benzine op de verkeerde plek
benzine op de verkeerde plek
Tijdens een ritje met onze Rondo hoorde ik een "plop" geluid, alsof de kurk van een champagne fles schoot, weliswaar wat minder luid, maar toch.
Direct daarna was het uit met de pret en gaf de motor geen klap meer.
Motorkapje open en de benzine zit op de (rechter) cylinder in plaats van erin, dit lijkt me niet goed
Het asje waaraan aan de linkerkant de gaskabel zit, lijkt aan de rechterkant de boosdoener.
Wat is er loos?
Is dit een bekend verschijnsel en is het simpel reparabel of is het een kwestie van carb op de schroothoop en een andere monteren?
Dat laatste zou wel jammer zijn, want m'n torretje liep er geweldig mee
Dit overkwam ons in het centrum van Düsseldorf, dankzij de goede service van de ANWB, die de ADAC binnen de 20 minuten bij ons had, waren we met de ADAC autoambulance met een vertraging van een goed uur weer thuis; super toch!
Direct daarna was het uit met de pret en gaf de motor geen klap meer.
Motorkapje open en de benzine zit op de (rechter) cylinder in plaats van erin, dit lijkt me niet goed
Het asje waaraan aan de linkerkant de gaskabel zit, lijkt aan de rechterkant de boosdoener.
Wat is er loos?
Is dit een bekend verschijnsel en is het simpel reparabel of is het een kwestie van carb op de schroothoop en een andere monteren?
Dat laatste zou wel jammer zijn, want m'n torretje liep er geweldig mee
Dit overkwam ons in het centrum van Düsseldorf, dankzij de goede service van de ANWB, die de ADAC binnen de 20 minuten bij ons had, waren we met de ADAC autoambulance met een vertraging van een goed uur weer thuis; super toch!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Dit klinkt me niet bekend in de oren, maar zo te horen is een andere carb. de oplossing. Als de gaten in de carb zijn uitgelopen, dan kun je deze nog wel maken met vulbusjes enzo, maar dat is een prutswerkje. Wordt door de EEEC gedaan bij oude carb's. Voor een moderne carb. is vervangen een goedkopere/makkelijkere oplossing.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
euhm is daar een speciale manier voor, anders dan gewoon weer goed vastdraaien?backfire schreef:Als het asje er helemaal uit is gekomen dan kan dat alleen als de venturiklep los is gekomen. En die komen alleen los als iemand hem al eens los heeft gehad en niet op de juiste manier heeft vastgezet. De venturiklep zit nu waarschijnlijk vast in de inlaat.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
nee, het asje zit nog gewoon op z'n plaats.backfire schreef:Als het asje er helemaal uit is gekomen dan kan dat alleen als de venturiklep los is gekomen. En die komen alleen los als iemand hem al eens los heeft gehad en niet op de juiste manier heeft vastgezet. De venturiklep zit nu waarschijnlijk vast in de inlaat.
'k ga vanavond eens kijken en schiet een paar foto'tjes!
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ja schroefjes worden aan de onderkant ingedeukt, waardoor deze uitzet en er dus nooit uit eigen kracht er uit kan trillen. Dus als je ze los hebt gehad moet je ze met loctite of op de orginele manier weer borgen.dyane_maniac schreef:
euhm is daar een speciale manier voor, anders dan gewoon weer goed vastdraaien?
Zelfs al komt er maar een schroefje los, als deze naar binnen wordt gezogen heb je een hoop schade.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
heb je helemaal gelijk in. gelukkis is die carb nog niet in gebruik. voor gebruik even extra borgen met locktite. thnx voor deze wijze tipbackfire schreef:Ja schroefjes worden aan de onderkant ingedeukt, waardoor deze uitzet en er dus nooit uit eigen kracht er uit kan trillen. Dus als je ze los hebt gehad moet je ze met loctite of op de orginele manier weer borgen.dyane_maniac schreef:
euhm is daar een speciale manier voor, anders dan gewoon weer goed vastdraaien?
Zelfs al komt er maar een schroefje los, als deze naar binnen wordt gezogen heb je een hoop schade.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
De naaldafsluiter van de benzinetoevoer naar de vlotterbak lijkt de boosdoener, of eigenlijk een minuscuul korreltje zand dat ervoor zorgt, dat de toevoer niet wordt afgesloten als de vlotterbak vol zit.
de zaak gaat overlopen en de pomp perst de brandstof, in ons geval via het al genoemde asje naar buiten.
morgen nog even nakijken en schoonmaken en de zaak weer in elkaar
de zaak gaat overlopen en de pomp perst de brandstof, in ons geval via het al genoemde asje naar buiten.
morgen nog even nakijken en schoonmaken en de zaak weer in elkaar