2pk kopen met vastte motor??

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » vr 10 aug, 2007 19:24

Biedt 150,- à 200,- en je hebt een leuk afstudeerproject! ;
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Br3cht
Beginner
Beginner

Bericht door Br3cht » vr 10 aug, 2007 19:27

the Nosepicker schreef:Biedt 150,- à 200,- en je hebt een leuk afstudeerproject! ;
zo dachten we het te doen maar toen mijn pa zei ik dacht aan 200-250euro zei hij: nee dat is te weinig min500 omdat er papieren bij zijn.

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » vr 10 aug, 2007 22:21

Je bent van belgie
wel ik ook. Ik heb mijn 2cv's nooit meer betaald dan 125 euro en dan was het gewoon allemaal op te lassen en zat alles los. Ik zou verder kijken. Een kas apart kan je zou kopen. Een chassis desnoods ga je misschien nu ook moeten doen. En papieren vind je ook wel voor een appel en een ei en dan ben je veel goedkoper af en is het allemaal zo goed als nieuw Maand geleden een 2cv met accident verkocht voor 350 daar zaten ook papieren bij. Moest indeed nieu chassis en andere achteras op kas was voor 50 euro te herstellen.

2dehands.be al gekeken? Of desnoods een uit frankrijk gaan halen als je toch in nederland ook zoekt. Ebay.fr kijk daar maar eens bij automobile collections of zoiets
greets robin

Br3cht
Beginner
Beginner

Bericht door Br3cht » vr 10 aug, 2007 22:46

robin2cv schreef:Je bent van belgie
wel ik ook. Ik heb mijn 2cv's nooit meer betaald dan 125 euro en dan was het gewoon allemaal op te lassen en zat alles los. Ik zou verder kijken. Een kas apart kan je zou kopen. Een chassis desnoods ga je misschien nu ook moeten doen. En papieren vind je ook wel voor een appel en een ei en dan ben je veel goedkoper af en is het allemaal zo goed als nieuw Maand geleden een 2cv met accident verkocht voor 350 daar zaten ook papieren bij. Moest indeed nieu chassis en andere achteras op kas was voor 50 euro te herstellen.

2dehands.be al gekeken? Of desnoods een uit frankrijk gaan halen als je toch in nederland ook zoekt. Ebay.fr kijk daar maar eens bij automobile collections of zoiets
greets robin
dank je voor de info vanwaar ben je?

op 2dehands.be zijn er wel een paar maar de een is met heel veel onderdelen zoek en de andere zijn 2 crossauto's die afgeragd zijn waar niet veel meer te doen valt
kapaza, yezzz en ebay.be ook al gekeken nu zal ik een in nederland zoeken.
maar ivm die papieren moet ik die danniet laten omzetten ofzo? of mag ik hier met franse/nederlands papieren rijden

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » vr 10 aug, 2007 23:14

Niks meer mee te doen ? ! Je kan met een tank over een 2cv rijden en je kan hem nog opknappen ! Okee, feitelijk bouw je dan een nieuwe 2cv, maar het kan ;)
Afblijven.

tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door tinouck » za 11 aug, 2007 05:20

1bodemplaten zijn te lassen, desnoods hele nieuwe
2 kijk bv of er water in de auto voorin staat dan is de voorruitstijl slecht
3dorpels voorin in de hoekjes onder kunnen rot zijn( had mijn eend aan een kant en daar is een plaatje ingezet)
4let erop dat de chassis''poten'' niet geknikt zijn, dit kan je óók wel zien aan bolstaande driehoekjes boven de spatborden
5 een geknikte/knikkende eend stuurd zwaar!
6 staat achterin de kofferbak( ook hier hetzelfde waterverhaal als 2)
7hoe ziet ie er bv uit onder de motorkap, zijn alle ''papieren'' slangen er nog en hoe zien ze eruit( dit duidt er toch wel op of er een beetje netjes mee is omgegaan bv) (bedoel als er slangen zouden missen bv, zo'n papieren slang is ook snel te vervangen, wel vastzetten zodat ie niet op de uitlaat valt, vaak fikt een eend hierdoor af
8plaatwerk kan je veranderen, dus een deuk of kras is niet zo erg
9een dakje kan ook vervangen,nieuw of 2ehands
10wens je veel succes met het vinden van een goeie eend/geit
ps wordt vast nog wel aangevuld hier door de anderen :D

Br3cht
Beginner
Beginner

Bericht door Br3cht » za 11 aug, 2007 12:31

mercikes voor de vele antwoorden al

water stond er niet in de 2cv dus misschien al een goed voordeel? :lol:

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » za 11 aug, 2007 13:08

of niet, dat er ergens gaten zitten en het water nu in het chassis gelopen is...
Verbruik: Afbeelding

Br3cht
Beginner
Beginner

Bericht door Br3cht » za 11 aug, 2007 13:17

aja ook waar (in de bodemplaat is een gat)

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » za 11 aug, 2007 16:16

Hey
Ik ben van elewijt
maar woonde daarvoor in sint-katelijne-waver
RObin

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » za 11 aug, 2007 17:52

Afblijven.

Br3cht
Beginner
Beginner

Bericht door Br3cht » za 11 aug, 2007 19:11

dank je voor de tips maar had ze al gelezen :d

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » za 11 aug, 2007 19:45

Sorry hoor, maar wat een onzintopic. Trek gewoon die 2cv uit dat hoge gras en bekijk het ding deftig, neem wat foto's en dan kan je tenminste een degelijke beoordeling maken. Iedereen gaat er hier al meteen van uit dat het chassis rot is zonder dat het ooit bekeken is.

Verder is een origineel oranje exemplaar uit '79 wel degelijk de moeite om te restaureren en heeft het beslist meer waarde dan een zelf samengestelde 2cv van onderdelen die je ergens opgeraapt hebt.

Ik zou dus zeggen: bekijk het ding, probeer wat van de prijs af te halen (genoeg langsgaan en interesse blijven tonen, af en toe eens telefoneren) en ga ervoor. Uiteraard afhankelijk van de staat en wat je zelf wil gaan doen natuurlijk.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door tinouck » zo 12 aug, 2007 01:47

Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat een chassis rot is, wie zegt dat dan? het kan! zijn dat het zo is.Het kan echter nooit kwaad hier goed naar te kijken. Heb begrepen dat eenden van voor 1980 van beter staal waren, de laatste jaren veelal baggerstaal geweest, dus gewoon goed op alle belangrijke punten letten, Heb zelf sinds pas een 2e Eend erbij, deze komt uit frankrijk en is van 1977, keihard van onder en de koets is op vele fronten beter dan mijn 10jaar jongere eend, ( maar ook zij mag er nog wezen) :) heb voor de franse 77iger 300 euro betaald, de oude eigenaar had geen zin in reparatie om haar naar nederlandse maatstafen in te voeren, (dit was dus mijn voordeel:) , want waarschijnlijk was ze op de sloop beland als ik haar niet gered had (hij had er echt geen zin meer in :? ,maargoed ik ben er zelf heel blij mee! dus je ziet het kan nog :) Owja en Oranje :D Mijn Favoriete kleur, ik zou het wel weten 8)

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » zo 12 aug, 2007 08:09

(Quootje)Dus ga kijken en neem iemand mee die al ooit een eend uit elkaar heeft getrokken en weet waarop hij moet letten.. (/Quootje)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Plaats reactie