Restauratie Dyane Confort '67

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 8 aug, 2007 20:06

gefeliciteerd! Is er ook taart? :lol:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » wo 8 aug, 2007 20:09

Da's voor 8 november, haar échte verjaardag :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » za 25 aug, 2007 15:27

Bij deze wil ik mensen demotiveren om lapmiddelen te gebruiken. Als er ooit nog iemand tegen mij zegt "wat ge niet ziet, is er niet", dan verpulver ik persoonlijk mijn achterste binnenspatborden op die mens zijn hoofd. :wink:

Links:

Afbeelding

Afbeelding

Rechts:

Afbeelding

Afbeelding

Het staat nu wel als een paal boven water dat ik een donorcarrosserie nodig heb om deze mee te redden of om eventueel gewoon te vervangen. Links gaat hij op een bepaalde plaats door tot nét op de rand van de c-stijl, wat ik toch wel wat akelig vind. Dit is niet de enige plek waar ik middendoor prik, voor alle duidelijkheid. We zullen zien wat de toekomst zegt.

Als er iemand zin heeft om een dagje te komen prikken... :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » za 25 aug, 2007 15:47

ik wil wel even kijken wat ik eventueel nog heb liggen. volgensmij moet ik nog redelijke donorstukken hebben voor die weggerotte rand op de foto's. c-stijl kun je reparatiedelen voor krijgen. als je interesse hebt, laat het me dan even weten dan zal ik kijken. (delen gaan niet helemaal door tot bodem)

misschien heb ik evt meer donordelen, dus laat me even weten wat je nodig hebt als je interesse hebt.

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » za 25 aug, 2007 16:15

Mja, ik ga niet overal stukjes inlassen, dat lijkt me behoorlijk nutteloos en gekkenwerk. Zeker omdat echt héél z'n achterwerk weggerot is. Achterpaneel, kofferbodem, binnenspatborden, stijlen aan de achterdeuren en zelfs de plaats waar de achterbank op staat is ooit héél slordig opgelast. Donor en gewoon in één keer een strak kontje, simpel als dat :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
Locatie: standdaarbuiten

Bericht door martijntje » za 25 aug, 2007 17:10

je had toch al een donorkoets gevonden?
dyane 4 68 en dyane 6 69

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » za 25 aug, 2007 18:37

martijntje schreef:je had toch al een donorkoets gevonden?
Gevonden wel maar da's een lang verhaal...Dit is ook helemaal geen oproep om een donor maar ik vond het wel leuk om te laten zien. Laat een Dyane nooit buiten staan met een lek tussen dak en kofferdeksel, dan krijg je dit :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » za 25 aug, 2007 19:15

gecondoleerd, Yannick! Kun je wel een originele 67'er donor vinden dan, of ga je m dan aanpassen aan de tijd, zeg maar?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » za 25 aug, 2007 19:19

thomaaas schreef:gecondoleerd, Yannick! Kun je wel een originele 67'er donor vinden dan, of ga je m dan aanpassen aan de tijd, zeg maar?
Dat zal de tijd uitwijzen, we zullen zien wat ik tegen het lijf loop :)
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
Locatie: standdaarbuiten

Bericht door martijntje » za 25 aug, 2007 20:12

tja het lange verhaal ken ik ja.. maargoed ik zou als ik jou was toch maar goed nadenken over die koets van 150 euro uit vorst..
dyane 4 68 en dyane 6 69

tonic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 22 jan, 2007 22:13
Locatie: Beilen
Contacteer:

Bericht door tonic » zo 26 aug, 2007 08:11

Yannick schreef:Mja, ik ga niet overal stukjes inlassen, dat lijkt me behoorlijk nutteloos en gekkenwerk. Zeker omdat echt héél z'n achterwerk weggerot is. Achterpaneel, kofferbodem, binnenspatborden, stijlen aan de achterdeuren en zelfs de plaats waar de achterbank op staat is ooit héél slordig opgelast. Donor en gewoon in één keer een strak kontje, simpel als dat :wink:
Balen zeg.
Dat lijkt me altijd een duivels dilemma bij een restauratie.
Hoever ga je met het vervangen van delen en in hoeverre is het eindresultaat nog representatief voor het origineel.

Jeroen
Ami6 Grand Confort 11/1967 73-27-EP
www.citroenami6.nl

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » zo 26 aug, 2007 10:39

Oei! Nu begeef je je op een gevaarlijk vlak Tonic!! ;)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 26 aug, 2007 11:16

Yannick schreef:Mja, ik ga niet overal stukjes inlassen, dat lijkt me behoorlijk nutteloos en gekkenwerk. Zeker omdat echt héél z'n achterwerk weggerot is. Achterpaneel, kofferbodem, binnenspatborden, stijlen aan de achterdeuren en zelfs de plaats waar de achterbank op staat is ooit héél slordig opgelast. Donor en gewoon in één keer een strak kontje, simpel als dat :wink:
ja als er zoveel rot is, dan heeft dat geen zin. dat krijg je nooit mooi strak.

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » zo 26 aug, 2007 11:59

tonic schreef:Balen zeg.
Dat lijkt me altijd een duivels dilemma bij een restauratie.
Hoever ga je met het vervangen van delen en in hoeverre is het eindresultaat nog representatief voor het origineel.

Jeroen
Dat is inderdaad wat mij zo dwars zit bij deze restauratie. De complete carrosserie vervangen wringt diep vanbinnen een beetje bij mij. Voor de rest is het best een gewone Dyane op vlak van roest. Dorpels vooraan rot, bodemplaatje links, da's alles! De rest is allemaal de schuld van die lek. Het liefst zou ik dus een donor gebruiken enkel en alleen voor zijn achterkant. Zodoende restaureer ik mijn carrosserie en rijd ik binnenkort nog steeds met dezelfde auto of ik vervang ze compleet en dan rijd ik toch niet helemaal meer met dezelfde auto. Beetje een emotioneel dilemma...

@Martijntje: ik ken 2 vroege carrosserie's uit Vorst (een blanc everest en een bleu weekend). Normaal gezien kan ik nog op allebei mijn hand leggen maar er is er toch eentje die mijn voorkeur heeft vanwege zijn situatie, lang verhaal :wink:

To be continued...vandaag ga ik mijn schroevendraaier eens in de kofferbodem zetten, kijken wat dat geeft 8)
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » za 1 sep, 2007 11:33

Afbeelding

Plaats reactie