knallen, maar niet starten!
knallen, maar niet starten!
Hallo, mijn eend start niet meer van het een op het andere moment:
Nieuwe accu, bobine, bougies, bougiekabels.
De startmotor draait minuten lang rond en de motor loopt een heel klein beetje en zodra je stopt met starten een enorme knal in de uitlaat! en motor staat gelijk stil. Wat nou???
Nieuwe accu, bobine, bougies, bougiekabels.
De startmotor draait minuten lang rond en de motor loopt een heel klein beetje en zodra je stopt met starten een enorme knal in de uitlaat! en motor staat gelijk stil. Wat nou???
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
check je vonk eens dwz bougie eruit en tegen de motor/metaal aan houden met een geisoleerde tang vervolgens iemand de motor laten starten je moet dan een duidelijke vonk zien. zet anders eerst alhet oude spul terug en kijk of hij dan wel start installeer dan een voor een het nieuwe spul dan moet je er snel genoeg achter komen wat het probleem is.
Re: knallen, maar niet starten!
Met een nieuwe accu, bobine, bougies en bougiekabels kom je er niet helaas. Je zult een 10.000 km beurt moeten uitvoeren. Oftewel de ontstekingsgerelateerde zaken (ontsteking, bougies, kleppen) vervangen en/of stellen.
La vie est belle.
Hallo! Ik heb mijn punten gemeten: 0.4 mm, en de hoek staat ook perfect. Nu het weer beter is, loopt-ie ook weer. Raar dan dat vocht met nieuwe bobine en bougies en kabels...zou het aan de kleppen liggen?Bullit schreef:condensator kapot?
boutjes ontstekingshuis losgetrild?
Durf te wedden dat je ontsteking compleet ontregeld is.
B.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Bullit schreef:lijkt me sterk, maar stellen kan natuurlijk nooit kwaad. Er moet toch iets mis zijn met de ontsteking. Loopt ie wel eens op 1 cilinder bij het starten. Start ie beter zonder luchtfilter?
Jazeker loopt hij op 1 cylinder bij starten. nou niet, wel als het nat of koud is. Daarom heb ik nieuwe bobine, bougies en kables gekocht, maar dat hielp niks. De stekkertjes aan de bobine zitten goed vast alsook de bougiekables. Dat van de kabels onderstuurslot begrijp ik niet; dan zou de startmotor toch ook niet ronddraaien, of zie ik dat verkeerd?
In ieder geval, bedankt iedereen zover!
Pim
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
het hoeven niet persé alle stekkertjes te zijn... als er maar eentje een klein beetje los is dan kan dat al gebeuren... ik had het bij mijn rode dyane. starten, startmotor liep rond, en liet ik de sleutel los KNAL... dat had ik ook laatst bij de witte, nu wist ik wat het was... stekkertjes aandrukken klaar en hij liep meteen...Dat van de kabels onderstuurslot begrijp ik niet; dan zou de startmotor toch ook niet ronddraaien, of zie ik dat verkeerd?
Ga ik gelijk vanavond checken! Dat heet contactrol, of niet?Michiel van Ginkel schreef:het hoeven niet persé alle stekkertjes te zijn... als er maar eentje een klein beetje los is dan kan dat al gebeuren... ik had het bij mijn rode dyane. starten, startmotor liep rond, en liet ik de sleutel los KNAL... dat had ik ook laatst bij de witte, nu wist ik wat het was... stekkertjes aandrukken klaar en hij liep meteen...Dat van de kabels onderstuurslot begrijp ik niet; dan zou de startmotor toch ook niet ronddraaien, of zie ik dat verkeerd?
Pim
Anonymous schreef:Ga ik gelijk vanavond checken! Dat heet contactrol, of niet?Michiel van Ginkel schreef:het hoeven niet persé alle stekkertjes te zijn... als er maar eentje een klein beetje los is dan kan dat al gebeuren... ik had het bij mijn rode dyane. starten, startmotor liep rond, en liet ik de sleutel los KNAL... dat had ik ook laatst bij de witte, nu wist ik wat het was... stekkertjes aandrukken klaar en hij liep meteen...Dat van de kabels onderstuurslot begrijp ik niet; dan zou de startmotor toch ook niet ronddraaien, of zie ik dat verkeerd?
Pim
ja dat klopt