Die Kl#%^kleppendeksel.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Die Kl#%^kleppendeksel.
Ik heb een ander blok gemonteerd in mijn eend en mijn oude kleppendeksels overgezet. (deze waren gespoten). Nu krijg ik die klere dingen niet meer oliedicht. Ik heb de pakkingen al vervanen door nieuwe met vloeibare pakking bezig geweest.
Ik draai ze elke keer met de hand vast en dan nog een halve a 1 hele slag erbij. Dit zou voldoende moeten zijn heb ik ooit gehoord. Maar de olie blijft er met name bij de onderzijde met spetters uitvliegen. Met name bij een hoog toerental.
Zo moeilijk moet het toch niet zijn om de zooi dicht te krijgen??? Doe ik iets fout???
Wie o wie kan me helpen.
Ik draai ze elke keer met de hand vast en dan nog een halve a 1 hele slag erbij. Dit zou voldoende moeten zijn heb ik ooit gehoord. Maar de olie blijft er met name bij de onderzijde met spetters uitvliegen. Met name bij een hoog toerental.
Zo moeilijk moet het toch niet zijn om de zooi dicht te krijgen??? Doe ik iets fout???
Wie o wie kan me helpen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Duintje
- Moderator
- Contacteer:
heb je nieuwe pakkingen gebruikt ?
Heb je de rand (op deksel en op de kop) lichtjes opgeschuurd en schoongemaakt ?
En als hij blijft lekken moet je het misschien toch nog eens controleren met een momentsleutel.
Wat ook kan is dat je het te strak gezet heb, waardoor de desksel nu krom is.
Vloeibare pakking is hier eigenlijk helemaal niet nodig als de rest in orde is.
Marcel
Heb je de rand (op deksel en op de kop) lichtjes opgeschuurd en schoongemaakt ?
En als hij blijft lekken moet je het misschien toch nog eens controleren met een momentsleutel.
Wat ook kan is dat je het te strak gezet heb, waardoor de desksel nu krom is.
Vloeibare pakking is hier eigenlijk helemaal niet nodig als de rest in orde is.
Marcel
-
- Regelmatige poster
controleer ff of ze recht zijn. vaak zijn ze een keer te strak aangedraaid oid. en zijn ze krom. Gooi ze dan maar gerust weg. Goede klepdeksels zijn 100% dicht te krijgen (met een goed rubber dan) zonder kit oid.
Kheb trouwens ook wel eens van die keiharde kartonne pakkingen gezien. Die werken voor geen meter.
Kheb trouwens ook wel eens van die keiharde kartonne pakkingen gezien. Die werken voor geen meter.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Zal ik morgen eens doen.
Anders moet ik anderen monteren. Ik heb er nog enkele liggen, dus dat is geen probleem. Alleen mijn huidige zijn in kleur gespoten. Dus is weer wat extra werk om die andere ook te spuiten.
Maar ja het is een hobby he.
Anders moet ik anderen monteren. Ik heb er nog enkele liggen, dus dat is geen probleem. Alleen mijn huidige zijn in kleur gespoten. Dus is weer wat extra werk om die andere ook te spuiten.
Maar ja het is een hobby he.
PuNk RoCK LosEr
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Onder publicaties het antwoord op mijn andere vraag gevonden.
Citaat:
Controleer of de pakking nog soepel is en goed afsluit. Als deze niet goed in de deksel blijft zitten plak hem dan vast (vloeibare pakking). De deksel niet te vast draaien!! Hiervoor geldt als de deksel niet meer met de hand heen en weer bewogen kan worden dan de moer nog een slag vaster.
Controleer ook het oliepeil er is immers een beedtje uit de deksels gekomen.
Morgen eens proberen.
Ik ga er vanuit dat ze krom zijn. Een of andere idoot heeft ze namelijk steeds vaster gedraaid toen ze begonnen te lekken, zonder het bovenstaande gelezen te hebben.
Ik zal maar geen namen noemen, maar hij schaamt zich diep.
Gelukkig mag hij ook voor het extra werk opdraaien.
Citaat:
Controleer of de pakking nog soepel is en goed afsluit. Als deze niet goed in de deksel blijft zitten plak hem dan vast (vloeibare pakking). De deksel niet te vast draaien!! Hiervoor geldt als de deksel niet meer met de hand heen en weer bewogen kan worden dan de moer nog een slag vaster.
Controleer ook het oliepeil er is immers een beedtje uit de deksels gekomen.
Morgen eens proberen.
Ik ga er vanuit dat ze krom zijn. Een of andere idoot heeft ze namelijk steeds vaster gedraaid toen ze begonnen te lekken, zonder het bovenstaande gelezen te hebben.
Ik zal maar geen namen noemen, maar hij schaamt zich diep.
Gelukkig mag hij ook voor het extra werk opdraaien.
PuNk RoCK LosEr
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Vandaag andere gemonteerd. Maar hetzelfde geeuvel. Lekt met name op de hoeken.
Dus maar de originele aan allebij de kanten met vloeibare pakking volgesmeerd (niet te veel). En morgen maar eens kijken of hij nog steeds lekt.
Anders weet ik het ook niet meer.
Kan de cilinderkop niet wat krom zijn. Het blijft wel aan beide zijde lekken. Met name spatjes olie die eruit spatten.
Dus maar de originele aan allebij de kanten met vloeibare pakking volgesmeerd (niet te veel). En morgen maar eens kijken of hij nog steeds lekt.
Anders weet ik het ook niet meer.
Kan de cilinderkop niet wat krom zijn. Het blijft wel aan beide zijde lekken. Met name spatjes olie die eruit spatten.
PuNk RoCK LosEr
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ze zijn allemaal gechect ja. En alle 4 wijken ze wat of op de hoeken. Nu zit er op de andere deksels ookal kitresten van de vorige montage.
Bestaan er uberhaupt wel rechte deksels en hadden ze deze dingen niet wat steviger kunnen maken door ze wat dikker te maken.
Dadelijk eens testen of ze nu dicht ziten.
Bestaan er uberhaupt wel rechte deksels en hadden ze deze dingen niet wat steviger kunnen maken door ze wat dikker te maken.
Dadelijk eens testen of ze nu dicht ziten.
PuNk RoCK LosEr
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Olie lekkage
Weet je wel 100 % zeker dat het de deksels zijn die lekken, niet toevallig langs de stoterpijpjes, omdat de onderdruk overdruk is geworden door een slechte olievulpijp?
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Nee dat is het niet bij de stoterpijpjes is het droog.
Vandaag andere kleppendeksels met nieuwe pakkingen gemonteerd. En alles is tot nu toe droog.
Ad (van der Horst) gaf aan dat het ook de olie kon zijn die in de windtunnel druipt bij het verwijderen van de deksels. Deze blaast er dan later uit door de lucht van de van. Dit lijkt het euvel te zijn geweest. De olie landde ook steeds wat achter de koppen op het chassis. Precies waar ook de wind heen blaast.
Maar tot nu toe is alles nog droog, dus ik denk van het lek of mogelijke lek af te zijn.
Bedankt nog he.
Vandaag andere kleppendeksels met nieuwe pakkingen gemonteerd. En alles is tot nu toe droog.
Ad (van der Horst) gaf aan dat het ook de olie kon zijn die in de windtunnel druipt bij het verwijderen van de deksels. Deze blaast er dan later uit door de lucht van de van. Dit lijkt het euvel te zijn geweest. De olie landde ook steeds wat achter de koppen op het chassis. Precies waar ook de wind heen blaast.
Maar tot nu toe is alles nog droog, dus ik denk van het lek of mogelijke lek af te zijn.
Bedankt nog he.
PuNk RoCK LosEr