Gisteravond kwam ik er achter dat de accu begon te borrelen en op te zwollen, ook zag ik dat eer een draadje los zat op de spanningsregelaar.
Ben net even van mn buurman vandaan (heeft een ds) om door te gaan meten, omdat mijn multimeter stuk is.
Op de accu meet ik 13,7 volt met de motor uit.
Met de motor aan meet ik 14,5 volt, hoort hij wel meer te laten als hij vol is of zijn deze waardes normaal?
Laadt te veel bij
- Jeroen-citroen
- Moderator
Met draaiende motor is 14.5 prima hoor.Die van mij laadt 14.7 en ik heb nergens last van, geen kokende accu ofzo.
Andere vraag: wat geeft je laadstroom meter aan ?? Als deze ongeveer in het midden staat als je rijdt is het goed.
Blijft wel staan dat je accu borrelt
Andere vraag: wat geeft je laadstroom meter aan ?? Als deze ongeveer in het midden staat als je rijdt is het goed.
Blijft wel staan dat je accu borrelt

weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
Toen het draadje los zat, zoals gister, stond de wijzer in het rode gedeelte helemaal,
Nu heb ik nog maar paar km gereden, en lijkt het metertje wel in het midden te staan!
Morgen bevestig het antwoord, in ieder geval bedankt!
VOor de duidelijkheid, nu zitten alle 3 de draadjes er gewoon weer op, morgen even de bx accu er in denk ik om te kijken of die goed blijft.
Nu heb ik nog maar paar km gereden, en lijkt het metertje wel in het midden te staan!
Morgen bevestig het antwoord, in ieder geval bedankt!

VOor de duidelijkheid, nu zitten alle 3 de draadjes er gewoon weer op, morgen even de bx accu er in denk ik om te kijken of die goed blijft.
- Jeroen-citroen
- Moderator