Motortype

Plaats reactie
F.J. van Hulten
Eenmalige poster
Berichten: 1
Lid geworden op: di 25 sep, 2007 11:49

Motortype

Bericht door F.J. van Hulten » di 25 sep, 2007 11:54

Motor type
In mijn 2 CV uit 1986 ligt een motor met de volgende identificatie:
A Citroen
AM 2 A
N0 0625505143
Dit is naar mijn mening geen origenele 2 CV motor.
Kan iemnad aangeven wat het wel is?
m.vr.gr.

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » di 25 sep, 2007 12:08

Is een motor uit de Acadyane.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 25 sep, 2007 12:11

zie:

www.cats-citroen.net

AM2 A 602 M28 Acadiane 2/78-? 9:1 29 5750 41 3500
AM2 A 602 M28 Acadiane ?-6/88 8.5:1 29 5750 41 3500

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 25 sep, 2007 16:58

idd een acablok. heeft het nog de "turbo"? (aansluiting van luchtfilter)

is verder niets mis mee hoor dat dat blok erin zit. verschil (voor zover ik heb kunnen ontdekken) is alleen die "turbo". Van de 600cc blokken is de am2 (dyane) het fijnste blok vind ik. dit blok heeft een hogere compressie.

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 25 sep, 2007 17:41

en dat merk je ook!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Bericht door Peter v G » di 25 sep, 2007 19:58

Ik heb ook zo'n blok. Deze heeft echter al de nodige kilometers gemaakt al sik naar de zuigers en de stootrand in de cylinder kijkt. Waarschijnlijk zal de compressie niet meer zijn zoals het hoort. (Nooit gemeten.)
Komt de hogere compressie uit de zuigers of is er een wijziging in de koppen?

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 25 sep, 2007 21:49

volgens mij door de koppen maar dit weet ik niet zeker.
volgens mij zijn die zuigers ook een klein beetje grooter (breder)
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 26 sep, 2007 00:07

verschil zit puur in de zuigers. het staat ook op de kop van de zuigers. bij een eenden blok staat hier 8,5 en bij een am2 blok 9. verder is de boring en de slag hetzelfde. de zuiger is als het ware iets hoger. helaas beginnen deze blokjes zeldzaam te worden.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

plof
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 11 jun, 2007 10:31

Bericht door plof » wo 26 sep, 2007 14:31

dyane_maniac schreef:verschil zit puur in de zuigers. het staat ook op de kop van de zuigers. bij een eenden blok staat hier 8,5 en bij een am2 blok 9. verder is de boring en de slag hetzelfde. de zuiger is als het ware iets hoger. helaas beginnen deze blokjes zeldzaam te worden.
m.a.w. als je die zuigers in een "regulier" blok zet heb je op de "turbo" na een am2 blok.. ?

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 26 sep, 2007 15:40

precies het zelfde als a06 635
alleen in de carburateur zitten wat groter sproeiers.

gewoon 8,5 compressie
geen dubbele klepveren

wel andere koeltunnel

Plaats reactie