knallen, maar niet starten!

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gesloten
pim b

knallen, maar niet starten!

Bericht door pim b » vr 9 apr, 2004 10:16

Hallo, mijn eend start niet meer van het een op het andere moment:
Nieuwe accu, bobine, bougies, bougiekabels.
De startmotor draait minuten lang rond en de motor loopt een heel klein beetje en zodra je stopt met starten een enorme knal in de uitlaat! en motor staat gelijk stil. Wat nou???

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » vr 9 apr, 2004 12:35

check je vonk eens dwz bougie eruit en tegen de motor/metaal aan houden met een geisoleerde tang vervolgens iemand de motor laten starten je moet dan een duidelijke vonk zien. zet anders eerst alhet oude spul terug en kijk of hij dan wel start installeer dan een voor een het nieuwe spul dan moet je er snel genoeg achter komen wat het probleem is.

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Re: knallen, maar niet starten!

Bericht door Handjes » vr 9 apr, 2004 19:04

Met een nieuwe accu, bobine, bougies en bougiekabels kom je er niet helaas. Je zult een 10.000 km beurt moeten uitvoeren. Oftewel de ontstekingsgerelateerde zaken (ontsteking, bougies, kleppen) vervangen en/of stellen.
La vie est belle.

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » zo 11 apr, 2004 23:42

condensator kapot?
boutjes ontstekingshuis losgetrild?
Durf te wedden dat je ontsteking compleet ontregeld is.

B.

Gast

Bericht door Gast » vr 16 apr, 2004 12:27

Bullit schreef:condensator kapot?
boutjes ontstekingshuis losgetrild?
Durf te wedden dat je ontsteking compleet ontregeld is.

B.
Hallo! Ik heb mijn punten gemeten: 0.4 mm, en de hoek staat ook perfect. Nu het weer beter is, loopt-ie ook weer. Raar dan dat vocht met nieuwe bobine en bougies en kabels...zou het aan de kleppen liggen?

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » vr 16 apr, 2004 13:12

lijkt me sterk, maar stellen kan natuurlijk nooit kwaad. Er moet toch iets mis zijn met de ontsteking. Loopt ie wel eens op 1 cilinder bij het starten. Start ie beter zonder luchtfilter?

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2674
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 16 apr, 2004 15:11

ik weet wat dit is: stekkertje van het contactslot wat los zit!
had ik ook last van
even goed aandrukken die stekkertjes en dan doet ie het weer :)
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » vr 16 apr, 2004 15:32

of de stekkertjes op de bobine zitten los....komt ook vaak voor...

Marcel

Gast

Bericht door Gast » vr 16 apr, 2004 15:37

Bullit schreef:lijkt me sterk, maar stellen kan natuurlijk nooit kwaad. Er moet toch iets mis zijn met de ontsteking. Loopt ie wel eens op 1 cilinder bij het starten. Start ie beter zonder luchtfilter?

Jazeker loopt hij op 1 cylinder bij starten. nou niet, wel als het nat of koud is. Daarom heb ik nieuwe bobine, bougies en kables gekocht, maar dat hielp niks. De stekkertjes aan de bobine zitten goed vast alsook de bougiekables. Dat van de kabels onderstuurslot begrijp ik niet; dan zou de startmotor toch ook niet ronddraaien, of zie ik dat verkeerd?

In ieder geval, bedankt iedereen zover!

Pim

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2674
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 16 apr, 2004 15:48

Dat van de kabels onderstuurslot begrijp ik niet; dan zou de startmotor toch ook niet ronddraaien, of zie ik dat verkeerd?
het hoeven niet persé alle stekkertjes te zijn... als er maar eentje een klein beetje los is dan kan dat al gebeuren... ik had het bij mijn rode dyane. starten, startmotor liep rond, en liet ik de sleutel los KNAL... dat had ik ook laatst bij de witte, nu wist ik wat het was... stekkertjes aandrukken klaar en hij liep meteen...
Verbruik: Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » vr 16 apr, 2004 15:56

Michiel van Ginkel schreef:
Dat van de kabels onderstuurslot begrijp ik niet; dan zou de startmotor toch ook niet ronddraaien, of zie ik dat verkeerd?
het hoeven niet persé alle stekkertjes te zijn... als er maar eentje een klein beetje los is dan kan dat al gebeuren... ik had het bij mijn rode dyane. starten, startmotor liep rond, en liet ik de sleutel los KNAL... dat had ik ook laatst bij de witte, nu wist ik wat het was... stekkertjes aandrukken klaar en hij liep meteen...
Ga ik gelijk vanavond checken! Dat heet contactrol, of niet?

Pim

Gebruikersavatar
Job
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 142
Lid geworden op: za 27 dec, 2003 00:49
Locatie: Zutphen

Bericht door Job » vr 16 apr, 2004 18:31

Anonymous schreef:
Michiel van Ginkel schreef:
Dat van de kabels onderstuurslot begrijp ik niet; dan zou de startmotor toch ook niet ronddraaien, of zie ik dat verkeerd?
het hoeven niet persé alle stekkertjes te zijn... als er maar eentje een klein beetje los is dan kan dat al gebeuren... ik had het bij mijn rode dyane. starten, startmotor liep rond, en liet ik de sleutel los KNAL... dat had ik ook laatst bij de witte, nu wist ik wat het was... stekkertjes aandrukken klaar en hij liep meteen...
Ga ik gelijk vanavond checken! Dat heet contactrol, of niet?

Pim

ja dat klopt :wink:

Freek
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 21 mei, 2004 00:09

Bericht door Freek » za 31 jul, 2004 23:28

zulks ook te testen met een draad van de plus van de accu direct naar de plus op de bobine... Vervolgens starten. Nu goed=fout in slot. Na het testen de draad niet vergeten weg te halen! Dit voor het geval het nog niet gelukt zijn;-)

Gesloten