Moeilijk starten na paar dagen stilstaan
- bartje2212
- Regelmatige poster
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Vandaag wat vooruitgang geboekt. Dit weekend weigerde het eendje namelijk om überhaupt de startmotor iets te laten doen. Nu wist ik wel een beetje hoe dat dan kwam - een hele tijd geleden is dat gedeelte van m'n contactslot overleden en heb ik er een startknop op geknutseld.
Maar goed, dit weekend dus mijn passagiers laten zien hoe je een eend hotwiret
met een schroevendraaier en lekker rijden.
Vandaag toch het gewraakte startknopje maar eens geïnspecteerd en die deed het niet goed meer. Jammer jammer, maar gelukkig zaten er nog 3 ongebruikte knopjes naast dus dat was zo verholpen. Starten als een zonnetje, maar hij had dan ook de vorige dag nog gereden.
Voor nu dus verholpen, ook de accu en de bougieskabels voor de zekerheid even nagekeken. Maar om zeker te weten of het echt weer goed is moet ie eerst een paar dagen stilstaan (en da's juist zo zonde op die laatste paar dagen van het jaar dat het niet regent...). Anyway, wordt vervolgd...
Maar goed, dit weekend dus mijn passagiers laten zien hoe je een eend hotwiret

Vandaag toch het gewraakte startknopje maar eens geïnspecteerd en die deed het niet goed meer. Jammer jammer, maar gelukkig zaten er nog 3 ongebruikte knopjes naast dus dat was zo verholpen. Starten als een zonnetje, maar hij had dan ook de vorige dag nog gereden.
Voor nu dus verholpen, ook de accu en de bougieskabels voor de zekerheid even nagekeken. Maar om zeker te weten of het echt weer goed is moet ie eerst een paar dagen stilstaan (en da's juist zo zonde op die laatste paar dagen van het jaar dat het niet regent...). Anyway, wordt vervolgd...
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Nope maar in de winter pak ik meestal de AX om een aantal redenen: die lekt niet (1), beter zicht door grotere voorruit (2), beter zicht door betere ruitenwisinstallatie en betere verlichting (2,5), beter zicht door betere verwarming (3) en kan carrosserie beter tegen water in het algemeen (4).
Verder rij ik in de zomer juist het meeste met de eend, dakje open
en moet wel de kilometers een beetje eerlijk verdelen tussen de autootjes anders worden ze jaloers op elkaar 
Maar don't worry, ook in de winter toer ik nog wel 'ns met de eend hoor
Maar dan zoek ik dus het weer er een beetje bij uit.
Deze week startte ie overigens na een weekje stilstaan in één keer. Weliswaar nog met dat rare net-niet-aanslaan, maar nu sloeg ie tenminste niet af. Toch iets
Verder rij ik in de zomer juist het meeste met de eend, dakje open

Maar don't worry, ook in de winter toer ik nog wel 'ns met de eend hoor

Maar dan zoek ik dus het weer er een beetje bij uit.
Deze week startte ie overigens na een weekje stilstaan in één keer. Weliswaar nog met dat rare net-niet-aanslaan, maar nu sloeg ie tenminste niet af. Toch iets

-
- Gebruiker
- Contacteer:
Hier weer wat nieuws. Ben toch nog even aan het klooien geweest omdat het me toch niet lekker zit.
Heb de bobine vervangen, dat hielp niet.
Heb de accu vervangen, bleken al m'n ruilaccu's dood
Heb op het forum gelezen dat dit een vaker voorkomend verschijnsel is bij eendjes met 1-2-3
Heb ook geprobeerd de auto aan te slingeren maar dat resulteerde niet in een startende eend maar wel in een geluidje alsof er voorop iets tegen iets anders aankomt als de motor draait (in het gebied fan - vsnaar - dynamo).
Enig idee wat dat kan zijn?
Bij een keertje starten wilde ie pas aanslaan toen ik de startmotor uitzette - inderdaad als er niet genoeg stroom was om tegelijk te starten en te vonken. Daarna deed ie het echter wel in 1x
Zal het ook nog even proberen met een wél volle accu uit m'n andere auto... 
Heb de bobine vervangen, dat hielp niet.
Heb de accu vervangen, bleken al m'n ruilaccu's dood

Heb op het forum gelezen dat dit een vaker voorkomend verschijnsel is bij eendjes met 1-2-3

Heb ook geprobeerd de auto aan te slingeren maar dat resulteerde niet in een startende eend maar wel in een geluidje alsof er voorop iets tegen iets anders aankomt als de motor draait (in het gebied fan - vsnaar - dynamo).

Bij een keertje starten wilde ie pas aanslaan toen ik de startmotor uitzette - inderdaad als er niet genoeg stroom was om tegelijk te starten en te vonken. Daarna deed ie het echter wel in 1x

-
- Heavy user
Had k ook!!! Na tijdje inrijden niet meer zo erg, alleen nog bij paar dagen stilstaan
Oja, en heb je wel de 652 cc sproeiers?
Oja, en heb je wel de 652 cc sproeiers?
Laatst gewijzigd door thomaaas op ma 5 nov, 2007 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer: