2pk kopen met vastte motor??
-
- Moderator
Je bent van belgie
wel ik ook. Ik heb mijn 2cv's nooit meer betaald dan 125 euro en dan was het gewoon allemaal op te lassen en zat alles los. Ik zou verder kijken. Een kas apart kan je zou kopen. Een chassis desnoods ga je misschien nu ook moeten doen. En papieren vind je ook wel voor een appel en een ei en dan ben je veel goedkoper af en is het allemaal zo goed als nieuw Maand geleden een 2cv met accident verkocht voor 350 daar zaten ook papieren bij. Moest indeed nieu chassis en andere achteras op kas was voor 50 euro te herstellen.
2dehands.be al gekeken? Of desnoods een uit frankrijk gaan halen als je toch in nederland ook zoekt. Ebay.fr kijk daar maar eens bij automobile collections of zoiets
greets robin
wel ik ook. Ik heb mijn 2cv's nooit meer betaald dan 125 euro en dan was het gewoon allemaal op te lassen en zat alles los. Ik zou verder kijken. Een kas apart kan je zou kopen. Een chassis desnoods ga je misschien nu ook moeten doen. En papieren vind je ook wel voor een appel en een ei en dan ben je veel goedkoper af en is het allemaal zo goed als nieuw Maand geleden een 2cv met accident verkocht voor 350 daar zaten ook papieren bij. Moest indeed nieu chassis en andere achteras op kas was voor 50 euro te herstellen.
2dehands.be al gekeken? Of desnoods een uit frankrijk gaan halen als je toch in nederland ook zoekt. Ebay.fr kijk daar maar eens bij automobile collections of zoiets
greets robin
dank je voor de info vanwaar ben je?robin2cv schreef:Je bent van belgie
greets robin
op 2dehands.be zijn er wel een paar maar de een is met heel veel onderdelen zoek en de andere zijn 2 crossauto's die afgeragd zijn waar niet veel meer te doen valt
kapaza, yezzz en ebay.be ook al gekeken nu zal ik een in nederland zoeken.
maar ivm die papieren moet ik die danniet laten omzetten ofzo? of mag ik hier met franse/nederlands papieren rijden
-
- Heavy user
1bodemplaten zijn te lassen, desnoods hele nieuwe
2 kijk bv of er water in de auto voorin staat dan is de voorruitstijl slecht
3dorpels voorin in de hoekjes onder kunnen rot zijn( had mijn eend aan een kant en daar is een plaatje ingezet)
4let erop dat de chassis''poten'' niet geknikt zijn, dit kan je óók wel zien aan bolstaande driehoekjes boven de spatborden
5 een geknikte/knikkende eend stuurd zwaar!
6 staat achterin de kofferbak( ook hier hetzelfde waterverhaal als 2)
7hoe ziet ie er bv uit onder de motorkap, zijn alle ''papieren'' slangen er nog en hoe zien ze eruit( dit duidt er toch wel op of er een beetje netjes mee is omgegaan bv) (bedoel als er slangen zouden missen bv, zo'n papieren slang is ook snel te vervangen, wel vastzetten zodat ie niet op de uitlaat valt, vaak fikt een eend hierdoor af
8plaatwerk kan je veranderen, dus een deuk of kras is niet zo erg
9een dakje kan ook vervangen,nieuw of 2ehands
10wens je veel succes met het vinden van een goeie eend/geit
ps wordt vast nog wel aangevuld hier door de anderen
2 kijk bv of er water in de auto voorin staat dan is de voorruitstijl slecht
3dorpels voorin in de hoekjes onder kunnen rot zijn( had mijn eend aan een kant en daar is een plaatje ingezet)
4let erop dat de chassis''poten'' niet geknikt zijn, dit kan je óók wel zien aan bolstaande driehoekjes boven de spatborden
5 een geknikte/knikkende eend stuurd zwaar!
6 staat achterin de kofferbak( ook hier hetzelfde waterverhaal als 2)
7hoe ziet ie er bv uit onder de motorkap, zijn alle ''papieren'' slangen er nog en hoe zien ze eruit( dit duidt er toch wel op of er een beetje netjes mee is omgegaan bv) (bedoel als er slangen zouden missen bv, zo'n papieren slang is ook snel te vervangen, wel vastzetten zodat ie niet op de uitlaat valt, vaak fikt een eend hierdoor af
8plaatwerk kan je veranderen, dus een deuk of kras is niet zo erg
9een dakje kan ook vervangen,nieuw of 2ehands
10wens je veel succes met het vinden van een goeie eend/geit
ps wordt vast nog wel aangevuld hier door de anderen

- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Heavy user
Er stonden trouwens ook al wat aankoopstops op 2cv.nl ...
http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/aankoop1.html
http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/aankoop2.html
http://www.2cv.nl/publicaties/div/aankoop.html
http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/aankoop1.html
http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/aankoop2.html
http://www.2cv.nl/publicaties/div/aankoop.html
Afblijven.
-
- De Forumbelg
Sorry hoor, maar wat een onzintopic. Trek gewoon die 2cv uit dat hoge gras en bekijk het ding deftig, neem wat foto's en dan kan je tenminste een degelijke beoordeling maken. Iedereen gaat er hier al meteen van uit dat het chassis rot is zonder dat het ooit bekeken is.
Verder is een origineel oranje exemplaar uit '79 wel degelijk de moeite om te restaureren en heeft het beslist meer waarde dan een zelf samengestelde 2cv van onderdelen die je ergens opgeraapt hebt.
Ik zou dus zeggen: bekijk het ding, probeer wat van de prijs af te halen (genoeg langsgaan en interesse blijven tonen, af en toe eens telefoneren) en ga ervoor. Uiteraard afhankelijk van de staat en wat je zelf wil gaan doen natuurlijk.
Verder is een origineel oranje exemplaar uit '79 wel degelijk de moeite om te restaureren en heeft het beslist meer waarde dan een zelf samengestelde 2cv van onderdelen die je ergens opgeraapt hebt.
Ik zou dus zeggen: bekijk het ding, probeer wat van de prijs af te halen (genoeg langsgaan en interesse blijven tonen, af en toe eens telefoneren) en ga ervoor. Uiteraard afhankelijk van de staat en wat je zelf wil gaan doen natuurlijk.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat een chassis rot is, wie zegt dat dan? het kan! zijn dat het zo is.Het kan echter nooit kwaad hier goed naar te kijken. Heb begrepen dat eenden van voor 1980 van beter staal waren, de laatste jaren veelal baggerstaal geweest, dus gewoon goed op alle belangrijke punten letten, Heb zelf sinds pas een 2e Eend erbij, deze komt uit frankrijk en is van 1977, keihard van onder en de koets is op vele fronten beter dan mijn 10jaar jongere eend, ( maar ook zij mag er nog wezen)
heb voor de franse 77iger 300 euro betaald, de oude eigenaar had geen zin in reparatie om haar naar nederlandse maatstafen in te voeren, (dit was dus mijn voordeel:) , want waarschijnlijk was ze op de sloop beland als ik haar niet gered had (hij had er echt geen zin meer in
,maargoed ik ben er zelf heel blij mee! dus je ziet het kan nog
Owja en Oranje
Mijn Favoriete kleur, ik zou het wel weten 

-
- Moderator