Restauratie van de backfire eend
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Addicted user
- Contacteer:
Wel vandaag weer wat kleine dingen kunnen doen, toch kosten die kleine dingen stiekum veel meer tijd dan dat ik op mijn werkzaamhedenlijstje had staan. 5 van de 12 puntjes maar kunnen doen.
Zo ziet de bak er van binnen uit (het witte spul om de laspuntjes doet mij er aan denken dat het verzinkt staal is)

Het imitatie binnenscherm moet aanpassen aan de moderne eend. Op het oude scherm zitten namelijk geen boutjes om de achterbankbevestiging aan te schroeven. Dus eerst wat rondjes moeten kloppen. Met dank een wat geduldig klopwerk en een maat die aan de andere kant het vuisthamertje hield als aambeeld

En zo ziet het er dan uit als de schroefjes vast gelast zitten, ging wel lekker dat lassen zeg.

Even verder, wat puntlasjes wegboren en de oude stop is weg.

En na een beetje laswerk en gebruik maken van de oude houder van 2 weer 1 goede stop gemaakt en nu ook meteen op (ongeveer) de juiste hoogte vastgezet. Scheelt ongeveer een cm.

En nu voor de horror stories een leeg dashbord

Natuurlijk nog wat kleine dingen gedaan, zoals de gaatjes geboort in het nieuwe raamdeel.
Zo ziet de bak er van binnen uit (het witte spul om de laspuntjes doet mij er aan denken dat het verzinkt staal is)

Het imitatie binnenscherm moet aanpassen aan de moderne eend. Op het oude scherm zitten namelijk geen boutjes om de achterbankbevestiging aan te schroeven. Dus eerst wat rondjes moeten kloppen. Met dank een wat geduldig klopwerk en een maat die aan de andere kant het vuisthamertje hield als aambeeld

En zo ziet het er dan uit als de schroefjes vast gelast zitten, ging wel lekker dat lassen zeg.

Even verder, wat puntlasjes wegboren en de oude stop is weg.

En na een beetje laswerk en gebruik maken van de oude houder van 2 weer 1 goede stop gemaakt en nu ook meteen op (ongeveer) de juiste hoogte vastgezet. Scheelt ongeveer een cm.

En nu voor de horror stories een leeg dashbord

Natuurlijk nog wat kleine dingen gedaan, zoals de gaatjes geboort in het nieuwe raamdeel.
-
- Addicted user
- Contacteer:
Overigens inderdaad de ruimte onder de achterbank is veeeeeeeeeeeeeel te klein om een accu te kunnen plaatsen. Geloof niet dat dat goed gaat komen met de tankbeugel.
Dus zal ik maar een steun gaan maken voor onder de motorkap op de vertrouwde plek alleen dan een 15 cm naar voren, of zoals aangegeven aan de linker zijde of het wordt achterop de plaat van Johannes.
Stortdouche, nee dat niet, maar die heb ik net wel gehad, al het slijpsel en lasrook van me af gewassen.
Dus zal ik maar een steun gaan maken voor onder de motorkap op de vertrouwde plek alleen dan een 15 cm naar voren, of zoals aangegeven aan de linker zijde of het wordt achterop de plaat van Johannes.
Stortdouche, nee dat niet, maar die heb ik net wel gehad, al het slijpsel en lasrook van me af gewassen.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
waarom niet gewoon je accu helemaal achterin? of moet je reserve wiel daar ook nog komen?
Anders zou je es moeten kijken naar platte accus, die zijn er ook.
Greatnix Spookeend
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Addicted user
- Contacteer:
Ja reserve wiel wil ik houden Spookeend. Gelukkig ben ik nog lang niet klaar en dus kan ik rustig kijken waar ik de accu wil. Kabellengte heb ik genoeg.Spookeend schreef:waarom niet gewoon je accu helemaal achterin? of moet je reserve wiel daar ook nog komen?
Greatnix Spookeend