Hoe kun je het verschil ZIEN tussen immitatie en origineel??

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Hoe kun je het verschil ZIEN tussen immitatie en origineel??

Bericht door Rossero » za 9 jun, 2007 09:24

HELP!! :roll:

Ik ga vandmiddag kijken naar een eend, welke twee dagen geleden een ongeluk heeft gehad waarbij de koets is beschadigd. Het chassis is nog in goede staat, en in 2003 vervangen.

Dit is gedaan door de vorige eigenaar. Nu ga ik dus zometeen onder t beesie liggen, maar hoe kan ik dat ontdekken of het chassis origineel is of niet?!?

Ik ga vanmiddag kijken, dus dan is het handig om te weten, iemand tips?? (behalve; gebruik de zoekfunctie :oops: )

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » za 9 jun, 2007 10:47

Als het chassis is vervangen door de vorige eigenaar kun je in ieder geval controleren of het chassis nummer er instaat (Bijna alle eenden hebben het nummer ook daadwerkelijk op het chassis). Als het nummer er in staat met de rdw keuringstekens dan is het geheel na de wissel gekeurd door de rdw en origineel. Vraag de verkoper of hij een certificaat van het chassis heeft ook dit is een kenmerk van een origineel of goedgekeurd chassis.

ik hoop dat je hier wat mee kan.

lees dit ook even :wink:
Gevonden met de zoekfunctie
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Gebruikersavatar
Rollo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 apr, 2005 10:56
Contacteer:

Bericht door Rollo » za 9 jun, 2007 11:22

zag hem op marktplaats staan!


300 euri toch?


Origineel is hij sowieso niet, maar let goed op de rdw tekens.
Eendloos........ Wel een C4 Picasso :-)
www.robdehaan.com

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » za 9 jun, 2007 14:11

Denk je er wel om dat je voor jouw project een origineel chassis moet hebben? Anders krijg je geheit problemen als je hem later laat keuren (en dat moet je zeker) met de RDW.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » za 9 jun, 2007 16:13

leo top schreef:Denk je er wel om dat je voor jouw project een origineel chassis moet hebben? Anders krijg je geheit problemen als je hem later laat keuren (en dat moet je zeker) met de RDW.
Ja, daarom juist

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 28 sep, 2007 16:13

Nou een imitatie slaat het rdw ook een nummer in. Zit een brief bij waarmee het 'als origineel' door het leven gaat. Dus gewoon imitatie. Mits goed tegen roest behandeld niets mis mee. Maar in een imitatie kan dus ook een rdw nummer staan.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 28 sep, 2007 16:35

De origineel lijkende imitatie chassis zijn in iedergeval te herkennen aan de omgezette rand aan de boven en onderzijde.
Origineel en cassis zijn strak omgezet, de imitatie lijkt wel of ze met een waterpomptang aan geknepen zijn.
Ook zijn er bij imitatie chassis bij voor en achter schokbreker bevestiging versterkings plaatjes aan gebracht, bij origineel alleen achter.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

wieltje1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 19:23
Locatie: Houten

Bericht door wieltje1 » vr 28 sep, 2007 19:03

imitatie chassis hebben allemaal lipjes aan de zijkant zitten waar je de leidingen achter vast kan klemmen , achter deze lippen zit namelijk ook geen verf
rode 2cv6 club,zwarte lomax variant 4

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 5 okt, 2007 20:24

Ik heb ook een imi chassis, maar geen van deze kenmerken. Er zijn wel meerdere merken natuurlijk.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Heiko
Beginner
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 23:49
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Heiko » vr 5 okt, 2007 22:24

Hier vind je een aantal kenmerken van een origineel chassis:

-dunne, naar beneden afgeknikte sleepogen
-veerpotophanging aan de zijkant voor open, achter gesloten
-veerpotophangingen moeten boven chassis uitsteken
-schelpjes onder voortrein met omgezette rand
-vierkante gaajes in de schelpjes
-extra opgelaste plaat aan de zijkanten t.h.v. vooras
-gaatjes langs linkerkant voor plastic clipjes benzineslang/remleiding (niet te groot voor clipjes!)
-geen aangelast plaatje aan zijkant achter voor bevestiging koppeling benzineslang
-zichtbaar part-nummer met aan beiden zijden ervan twee dubbele chevrons in een ovaaltje
en misschien nog een paar dingen die ik alweer vergeten ben.
:lol:

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 8 okt, 2007 09:11

Was zaterdag bij het magazijn van de 2CV4&6Club. Daar hebben ze een aanbieding: chassis voor 500 euro :shock:

Was waarschijnlijk een Imitatie chassis. Dan gaan er bij mij wat rode lampjes branden. :evil:

Mod: Punky

Plaats reactie