Moeilijk starten na paar dagen stilstaan

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » vr 28 sep, 2007 20:04

de mijne had ook een paar keer nodig na een weekje stilstaan. Ik verdenk de accu wel een beetje, maar als je dagelijks rijdt, dan start ie altijd goed.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

pcrodent
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 130
Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Bericht door pcrodent » ma 1 okt, 2007 14:34

Vandaag wat vooruitgang geboekt. Dit weekend weigerde het eendje namelijk om überhaupt de startmotor iets te laten doen. Nu wist ik wel een beetje hoe dat dan kwam - een hele tijd geleden is dat gedeelte van m'n contactslot overleden en heb ik er een startknop op geknutseld.
Maar goed, dit weekend dus mijn passagiers laten zien hoe je een eend hotwiret ;) met een schroevendraaier en lekker rijden.
Vandaag toch het gewraakte startknopje maar eens geïnspecteerd en die deed het niet goed meer. Jammer jammer, maar gelukkig zaten er nog 3 ongebruikte knopjes naast dus dat was zo verholpen. Starten als een zonnetje, maar hij had dan ook de vorige dag nog gereden.
Voor nu dus verholpen, ook de accu en de bougieskabels voor de zekerheid even nagekeken. Maar om zeker te weten of het echt weer goed is moet ie eerst een paar dagen stilstaan (en da's juist zo zonde op die laatste paar dagen van het jaar dat het niet regent...). Anyway, wordt vervolgd...
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang

Jesse
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: do 22 mar, 2007 15:30
Locatie: Heerlen

Bericht door Jesse » do 11 okt, 2007 13:33

wil je nou zeggen dat je alleen met mooi weer rijdt? :?

pcrodent
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 130
Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Bericht door pcrodent » do 11 okt, 2007 13:42

Nope maar in de winter pak ik meestal de AX om een aantal redenen: die lekt niet (1), beter zicht door grotere voorruit (2), beter zicht door betere ruitenwisinstallatie en betere verlichting (2,5), beter zicht door betere verwarming (3) en kan carrosserie beter tegen water in het algemeen (4).
Verder rij ik in de zomer juist het meeste met de eend, dakje open :cool: en moet wel de kilometers een beetje eerlijk verdelen tussen de autootjes anders worden ze jaloers op elkaar ;)

Maar don't worry, ook in de winter toer ik nog wel 'ns met de eend hoor :-)
Maar dan zoek ik dus het weer er een beetje bij uit.

Deze week startte ie overigens na een weekje stilstaan in één keer. Weliswaar nog met dat rare net-niet-aanslaan, maar nu sloeg ie tenminste niet af. Toch iets :)
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » do 11 okt, 2007 19:47

Ik heb het ook vaak na lang stil staan hoor, dan is mijn benzinefilter vaak ook leeg, ik denk dat de pomp het dan nog ff niet bijbenen kan ofzo. Ik maak me er niet druk om, kan geen kwaad lijkt mij. Gewoon elke dag rijden ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

pcrodent
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 130
Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Bericht door pcrodent » za 3 nov, 2007 12:35

Hier weer wat nieuws. Ben toch nog even aan het klooien geweest omdat het me toch niet lekker zit.
Heb de bobine vervangen, dat hielp niet.
Heb de accu vervangen, bleken al m'n ruilaccu's dood :lol:

Heb op het forum gelezen dat dit een vaker voorkomend verschijnsel is bij eendjes met 1-2-3 :?

Heb ook geprobeerd de auto aan te slingeren maar dat resulteerde niet in een startende eend maar wel in een geluidje alsof er voorop iets tegen iets anders aankomt als de motor draait (in het gebied fan - vsnaar - dynamo). :( :( Enig idee wat dat kan zijn?

Bij een keertje starten wilde ie pas aanslaan toen ik de startmotor uitzette - inderdaad als er niet genoeg stroom was om tegelijk te starten en te vonken. Daarna deed ie het echter wel in 1x :? Zal het ook nog even proberen met een wél volle accu uit m'n andere auto... ;)
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 4 nov, 2007 23:58

mijn huidige blokje start dus ook raar!!

eerst gelijk aan valt ze weer uit dan moet ik doorstarten en begint ze op 1 cilinder te starten beetje pruttelen en dan choke rbij en dan loopt ze prachtig...

maarja elek morgen 3 keer starten vind ik niks hoe kan dit komen

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 5 nov, 2007 08:48

klinkt als een benzine tekort Ramon, restje van de vlotter waar hij op start, vervolgens met doorstarten vult de vlotter weer voldoende. Misschien voor jou ook wel handig zo'n elektrisch pompke, of systeem van Lada (die hadden vroeger een handpompje er bij zitten om voor te pompen)

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » ma 5 nov, 2007 15:10

Had k ook!!! Na tijdje inrijden niet meer zo erg, alleen nog bij paar dagen stilstaan

Oja, en heb je wel de 652 cc sproeiers?
Laatst gewijzigd door thomaaas op ma 5 nov, 2007 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » ma 5 nov, 2007 15:37

lijkt een beetje op een kapotte benzinepomp...
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » ma 5 nov, 2007 17:48

Bij mij is het ook. Maar op de vreemdste momenten. Van de week na 2/3 weken stilstaan direct starten. Maar daarna toen ik weer naar huis ging na wat geduld startte hij pas.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 5 nov, 2007 19:15

ja heb nieuwe bezine pomp en de juiste sproeier weet je nooit maar idd ietrs groter.
wil je de juiste maat hebben zul je op de rollebank moeten en dat kan pas na 5000 km

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » ma 5 nov, 2007 19:22

en als je m nu eens 's nachts in een parkeergarage zet? Daar wordt het lijkt me wat minder vochtig, misschien dat 't helpt.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 5 nov, 2007 19:27

mijn carb kan toch ook niet leeglopen
ofzo???

verder loopt ze prima hoor!! warm starten nooit problemen.

ga denk maar eens langs johan

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » ma 5 nov, 2007 19:39

kan wel verdampen: controleer of je deksel goed vast zit en of de pakking nog goed is.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Plaats reactie