Netjes kitten
Netjes kitten
Hallo eendeliefhebbers,
met de woorden "als je netjes kit zie je er niks meer van" begin ik elke keer weer met kitten. Echter is het resultaat elke keer weer teleurstellend. Ik vieze vingers, de auto een licht geribbeld plakkaat van smurrie erop.
Hoe pakken jullie dit precies aan? wat voor tools komen hier mee aan te pas? gaat het in 1 keer of in meerdere lagen?
ik gebruik strijkkit uit zo'n blik.
alvast bedankt!
met de woorden "als je netjes kit zie je er niks meer van" begin ik elke keer weer met kitten. Echter is het resultaat elke keer weer teleurstellend. Ik vieze vingers, de auto een licht geribbeld plakkaat van smurrie erop.
Hoe pakken jullie dit precies aan? wat voor tools komen hier mee aan te pas? gaat het in 1 keer of in meerdere lagen?
ik gebruik strijkkit uit zo'n blik.
alvast bedankt!
-
- Addicted user
- Contacteer:
strijkkit is ook altijd geribbeld, wil je strakke kit hebben 3M uit het pistool, natte vinger met wat zeep om de boel glad te krijgen. Echter de 3m uit pistool kun je mits goed aangezet in 1 keer strak opzetten.
Ik kit alle overgangen, omdat lak nu eenmeel de werking van het metaal niet op kan vangen en kit wel.
ieder zijn meug, zolang fabrikanten blijven kitten doe ik het ook.
Ik kit alle overgangen, omdat lak nu eenmeel de werking van het metaal niet op kan vangen en kit wel.
ieder zijn meug, zolang fabrikanten blijven kitten doe ik het ook.
-
- Veelvuldig poster
je kan ook nog links en rechts van de naad eerst tape plakken, dan kitten, natte vinger erover, teveel aan kit komt op de tape, dan tape wegtrekken en nog 1 maal met de natte vinger erover om de licht opstaande randen plat te strijken.
zo is het wel wat meer werk, maar krijg je wel een hele rechte kitstreep.
zo is het wel wat meer werk, maar krijg je wel een hele rechte kitstreep.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
wat supercees zegt krijg je het mooiste resultaat, wat ik er alleen aan toe wil voegen is nadat je het plakband hebt verwijderd srtijk dan nog 1 keer na en kijk uit metr ik zal het hier en daar nog wat beter uitsrtijken, meestal wordt het daar niet mooier op, neem de tijd want kitten is een apart werk
rode 2cv6 club,zwarte lomax variant 4
- André Post
- Heavy user
-
- Moderator
Kit roest niet. 't Is het slechte plaatwerk eronder wat roest. Goed voorwerk leveren dus. Als je nieuw plaatwerk goed last en vervolgens goed kit is er niets aan de hand.thomaaas schreef:... maar zo min mogelijk kit gebruiken alsjeblieft: dat gaat roesten.
Als voorbewerker heb ik honderden meters kitnaad in nieuw plaatwerk gelegd, 't zou vervelend zijn als al die klanten die kit weer willen laten verwijderen..
Voor het kitten goed ontvetten Mano.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Moderator
Nee, maar het autoschadebedrijf waar ik werkte gaf FOCWA garantie op elke reparatie. Daar zou je dus wel wat van horen denk ik? Nieuwe delen werden daar bewerkt zoals het origineel, felsnaden in deuren e.d werden dus vrijwel altijd afgekit. Door werken van staal ontstaan anders scheurtjes in de lak, zoals hierboven al genoemd werd.Evan schreef:Trouwens denk ik dat je niet al die auto's hebt teruggehaald na enkele jaren om de kitnaad te inspecteren?
Maar dit geldt dus voor goed/nieuw plaatwerk. Ik zie ook wel eens eenden die aan elkaar gekit zijn, waar de kit de 'bindende factor' van die eend is, en dan wordt het een ander verhaal..
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams