Hoe kun je het verschil ZIEN tussen immitatie en origineel??
Hoe kun je het verschil ZIEN tussen immitatie en origineel??
HELP!!
Ik ga vandmiddag kijken naar een eend, welke twee dagen geleden een ongeluk heeft gehad waarbij de koets is beschadigd. Het chassis is nog in goede staat, en in 2003 vervangen.
Dit is gedaan door de vorige eigenaar. Nu ga ik dus zometeen onder t beesie liggen, maar hoe kan ik dat ontdekken of het chassis origineel is of niet?!?
Ik ga vanmiddag kijken, dus dan is het handig om te weten, iemand tips?? (behalve; gebruik de zoekfunctie )
Ik ga vandmiddag kijken naar een eend, welke twee dagen geleden een ongeluk heeft gehad waarbij de koets is beschadigd. Het chassis is nog in goede staat, en in 2003 vervangen.
Dit is gedaan door de vorige eigenaar. Nu ga ik dus zometeen onder t beesie liggen, maar hoe kan ik dat ontdekken of het chassis origineel is of niet?!?
Ik ga vanmiddag kijken, dus dan is het handig om te weten, iemand tips?? (behalve; gebruik de zoekfunctie )
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Als het chassis is vervangen door de vorige eigenaar kun je in ieder geval controleren of het chassis nummer er instaat (Bijna alle eenden hebben het nummer ook daadwerkelijk op het chassis). Als het nummer er in staat met de rdw keuringstekens dan is het geheel na de wissel gekeurd door de rdw en origineel. Vraag de verkoper of hij een certificaat van het chassis heeft ook dit is een kenmerk van een origineel of goedgekeurd chassis.
ik hoop dat je hier wat mee kan.
lees dit ook even
Gevonden met de zoekfunctie
ik hoop dat je hier wat mee kan.
lees dit ook even
Gevonden met de zoekfunctie
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
zag hem op marktplaats staan!
300 euri toch?
Origineel is hij sowieso niet, maar let goed op de rdw tekens.
300 euri toch?
Origineel is hij sowieso niet, maar let goed op de rdw tekens.
Eendloos........ Wel een C4 Picasso
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
De origineel lijkende imitatie chassis zijn in iedergeval te herkennen aan de omgezette rand aan de boven en onderzijde.
Origineel en cassis zijn strak omgezet, de imitatie lijkt wel of ze met een waterpomptang aan geknepen zijn.
Ook zijn er bij imitatie chassis bij voor en achter schokbreker bevestiging versterkings plaatjes aan gebracht, bij origineel alleen achter.
Origineel en cassis zijn strak omgezet, de imitatie lijkt wel of ze met een waterpomptang aan geknepen zijn.
Ook zijn er bij imitatie chassis bij voor en achter schokbreker bevestiging versterkings plaatjes aan gebracht, bij origineel alleen achter.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Hier vind je een aantal kenmerken van een origineel chassis:
-dunne, naar beneden afgeknikte sleepogen
-veerpotophanging aan de zijkant voor open, achter gesloten
-veerpotophangingen moeten boven chassis uitsteken
-schelpjes onder voortrein met omgezette rand
-vierkante gaajes in de schelpjes
-extra opgelaste plaat aan de zijkanten t.h.v. vooras
-gaatjes langs linkerkant voor plastic clipjes benzineslang/remleiding (niet te groot voor clipjes!)
-geen aangelast plaatje aan zijkant achter voor bevestiging koppeling benzineslang
-zichtbaar part-nummer met aan beiden zijden ervan twee dubbele chevrons in een ovaaltje
en misschien nog een paar dingen die ik alweer vergeten ben.
-dunne, naar beneden afgeknikte sleepogen
-veerpotophanging aan de zijkant voor open, achter gesloten
-veerpotophangingen moeten boven chassis uitsteken
-schelpjes onder voortrein met omgezette rand
-vierkante gaajes in de schelpjes
-extra opgelaste plaat aan de zijkanten t.h.v. vooras
-gaatjes langs linkerkant voor plastic clipjes benzineslang/remleiding (niet te groot voor clipjes!)
-geen aangelast plaatje aan zijkant achter voor bevestiging koppeling benzineslang
-zichtbaar part-nummer met aan beiden zijden ervan twee dubbele chevrons in een ovaaltje
en misschien nog een paar dingen die ik alweer vergeten ben.