LE's restauratie

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » za 15 sep, 2007 09:13

Hallo Elmer,Vanaf de tijd dat de 2cv6 is gemaakt zijn de klepzittingen al
gehard.Logisch dat revisiebedrijven dat niet zeggen,die willen geld verdienen.Dus hij kan zo op LPG

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » za 15 sep, 2007 11:59

Ja ik meende ook dat het zo gewoon erin kon. Zeiden ze bij Duckservice meende ik ook ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » za 15 sep, 2007 15:33

Ik heb dus weer begrepen dat het niet kan. En wellicht vinden jullie het overdreven, maar om elk risico uit te sluiten (als de klepzitting LPG niet overleeft denk ik dat er meer dingen kapot gaan, domino-effect) ga ik andere klepzittingen er in zetten.

@Punky: ik heb amper ervaringen met revisiebedrijven, dus ik had gehoopt dat er wellicht iemand op het forum is die zijn ervaringen wil delen. Om binenn de regeltjes te blijven kan hij/zij de naam van het revisiebedrijf wel via PB doorgeven.
Afblijven.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » za 15 sep, 2007 15:39

Ik lees net dat die geharde zittingen ook nodig zijn voor de bagger die ze in Turkije verkopen onder de Turkse naam voor benzine.
Afblijven.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » za 15 sep, 2007 21:04

opl: turkse koppen zoeken :P

Maar bel anders eerst ff met Duckservice. Dan kunnen zij je vertellen of ze er al in zitten of niet. Dat ze nodig zijn, daar twijfel ik niet aan hoor.
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 15 sep, 2007 21:41

Dat heeft niet te maken met wel of niet gehard maar waarschijnlijk het extreem lage octaan gehalte. Octaan gehalt in bijv Indonesie zit op 88, daar gaat je eendje lekker van pingelen.

Dus nog 1 keer, als het een zesje is zijn het geharde en hoef je niets te doen. Het enige is dat je wat vaker kleppen moet stellen als je op gas rijd.

Voor Turkije, gewoon compressie verlagen naar 7,5 dan heb je geen probleem met de benzine daar.

LE er gaat niets kapot, slijt alleen wat sneller, je hoeft niet bang te zijn dat je blok het gaat begeven.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » za 15 sep, 2007 22:35

Een meneer in Duitsland waarvan ik vermoed dat hij meer dan 2cv motoren weet dan Duckservice (niet dat Duckservice geen verstand van zaken heeft hoor, absoluut niet, dus geen negatief woord over Duckservice!) zei, nadat hij de koppen met eigen ogen bekeken heeft dat er andere zittingen in moeten. Conclusie: er moeten andere zittingen in, daarover kan geen discussie meer bestaan.
Afblijven.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » za 15 sep, 2007 23:36

Okej, ook goed. Dan denk ik dat je inderdaad eens bij een revisiebedrijf moet gaan kijken. Wel gewoon ff bij meerdere mensen vragen, dat scheelt een hoop. Bijvoorbeeld: ik heb mijn eendenkoppen hier naar revisiebedrijf x gebracht voor nieuwe kleppen en zij vertelden me dat ik racekleppen moest hebben omdat die beter waren. Geen kwaad woord over, maar toen ze erin zaten kwam ik met een ander bedrijf te praten, en dat vertelde me dat dat enorm dom is omdat racekleppen een minder groot koeloppervlak hebben en dus eerder verbranden. Nja, dat merk ik vanzelf wel, maar: laat je goed informeren van verschillende kanten!
MyAmi Spring Break

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » zo 16 sep, 2007 01:43

Doet ik ook, dat informeren. En ik wou mijn zoektocht starten op dit forum ;)
Afblijven.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 16 sep, 2007 12:22

Lelijke Eend schreef:Een meneer in Duitsland waarvan ik vermoed dat hij meer dan 2cv motoren weet dan Duckservice (niet dat Duckservice geen verstand van zaken heeft hoor, absoluut niet, dus geen negatief woord over Duckservice!) zei, nadat hij de koppen met eigen ogen bekeken heeft dat er andere zittingen in moeten. Conclusie: er moeten andere zittingen in, daarover kan geen discussie meer bestaan.
En die andere zittingen is toevallig niet omdat ze al gewoon versleten zijn?

Vergeet niet dat als er nieuwe zittingen in gaan dat dit de zelfde zittingen zijn die er 20 jaar geleden ook in gingen.

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » zo 16 sep, 2007 18:20

Het schijnt dat je moeilijk te overtuigen ben Elmer.Maar geloof me nu maar echt,Ik heb dit vorig jaar nog voor iemand uitgezocht.Er bestaat
voor de 602cc motoren van het nieuwe type(na 1966)maat 1 type kop

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 16 sep, 2007 18:38

gerad ik geloof je ik heb dit ooit ook eens uitgezocht en inderaad de orgineele kleppen hoef je niet te vervangen voor lpg
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » za 29 sep, 2007 16:44

Vandaag wat Harley Davidson klokjes opgehaald voor de Eend (foto's komen nog). Olietemperatuurmeter, voltmeter en tijd. Volgens de HD-shop waren er niet ook een oliedrukmeter en een amperemeter, maar volgens de verpakking van de klokjes wel ! Dus er komt meer klokkenzooi in m'n Eend.
Afblijven.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » zo 30 sep, 2007 22:42

Afblijven.

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 30 sep, 2007 22:53

erg mooie klokjes!