is dit de redox EP primer ?backfire schreef:Ik gebruik sikkens EP 2k primer, ja deze is gewoon overspuitbaar met 2k autolak
Restauratie van de backfire eend
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
backfire schreef:ennuh welke eend rijd er dan met transparante achterlichten?
Zoiets?
Deze achterlichten zijn op een veel te dure machine bij TNO gemaakt en zijn helaas uniek

Ik heb er ook wel eens over na zitten denken om transparante achterlichten te maken. Zou je de orginele kappen niet kunnen bleken? Volgens mij is het toch verf wat er op zit?
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
dan mogen er ook wel "blackend" lichten gemaakt worden hoor, lol
Probleem met donkerder maken met spuitbus is dat de lichtopbrengst minder wordt, en dat wil ik zeker niet.
Ik heb een hele erge bleke liggen nog, zal m es opzoeken, ik weet niet of die heel of erg broos is.
Greatnix Spookeend
Probleem met donkerder maken met spuitbus is dat de lichtopbrengst minder wordt, en dat wil ik zeker niet.
Ik heb een hele erge bleke liggen nog, zal m es opzoeken, ik weet niet of die heel of erg broos is.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
wat zet jij daar dan overheen ?backfire schreef:YepPHoskam schreef: is dit de redox EP primer ?
deze epoxyprimer is namelijk aleen 'overschilderbaar' met producten op basis van epoxy-, polyurethaan- en
alkydhars.....
ik wil er met standox VOC system füller overheen.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
-
- Addicted user
- Contacteer:
Simpel tussenlaag primer opzetten van standox, is geen probleem, zelfs de simpele motip rode primer werkt perfect en daar kun je weer gewoon standox over zetten. Overigens als je het niet vertrouwd, gewoon fosfaat primer als tussenlaag gebruiken, werkt altijd. Maar als je uithardingstijd hanteerd van 7 dagen heb je nergens last van.
Ik ga aan de slag met Glasurit omdat standox en lesonal mijn kleur niet hebben (triumph powder blue)
Bij mij:
Van onder en de voorkant komt hij in de EP, daarover heen komt body schutz van motip of 3m, daarover heen komt normale primer.
Eigenlijk zit de halve eend standaard in de bodyschutz, zelfs voetenbak en bodemplaten.
Ik ga aan de slag met Glasurit omdat standox en lesonal mijn kleur niet hebben (triumph powder blue)
Bij mij:
Van onder en de voorkant komt hij in de EP, daarover heen komt body schutz van motip of 3m, daarover heen komt normale primer.
Eigenlijk zit de halve eend standaard in de bodyschutz, zelfs voetenbak en bodemplaten.
-
- Regelmatige poster
Heb het even nagevraagd, gaat niets worden op de stage van die vriend van me, blijkt dat ze alleen plastic verpakkingen enz doen. Heb weer eens niet goed geluisterd;)
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.
-
- Addicted user
- Contacteer:
Even een kleine update zodat jullie weten dat er nog wel degelijk aan de eend gewerkt wordt, kan alleen mijn fototoestel nergens vinden, grrrr.
Vandaag bij mijn vaste eendengarage nieuwe fusseens er in geperst, nu zitten mijn fussees in ieder geval weer vast aan de draagarmen en kan ik verder met klussen.
Zondag nog motorkap scharnier losgemaakt en opnieuw vastgelast, roest veel eigenlijk wel mee en het orginele scharnier is van veel betere kwaliteit dan het vervangingsscharnier. Dus als iemand een nieuw scharnier zoekt voor 15 euro of 2 achterlichten of metalen vierkante koplampen. Voor diegenen die mij gesupport hebben met onderdelen, gereedschappen ff pb, dan regelen we wel iets.
Achter ook al een hoekprofiel gemaakt voor bevestiging van de doorlopende achterklep, met dank aan mijn neef (inclusief het lassen van motorkapscharnier). Mijn Ferm lasapparaat is goedgekeurd door hem, voldoet zeker voor de eend, hij heeft hem ook meteen afgesteld, dus nu moet ik oefenen met deze lasstand.
Vandaag bij mijn vaste eendengarage nieuwe fusseens er in geperst, nu zitten mijn fussees in ieder geval weer vast aan de draagarmen en kan ik verder met klussen.
Zondag nog motorkap scharnier losgemaakt en opnieuw vastgelast, roest veel eigenlijk wel mee en het orginele scharnier is van veel betere kwaliteit dan het vervangingsscharnier. Dus als iemand een nieuw scharnier zoekt voor 15 euro of 2 achterlichten of metalen vierkante koplampen. Voor diegenen die mij gesupport hebben met onderdelen, gereedschappen ff pb, dan regelen we wel iets.
Achter ook al een hoekprofiel gemaakt voor bevestiging van de doorlopende achterklep, met dank aan mijn neef (inclusief het lassen van motorkapscharnier). Mijn Ferm lasapparaat is goedgekeurd door hem, voldoet zeker voor de eend, hij heeft hem ook meteen afgesteld, dus nu moet ik oefenen met deze lasstand.
-
- Addicted user
- Contacteer:
Zo t was ff rustig en vergeleken met Siemen schiet het bij mij natuurlijk niet op. Daarbij was ik al enige tijd mijn toestel kwijt en ja hoor ik heb hem weer terug.
Vervolg van de kokers, nu de andere kant, alleen klein stukje vooraan niet goed

Andere kant is een ander verhaal, ook hier weer verborgen gebreken, beetje in de stijl van Siemen, je hebt het 1ne af en t volgende komt er weer aan. Maar ook dit gaat goed komen.

En deel 2 van het achterlicht verhaal. Ik heb dus de unit ingesmeerd met speciale wax (welke ook in de botenbouw wordt gebruikt). Daarna de boel met siliconen ingespoten. Helaas ging de kit op sommige plekken door de waxlaag heen, met als gevolgen een gruwelijk plakkende siliconenbrei.
Ziehier:

Terug naar de tekentafel. Volgende idee is om toch weer de wax te gebruiken, maar dan eerst een laagje latex en daarover heen de siliconen. De latex ging toch wat makkelijker los van het kunstof.
Vervolg van de kokers, nu de andere kant, alleen klein stukje vooraan niet goed

Andere kant is een ander verhaal, ook hier weer verborgen gebreken, beetje in de stijl van Siemen, je hebt het 1ne af en t volgende komt er weer aan. Maar ook dit gaat goed komen.

En deel 2 van het achterlicht verhaal. Ik heb dus de unit ingesmeerd met speciale wax (welke ook in de botenbouw wordt gebruikt). Daarna de boel met siliconen ingespoten. Helaas ging de kit op sommige plekken door de waxlaag heen, met als gevolgen een gruwelijk plakkende siliconenbrei.
Ziehier:

Terug naar de tekentafel. Volgende idee is om toch weer de wax te gebruiken, maar dan eerst een laagje latex en daarover heen de siliconen. De latex ging toch wat makkelijker los van het kunstof.
-
- Las Expert
- Contacteer:
haha tsja het is wat backfire.
maar met gedult kom je een heel eind.
ik werk elke dat 3 a 4 uur (van 6a 7 uur tot 10 s'avonds) aan de dyane gelukkig komt mijn einde inzicht.
probleem is dat de flens randen aan getast zijn en 2 keer zo dik zijn nou dan weet je het wel.
gewoon door zetten backfire en proberen alles weer te maken en beter te maken zo als ik het ook doe (als je de machines er voor hebt ik doe het namelijk op mijn werk)
word wel wat zwaarder meer je hebt er meer plezier van.
en als je het laswerk klaar hebt komt er weer wat anders natuurlijk shuren schuren en schuren ik moet het straks ook maar ik ben het nu wel gewend na 3 besteleenden ''zucht'' maar als je alles weer in de lak hebt dan is het machtig mooi werk om alles weer op te bouwen.
nee ik respecteer je werk eenorm alles word gewoon nieuw zo te zien.
ga zo doooor!
maar met gedult kom je een heel eind.
ik werk elke dat 3 a 4 uur (van 6a 7 uur tot 10 s'avonds) aan de dyane gelukkig komt mijn einde inzicht.
probleem is dat de flens randen aan getast zijn en 2 keer zo dik zijn nou dan weet je het wel.
gewoon door zetten backfire en proberen alles weer te maken en beter te maken zo als ik het ook doe (als je de machines er voor hebt ik doe het namelijk op mijn werk)
word wel wat zwaarder meer je hebt er meer plezier van.
en als je het laswerk klaar hebt komt er weer wat anders natuurlijk shuren schuren en schuren ik moet het straks ook maar ik ben het nu wel gewend na 3 besteleenden ''zucht'' maar als je alles weer in de lak hebt dan is het machtig mooi werk om alles weer op te bouwen.
nee ik respecteer je werk eenorm alles word gewoon nieuw zo te zien.
ga zo doooor!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
gewoon even een paar meer wats lampjes erin en het is opgelost! ik geloof dat je van 5 w naar 10 gaat... zo heb ik altijd goeie lichtopbrengst gehad!Spookeend schreef:dan mogen er ook wel "blackend" lichten gemaakt worden hoor, lol
Greatnix Spookeend
en even als aandenken

2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/