la soixante neuf
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
even offtopic, maar ik heb van het weekend van mn oma het norev dyane modelletje gekregen welke zij als zo lang als ik weet heeft. zij reden vroeger ook altijd dyane. als kind wilde ik er altijd al mee spelen, maar dat mocht nooit. helaas mist het achterklepje maar dat zal er ik zelf vroeger wel afgesloopt hebben
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
gister bezig geweest wat dingetjes van de koets af te halen. ik was toch in de loods want er kwam iemand kijken voor nestor viel me nix tegen:
de achterbumper is in goede staat evenals de plastic strip. zelfs de bumpersteunen waren nog goed. alles wel roestig, maar oppervlakkig. minpunt is dat de achterpoten van het chassis wel slecht zijn. (trok de bumper er bijna zo vanaf)
het ruitenwisser mechaniek ziet er top uit. bijna geen roest. alles nog netjes in de zwarte lak en er lijkt verdomd weinig speling te zitten op de asjes!
zaterdag en zondag al het dyane plaatwerk en andere onderdelen die ik overheb uitzoeken en te koop zetten. ik moet echt even puin ruimen, want de plek en de grote stelling zijn behoorlijk dichtgeslibt en de dyane staat ook vol plaatwerk. dan kan ik de komborstel eens op de koets zetten en goed kijken en beoordelen in welke staat die is.
douwe
de achterbumper is in goede staat evenals de plastic strip. zelfs de bumpersteunen waren nog goed. alles wel roestig, maar oppervlakkig. minpunt is dat de achterpoten van het chassis wel slecht zijn. (trok de bumper er bijna zo vanaf)
het ruitenwisser mechaniek ziet er top uit. bijna geen roest. alles nog netjes in de zwarte lak en er lijkt verdomd weinig speling te zitten op de asjes!
zaterdag en zondag al het dyane plaatwerk en andere onderdelen die ik overheb uitzoeken en te koop zetten. ik moet echt even puin ruimen, want de plek en de grote stelling zijn behoorlijk dichtgeslibt en de dyane staat ook vol plaatwerk. dan kan ik de komborstel eens op de koets zetten en goed kijken en beoordelen in welke staat die is.
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
een tijdje terug kwam iemand met dit artikel.
Aryan heeft het getest en bij hem werkte het. Nu heb ik die goede, maar geroeste, bumpersteunen.
Komborstelen is eigenljk geen optie gezien de vele holle ruimtes. Goed project dus om te testen of electrolytisch ontroesten werkt. Als het goed werkt en de steunen zijn echt goed ontroest, wil ik ook zelf gaan proberen te verzinken. tuurlijk zal dit niet heel erg goed en strak lukken. maar ach, het zijn de bumpersteunen maar en je kan er niet veel aan verprutsen denk ik. Het zou wel tof zijn natuurlijk als dit lukt.
Vanavond dus maar een opstelling gemaakt.
water met soda erbij, stroom erop en de eerste bubbels werden zichtbaar. Het geheel staat nu op het balkon vanwege de waterstof en zuurstof produktie.
Morgen weet ik of het een beetje gelukt is. Spannend.
Aryan heeft het getest en bij hem werkte het. Nu heb ik die goede, maar geroeste, bumpersteunen.
Komborstelen is eigenljk geen optie gezien de vele holle ruimtes. Goed project dus om te testen of electrolytisch ontroesten werkt. Als het goed werkt en de steunen zijn echt goed ontroest, wil ik ook zelf gaan proberen te verzinken. tuurlijk zal dit niet heel erg goed en strak lukken. maar ach, het zijn de bumpersteunen maar en je kan er niet veel aan verprutsen denk ik. Het zou wel tof zijn natuurlijk als dit lukt.
Vanavond dus maar een opstelling gemaakt.
water met soda erbij, stroom erop en de eerste bubbels werden zichtbaar. Het geheel staat nu op het balkon vanwege de waterstof en zuurstof produktie.
Morgen weet ik of het een beetje gelukt is. Spannend.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Vanochtend natuurlijk heel benieuwd en snel naar het balkon gelopen. Het water was echt ontzettend ranzig.
Een goed teken. De steun kwam er zwart uit, zoals het artikel al schreef.
Maar na afborstelen met water, zou de bumpersteun weer mooi ijzerkleurig en ontdaan van alle roest moeten zijn. Helaas is dit (nog) niet het geval.
in het midden is al wel een deel goed en het geheel ziet er wel al minder roestig uit. Ik heb goede hoop dat het nog beter gaat worden.
Tijdens het afspoelen merkte ik wel dat er plekken waren die het water afstoten. Dit kan goed komen door de wd40 die er op is gespoten om de bevestigings bouten los te krijgen. Ook gebruik ik slechts een 6A acculader. De stroom zou hoger mogen zijn. Aryan schreef ook al dat hij betere resultaten kreeg met 10A. Ik durf het object niet aan te sluiten op een accu die ik heb liggen omdat die niet gezekerd is (kan ik natuurlijk wel voor zorgen). Ik laat de steun nu eerst even drogen. Daarna ontvetten en dan weer terug in de bak!
Ik laat het weten hoe het wordt.
douwe
Een goed teken. De steun kwam er zwart uit, zoals het artikel al schreef.
Maar na afborstelen met water, zou de bumpersteun weer mooi ijzerkleurig en ontdaan van alle roest moeten zijn. Helaas is dit (nog) niet het geval.
in het midden is al wel een deel goed en het geheel ziet er wel al minder roestig uit. Ik heb goede hoop dat het nog beter gaat worden.
Tijdens het afspoelen merkte ik wel dat er plekken waren die het water afstoten. Dit kan goed komen door de wd40 die er op is gespoten om de bevestigings bouten los te krijgen. Ook gebruik ik slechts een 6A acculader. De stroom zou hoger mogen zijn. Aryan schreef ook al dat hij betere resultaten kreeg met 10A. Ik durf het object niet aan te sluiten op een accu die ik heb liggen omdat die niet gezekerd is (kan ik natuurlijk wel voor zorgen). Ik laat de steun nu eerst even drogen. Daarna ontvetten en dan weer terug in de bak!
Ik laat het weten hoe het wordt.
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
dyane_maniac schreef:een tijdje terug kwam iemand met dit artikel..
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
haha omdat je qoute (met de link) nu in rood staat valt de link zelf niet op. als je drukt op het woord artikel in bovenstaande bericht, kom je er.
Maar even heel kort door de bocht: je vult een emmer met water en doet daar een eetlepel soda (driehoek, bij drogist te krijgen voor 1 euro) per 5 liter water bij. Je hangt een paar stukken kaal staal in de bak. Het roestige onderdeel hang je ook in de bak (let wel goed op dat het de ijzeren staven niet raakt) dan de MIN (belangrijk!!) op het roestige onderdeel en de plus op de ijzeren staven (zorg vooral bij het roestige onderdeel voor een goede verbinding) en dan is het afwachten. Maar vor je begint, lees wel het hele artikel even goed door.
Hier nog een link (met practisch dezelfde informatie)
dit is dus de link, HIER drukken Haha.
Ik ga NU kijken hoe de bumpersteun eruit ziet. Tot zo.
Maar even heel kort door de bocht: je vult een emmer met water en doet daar een eetlepel soda (driehoek, bij drogist te krijgen voor 1 euro) per 5 liter water bij. Je hangt een paar stukken kaal staal in de bak. Het roestige onderdeel hang je ook in de bak (let wel goed op dat het de ijzeren staven niet raakt) dan de MIN (belangrijk!!) op het roestige onderdeel en de plus op de ijzeren staven (zorg vooral bij het roestige onderdeel voor een goede verbinding) en dan is het afwachten. Maar vor je begint, lees wel het hele artikel even goed door.
Hier nog een link (met practisch dezelfde informatie)
dit is dus de link, HIER drukken Haha.
Ik ga NU kijken hoe de bumpersteun eruit ziet. Tot zo.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Tsja, het is nog steeds niet perfect. Ik heb met name moeite de zwarte laag eraf te krijgen. Of dit komt omdat misschien nog resten lak zijn, of dat het een teken is dat de roest nog niet volledig is "opgelost", durf ik niet te zeggen. Er is al wel duidelijk meer "staal" te zien. Wat me ook een beetje tegen valt is de nog aanwezige roest in de holle ruimtes. ik ben bang dat dit komt door een soort kooi van faradee (of hoe dat dan ook heet). Ik wil proberen een electrode omwikkelt met stof (tegen de kortsluiting), IN de holle ruimte te steken en dan zien of dat werkt.
douwe
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction