boven 80 km/h slecht remmen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
boven 80 km/h slecht remmen
mijn Dyane remde al een tijdje niet meer zoals het moest.
5 jaar terug zijn de leidingen en remschoentjes vervangen.
2 maanden geleden heb ik de voorremmen opnieuw afgesteld (achter kon ik niet bij omdat ik geen goede bokjes had om eronder te zetten.)
na het afstellen piepen de remmen, ik dacht, dat gaat wel weg, maar het is er nog steeds.... hoewel ik er veel in rij (en rem).
ik ben net terug van een retourtje nijmegen en als ik op de snelweg moet remmen dan kan ik hem zonder verschil tot op de bodem intrappen, ik ga gewoon net zo hard rechtdoor......
als ik 80 of langzamer rijdt kan ik wel een fatsoenlijke noodstop uitvoeren als het moet. ik hoef dan geen 2x te pompen of zo.....
ook trekt hij sinds vandaag naar rechts met remmen terwijl hij na het afstellen precies rechtdoor bleef gaan...
wat kan er aan de hand zijn? ik snap het niet.... of mag ik gewoon niet harder dan 80
5 jaar terug zijn de leidingen en remschoentjes vervangen.
2 maanden geleden heb ik de voorremmen opnieuw afgesteld (achter kon ik niet bij omdat ik geen goede bokjes had om eronder te zetten.)
na het afstellen piepen de remmen, ik dacht, dat gaat wel weg, maar het is er nog steeds.... hoewel ik er veel in rij (en rem).
ik ben net terug van een retourtje nijmegen en als ik op de snelweg moet remmen dan kan ik hem zonder verschil tot op de bodem intrappen, ik ga gewoon net zo hard rechtdoor......
als ik 80 of langzamer rijdt kan ik wel een fatsoenlijke noodstop uitvoeren als het moet. ik hoef dan geen 2x te pompen of zo.....
ook trekt hij sinds vandaag naar rechts met remmen terwijl hij na het afstellen precies rechtdoor bleef gaan...
wat kan er aan de hand zijn? ik snap het niet.... of mag ik gewoon niet harder dan 80
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Hoe oud is de remvloeistof? Hier komt vocht in en het zou eigenlijk iedre twee jaar vervangen moeten worden.
Is er nergens lekkage? Is het systeem wel goed ontlucht?
Als ik jou was zou ik beginnen met de remvloeistof verversen. Gewoon alles eruit trappen en dan nieuwe erin. Vervolgens goed ontluchten. Kijken hoe het dan is.
En anders zou de hoofdremcilinder ook weleens slecht kunnen zijn. Is niet zo moelijk deze te vervangen. Je zou ook een revisiesetje kunnen nemen. Is stuk goedkoper. Maar vervangen kan ook.
Is er nergens lekkage? Is het systeem wel goed ontlucht?
Als ik jou was zou ik beginnen met de remvloeistof verversen. Gewoon alles eruit trappen en dan nieuwe erin. Vervolgens goed ontluchten. Kijken hoe het dan is.
En anders zou de hoofdremcilinder ook weleens slecht kunnen zijn. Is niet zo moelijk deze te vervangen. Je zou ook een revisiesetje kunnen nemen. Is stuk goedkoper. Maar vervangen kan ook.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Wie? die Bugatti of die eend zonder remmen?Ramon2cv schreef:hij zal maar achter die k#tcar van je rijden!!
Is wel een leuk gezicht in je spiegel!

Laatst gewijzigd door leo top op wo 24 okt, 2007 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
- Locatie: 's-Hertogenbosch
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
of de hoofdremcilinder ook vernieuwd is weet ik niet zeker, maar ik zal in elk geval eens de remvloeistof eens vernieuwen dan.....
is 5 jaar niet meer gedaan dus zou misschien kunnen helpen...
en dan dat scheeftrekken ineens?
kan het zijn dat het aan een kant na het afstellen weer is teruggedraaid? dat ie daarom ineens een stuk minder goed remt?
is 5 jaar niet meer gedaan dus zou misschien kunnen helpen...
en dan dat scheeftrekken ineens?
kan het zijn dat het aan een kant na het afstellen weer is teruggedraaid? dat ie daarom ineens een stuk minder goed remt?
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
ok, nu remt het dus helemaal niet meer, ook niet onder de 80, als ik hard op het pedaal trap hoor je gewoon een hoop herrie en schud alles door elkaar, was bang dat de auto uit elkaar ging vallen... trekt enorm naar rechts en remt nog enormer slecht..............
geloof dat ik er maar niet meer in rij tot dit opgelost is, de vraag is alleen wanneer ik tijd heb :S
geloof dat ik er maar niet meer in rij tot dit opgelost is, de vraag is alleen wanneer ik tijd heb :S
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
-
- Beginner
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 14 jun, 2007 17:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Scheef trekken kan, in geval van schijfremmen, worden veroorzaakt door een vast zittende zuiger in een van de remklauwen (aan de kant waar ie niet naartoe trekt). Heb ik ook gehad, was opgelost met een nieuwe remklauw. In mijn geval remde ie nog wel prima verder, maar trok tijdens niet al te hard remmen duidelijk naar 1 kant toe. Bij harder remmen werd waarschijnlijk de remschijf een beetje kromgetrokken waardoor wel allebei de remblokjes goed contact maakten, met hard remmen trok ie ook niet al te veel scheef.
Maar aan de hand van de symptomen die jij beschrijft verwacht ik dat:
1. je remmen staan te strak afgesteld (als het trommels zijn) want ze piepen. Ze zullen dus rijdens het rijden flink heet worden.
2. Oude remvloeistof kan te veel water bevatten. Wanneer dit te heet wordt kan dit gaan koken en trap je (omdat er comprimeerbaar gas in je leidingen zit) je rempedaal zonder effect tot de bodem in. Een paar keer pompen kan helpen, maar is zoals iedereen wel begrijpt niet echt veilig.
Maar aan de hand van de symptomen die jij beschrijft verwacht ik dat:
1. je remmen staan te strak afgesteld (als het trommels zijn) want ze piepen. Ze zullen dus rijdens het rijden flink heet worden.
2. Oude remvloeistof kan te veel water bevatten. Wanneer dit te heet wordt kan dit gaan koken en trap je (omdat er comprimeerbaar gas in je leidingen zit) je rempedaal zonder effect tot de bodem in. Een paar keer pompen kan helpen, maar is zoals iedereen wel begrijpt niet echt veilig.
Bekijk ook onze site over het opknappen (en meer!) van een Ami Super: www.amisuper.nl
2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973
2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973