Niet starten, probleem met ontsteking
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 323
- Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Niet starten, probleem met ontsteking
Hallo allen,
Na een week tobben kom ik er niet meer uit vandaar dat ik hier mijn probleem vertel. In de hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Drie weken geleden heb ik nieuwe contactpunten en condensator in de eend geplaatst. De motor liep weer als een zonnetje. Echter na een week gereden te hebben ging de motor ineens heel erg inhouden. Tevens kwam er een soort niesend geluid uit de motor.
Dus ik heb opnieuw de contactpunten gecontroleerd, dacht misschien is de afstand tussen de punten wat verlopen. Dit bleek in orde. Echter de auto wilde ook niet meer starten. Vervolgens heb ik het volgende gedaan:
1. Heb een nieuwe condensator gemonteerd, soms gaan nieuwe toch al snel defect, Vervolgens weer alles afgesteld. Het vreemde was dat wanneer ik het ontstekingstijdstip ging controleren het controle lampje continue brand ongeacht de stand van het tandwiel.
2. Heb toen een nieuwe bobine gemonteerd. Dacht misschien is deze defect gegaan. Echter blijft het probleem dat de motor niet aanslaat en het controle lampje continue brand.
3. Vanochtend alles weer gedomenteerd en nogmaals goed vetvrij gemaakt. Ook heb ik de bedrading tussen het ontstekingshuisje en de bobine gecontroleerd en de stekkertjes schoongemaakt. Tot overmaat van ramp is het probleem nog steeds niet weg. Het lampje blijft continue branden en de motor wil geen vonk maken en dus niet aanslaan.
Wie kan mij een stukje verder op weg helpen om deze nu toch wel zeer irritant probleem te verhelpen.
Alvast bedankt,
Groet,
Jurgen
Na een week tobben kom ik er niet meer uit vandaar dat ik hier mijn probleem vertel. In de hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Drie weken geleden heb ik nieuwe contactpunten en condensator in de eend geplaatst. De motor liep weer als een zonnetje. Echter na een week gereden te hebben ging de motor ineens heel erg inhouden. Tevens kwam er een soort niesend geluid uit de motor.
Dus ik heb opnieuw de contactpunten gecontroleerd, dacht misschien is de afstand tussen de punten wat verlopen. Dit bleek in orde. Echter de auto wilde ook niet meer starten. Vervolgens heb ik het volgende gedaan:
1. Heb een nieuwe condensator gemonteerd, soms gaan nieuwe toch al snel defect, Vervolgens weer alles afgesteld. Het vreemde was dat wanneer ik het ontstekingstijdstip ging controleren het controle lampje continue brand ongeacht de stand van het tandwiel.
2. Heb toen een nieuwe bobine gemonteerd. Dacht misschien is deze defect gegaan. Echter blijft het probleem dat de motor niet aanslaat en het controle lampje continue brand.
3. Vanochtend alles weer gedomenteerd en nogmaals goed vetvrij gemaakt. Ook heb ik de bedrading tussen het ontstekingshuisje en de bobine gecontroleerd en de stekkertjes schoongemaakt. Tot overmaat van ramp is het probleem nog steeds niet weg. Het lampje blijft continue branden en de motor wil geen vonk maken en dus niet aanslaan.
Wie kan mij een stukje verder op weg helpen om deze nu toch wel zeer irritant probleem te verhelpen.
Alvast bedankt,
Groet,
Jurgen
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Elke contactpunt zit op een scharnierpuntje, daartussen zit een islorende bus. Als dit niet goed is maakt de contactpunt kortsluiting.
Wat sommige mensen ook wel eens doen is de draad aan de verkeerde zijde aan de contactpunt schroeven, waardoor deze onbedoeldt altijd sluiting maakt.
ik hoop dat je met de tekst wat kunt, vaak is zo iets makkelijker met plaatjes uit te leggen.
Wat sommige mensen ook wel eens doen is de draad aan de verkeerde zijde aan de contactpunt schroeven, waardoor deze onbedoeldt altijd sluiting maakt.

ik hoop dat je met de tekst wat kunt, vaak is zo iets makkelijker met plaatjes uit te leggen.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 323
- Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Als het isolerende busje waar de contactpunten op scharnieren versleten is dan moet ik toch het gehele huisje vervangen??backfire schreef:Elke contactpunt zit op een scharnierpuntje, daartussen zit een islorende bus. Als dit niet goed is maakt de contactpunt kortsluiting.
Wat sommige mensen ook wel eens doen is de draad aan de verkeerde zijde aan de contactpunt schroeven, waardoor deze onbedoeldt altijd sluiting maakt.
ik hoop dat je met de tekst wat kunt, vaak is zo iets makkelijker met plaatjes uit te leggen.
Dat van de draad aan de verkeerde kant kan ik niet geheel volgen. Ik heb het draadje vanaf de condensator aan de onderzijde van het huisje vastgeschroeft waar het naar mijn weten altijd zit. Uiteraard zitten die plastic isolatie stukken er ook tussen.
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist