar ga ik dan de fout in?
PS Gerard, snap nog steeds niet wat je bedoelt met de klauw? volgens de tekeningen zit het toch allemaal goed, waar ga ik dan de fout in?