la soixante neuf

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 4 sep, 2007 22:32

even offtopic, maar ik heb van het weekend van mn oma het norev dyane modelletje gekregen welke zij als zo lang als ik weet heeft. zij reden vroeger ook altijd dyane. als kind wilde ik er altijd al mee spelen, maar dat mocht nooit. helaas mist het achterklepje maar dat zal er ik zelf vroeger wel afgesloopt hebben :roll:

Afbeelding

Afbeelding
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 4 sep, 2007 23:14

leukkkk zo'n autootje heeft altijd weer emotioneel waarde
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 20 sep, 2007 19:12

gister bezig geweest wat dingetjes van de koets af te halen. ik was toch in de loods want er kwam iemand kijken voor nestor :cry: viel me nix tegen:

de achterbumper is in goede staat evenals de plastic strip. zelfs de bumpersteunen waren nog goed. alles wel roestig, maar oppervlakkig. minpunt is dat de achterpoten van het chassis wel slecht zijn. (trok de bumper er bijna zo vanaf)

het ruitenwisser mechaniek ziet er top uit. bijna geen roest. alles nog netjes in de zwarte lak en er lijkt verdomd weinig speling te zitten op de asjes! :D

zaterdag en zondag al het dyane plaatwerk en andere onderdelen die ik overheb uitzoeken en te koop zetten. ik moet echt even puin ruimen, want de plek en de grote stelling zijn behoorlijk dichtgeslibt en de dyane staat ook vol plaatwerk. dan kan ik de komborstel eens op de koets zetten en goed kijken en beoordelen in welke staat die is.

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » do 20 sep, 2007 20:04

Mooi die Norev!

Ik heb de Dinky Toys:

Afbeelding
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 20 sep, 2007 22:57

ik ook. een een blauwe van universal hobbie. puik modelletje. daar heb ik er nog 1 van, maar die ligt in de thinner om te ontlakken. die wordt dezelfde groen als mijn oude 83er.

Afbeelding
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 21 sep, 2007 22:55

een tijdje terug kwam iemand met dit artikel.

Aryan heeft het getest en bij hem werkte het. Nu heb ik die goede, maar geroeste, bumpersteunen.

Afbeelding

Afbeelding

Komborstelen is eigenljk geen optie gezien de vele holle ruimtes. Goed project dus om te testen of electrolytisch ontroesten werkt. Als het goed werkt en de steunen zijn echt goed ontroest, wil ik ook zelf gaan proberen te verzinken. tuurlijk zal dit niet heel erg goed en strak lukken. maar ach, het zijn de bumpersteunen maar en je kan er niet veel aan verprutsen denk ik. Het zou wel tof zijn natuurlijk als dit lukt.

Vanavond dus maar een opstelling gemaakt.

Afbeelding

water met soda erbij, stroom erop en de eerste bubbels werden zichtbaar. Het geheel staat nu op het balkon vanwege de waterstof en zuurstof produktie.

Afbeelding

Morgen weet ik of het een beetje gelukt is. Spannend.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » za 22 sep, 2007 11:01

grappig, ben benieuwd naar het effect :!:
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » za 22 sep, 2007 12:08

Geweldig! Ik ben benieuwd :D
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » za 22 sep, 2007 12:41

Vanochtend natuurlijk heel benieuwd en snel naar het balkon gelopen. Het water was echt ontzettend ranzig.

Afbeelding

Een goed teken. De steun kwam er zwart uit, zoals het artikel al schreef.

Afbeelding

Maar na afborstelen met water, zou de bumpersteun weer mooi ijzerkleurig en ontdaan van alle roest moeten zijn. Helaas is dit (nog) niet het geval.

Afbeelding

in het midden is al wel een deel goed en het geheel ziet er wel al minder roestig uit. Ik heb goede hoop dat het nog beter gaat worden.

Tijdens het afspoelen merkte ik wel dat er plekken waren die het water afstoten. Dit kan goed komen door de wd40 die er op is gespoten om de bevestigings bouten los te krijgen. Ook gebruik ik slechts een 6A acculader. De stroom zou hoger mogen zijn. Aryan schreef ook al dat hij betere resultaten kreeg met 10A. Ik durf het object niet aan te sluiten op een accu die ik heb liggen omdat die niet gezekerd is (kan ik natuurlijk wel voor zorgen). Ik laat de steun nu eerst even drogen. Daarna ontvetten en dan weer terug in de bak!

Ik laat het weten hoe het wordt.

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » za 22 sep, 2007 23:31

Nice!! Waar staat dat artikel ook al weer, ik kan het zo snel niet vinden, 't staat hier niet bij publicaties he?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » zo 23 sep, 2007 10:28

dyane_maniac schreef:een tijdje terug kwam iemand met dit artikel..
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 23 sep, 2007 10:44

haha omdat je qoute (met de link) nu in rood staat valt de link zelf niet op. als je drukt op het woord artikel in bovenstaande bericht, kom je er.

Maar even heel kort door de bocht: je vult een emmer met water en doet daar een eetlepel soda (driehoek, bij drogist te krijgen voor 1 euro) per 5 liter water bij. Je hangt een paar stukken kaal staal in de bak. Het roestige onderdeel hang je ook in de bak (let wel goed op dat het de ijzeren staven niet raakt) dan de MIN (belangrijk!!) op het roestige onderdeel en de plus op de ijzeren staven (zorg vooral bij het roestige onderdeel voor een goede verbinding) en dan is het afwachten. Maar vor je begint, lees wel het hele artikel even goed door.

Hier nog een link (met practisch dezelfde informatie)

dit is dus de link, HIER drukken Haha.

Ik ga NU kijken hoe de bumpersteun eruit ziet. Tot zo.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 23 sep, 2007 11:18

Tsja, het is nog steeds niet perfect. Ik heb met name moeite de zwarte laag eraf te krijgen. Of dit komt omdat misschien nog resten lak zijn, of dat het een teken is dat de roest nog niet volledig is "opgelost", durf ik niet te zeggen. Er is al wel duidelijk meer "staal" te zien. Wat me ook een beetje tegen valt is de nog aanwezige roest in de holle ruimtes. ik ben bang dat dit komt door een soort kooi van faradee (of hoe dat dan ook heet). Ik wil proberen een electrode omwikkelt met stof (tegen de kortsluiting), IN de holle ruimte te steken en dan zien of dat werkt.

Afbeelding

Afbeelding

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » zo 23 sep, 2007 12:54

Knap werk!

Misschien inderdaad nog wat lak of iets vettigs dat erop hangt.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 23 sep, 2007 22:44

Ziet er toch al een stuk beter uit als eerst!!! Ik ga het ook proberen dan, binnenkort. Heb nog een roestige vooruitontwaseming, ruitenwisser motorbevestigingsplaat [mooi voor galgje], pedaal, en nog meer van dat grut. Moet leuk worden!!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Plaats reactie