Rammelend geluid Centrigugale koppeling
- Jeroen-citroen
- Moderator
Hier is het antwoord om foto's te plaatsen. "klik"
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
koppeling eens bijstellen, nieuwe olie in de bak doen?
Er bestaan trouwens 2 maten van ringen met de centrifugaal schoenen. 2cv en ami 6. De laatste is een fractie breder. Je kunt die wel in een 2cv gebruiken maar dan moet je schijven van ongeveer 2mm dikte tussen de motor en bak zetten. Daar kwam ik ook pas achter na een revisie laatst van mijn versleten koppelings drukring. Er zaten allemaal krassen op mijn 2e vliegwiel dus werd nooit helemaal ontkoppeld.
Er bestaan trouwens 2 maten van ringen met de centrifugaal schoenen. 2cv en ami 6. De laatste is een fractie breder. Je kunt die wel in een 2cv gebruiken maar dan moet je schijven van ongeveer 2mm dikte tussen de motor en bak zetten. Daar kwam ik ook pas achter na een revisie laatst van mijn versleten koppelings drukring. Er zaten allemaal krassen op mijn 2e vliegwiel dus werd nooit helemaal ontkoppeld.
diverse Citroens, wat anders.
Hoe bedoel je? Schakel je terug naar 1 vóór de auto stilstaat? Dat levert altijd herrie op, want de eerste versnelling is niet gesynchroniseerd.inde2cv schreef:Als ik de versnelling van mijn Dyane van 2 naar 1 zet kraakt de bak zo nu en dan enorm. Ook zo nu en dan als ik van 4 naar 3 of 2 naar 3 ga... iemand enig idee?
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster