zelflerenlassen???!!!
-
- Beginner
heb zonet in het kader van mijn avondschool carrosserie, mijn gedeelte lassen afgewerkt... en ik moet mij aansluiten bij de mening van de meesten hier: oefenen, oefenen en nog eens oefenen... in het leslokaal heb je ideale omstandigheden om te lassen, schone en rechte plaatjes, ideale werkhoogte...maar het moment dat er een geit voor je neus staat die een bodemlas nodig heeft, dan is het een ander paar mouwen,vooral het dunne plaatwerk van een geit is voor mij nog het grootste probleem...ik oefen dus op stukken die niet meer te recycleren zijn...zodat je echt voeling krijgt met het materiaal van een geit, ik gebruik ook steeds dezelfde laspost omdat je dan ook de specifieke kenmerken van de laspost begint te kennen...maar mijn weg is nog lang, maar we geven niet op
-
- Regelmatige poster
tis gewoon een kwestie van doen en voorwerk. Zorg dat allles goed schoon is goed past en neem de tijd wees ook nooit bang om genoeg blik weg te halen niks last zo slecht als roest. Voordat ik een goed mig apparaat had heb ik zelfs electrisch aan eendjes gelast wil wel als je maar zorgt dat je er niet tedun blik in probeert te maken. maar eigenlijk is mog de enige goede manier.