la soixante neuf

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jesper » do 1 nov, 2007 14:19

dyane_maniac schreef:jij moet niet zeuren jij weet t al. maar ik hou het nog even geheim.

douwe -houdt van geheimpjes :wink: -
Dat gaat je geld kosten... ;-)
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 1 nov, 2007 20:34

misschien ligt het eraan dat ik net terug ben van schaatsen en werken en verschrikkelijk moe ben, maar ik snap m niet
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » do 1 nov, 2007 20:53

Als er geen schutbordplaatje te vinden is, de ramen niet Belgisch zijn, ...Dan zal het waarschijnlijk wel Franse productie zijn ja.

Maar op dit hoekje ben ik bijzonder jaloers..
dyane_maniac schreef:De naad bij het binnenscherm en c-stijl:

Afbeelding
Afbeelding

:lol:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » do 1 nov, 2007 21:40

gedver wat een raar gat
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
Locatie: standdaarbuiten

Bericht door martijntje » do 1 nov, 2007 23:11

yannick geef nou maar toe en zoek een ander koetsje joh
dyane 4 68 en dyane 6 69

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » vr 2 nov, 2007 00:16

Niks van, deze wordt behouden! Ik blijf erbij, er zit niet veel meer laswerk aan dan bij een doorsnee restauratie. Het zit gewoon op wat rare plekjes.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2673
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 2 nov, 2007 09:09

eigenlijk bewijst dit de ultieme test van een 2pk/dyane die met polyester behandeld is, je ziet, na 15 jaar blijft dit van je koets over. beter is het dus te lassen (gericht aan diegenen die graag gaan polyesteren)
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » vr 2 nov, 2007 09:32

Michiel van Ginkel schreef:eigenlijk bewijst dit de ultieme test van een 2pk/dyane die met polyester behandeld is, je ziet, na 15 jaar blijft dit van je koets over. beter is het dus te lassen (gericht aan diegenen die graag gaan polyesteren)
benieuwd of er nog wat van die koets over was geweest zonder polyester ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » vr 2 nov, 2007 09:48

:lol:

Maar we gaan off-topic. Bedenkingen bij mijn project mogen in het daarvoor bestemde topic :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jesper » vr 2 nov, 2007 12:36

dyane_maniac schreef:misschien ligt het eraan dat ik net terug ben van schaatsen en werken en verschrikkelijk moe ben, maar ik snap m niet
(zwijggeld)
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 2 nov, 2007 13:28

Jesper schreef:
dyane_maniac schreef:misschien ligt het eraan dat ik net terug ben van schaatsen en werken en verschrikkelijk moe ben, maar ik snap m niet
(zwijggeld)
a! ja, geldwolf.... van je "vrienden" moet je t hebben... tss

nog een geheimpje verklappen als zwijggeld? (en dan niet dubbel zwijggeld vragen voor het feit dat je twee geheimen weet he :D )
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 2 nov, 2007 13:33

SamClukkers schreef:Niks van, deze wordt behouden! Ik blijf erbij, er zit niet veel meer laswerk aan dan bij een doorsnee restauratie. Het zit gewoon op wat rare plekjes.
dan heb je wel een andere interpretatie van "doorsnee" restauratie projecten haha.

ja ach, met wat donordelen, kom je een eind. ik zou ook voor een andere koets gaan om desnoods later deze op te knappen, maar ik snap t wel. tis ook de uitdaging he!?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 28 nov, 2007 23:46

De laatste tijd niet heel veel opwindend s gedaan. Voornamelijk veel geschuurd. hoewel, veel... Lang geschuurd is misschien een beter woord.

Hiervan niet veel foto's. Is ten slotte ook niet bijster interessant om te zien.
Ook moest de koppeling van DAE nog even gewisseld worden tussendoor. Was hard nodig, want de klinknagels van de koppelingsplaat begonnen al te slijten.

Afbeelding

Vandaag heb ik een set facom steeksleutels voor mn verjaardag gekregen! Heel fijn, omdat de sleutels die ik had bijna allemaal wel de geest hadden gegeven en ik nu aan het sleutelen was met de setjes die ik in de auto heb liggen voor pech onderweg. (Van die setjes van 2 euro uit de uitverkoopbak)
Facom is tenminste het echte werk. van het weekend krijg ik ook nog de set ring/steeksleutels, want die was vandaag niet meegeleverd (mijn broertje had ze bij de garage besteld waar ie werkt). Dan kunnen we tenminste weer even vooruit :D

Afbeelding
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jesper » do 29 nov, 2007 00:20

dyane_maniac schreef:Vandaag heb ik een set facom steeksleutels voor mn verjaardag gekregen!
Jij gelukkige bastaard! Dat is een vrije vertaling, maar dat is een mooi cadeau.

In de beeldrand van de bovenste foto hurkt wel een vaag type op de grond.

Jesper ;-)
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » za 15 dec, 2007 16:55

dyane_maniac schreef:een tijdje terug kwam iemand met dit artikel.

Aryan heeft het getest en bij hem werkte het. Nu heb ik die goede, maar geroeste, bumpersteunen.

Afbeelding

Afbeelding

Komborstelen is eigenljk geen optie gezien de vele holle ruimtes. Goed project dus om te testen of electrolytisch ontroesten werkt. Als het goed werkt en de steunen zijn echt goed ontroest, wil ik ook zelf gaan proberen te verzinken. tuurlijk zal dit niet heel erg goed en strak lukken. maar ach, het zijn de bumpersteunen maar en je kan er niet veel aan verprutsen denk ik. Het zou wel tof zijn natuurlijk als dit lukt.

Vanavond dus maar een opstelling gemaakt.

Afbeelding

water met soda erbij, stroom erop en de eerste bubbels werden zichtbaar. Het geheel staat nu op het balkon vanwege de waterstof en zuurstof produktie.

Afbeelding

Morgen weet ik of het een beetje gelukt is. Spannend.
dyane_maniac schreef:Vanochtend natuurlijk heel benieuwd en snel naar het balkon gelopen. Het water was echt ontzettend ranzig.

Afbeelding

Een goed teken. De steun kwam er zwart uit, zoals het artikel al schreef.

Afbeelding

Maar na afborstelen met water, zou de bumpersteun weer mooi ijzerkleurig en ontdaan van alle roest moeten zijn. Helaas is dit (nog) niet het geval.

Afbeelding

in het midden is al wel een deel goed en het geheel ziet er wel al minder roestig uit. Ik heb goede hoop dat het nog beter gaat worden.

Tijdens het afspoelen merkte ik wel dat er plekken waren die het water afstoten. Dit kan goed komen door de wd40 die er op is gespoten om de bevestigings bouten los te krijgen. Ook gebruik ik slechts een 6A acculader. De stroom zou hoger mogen zijn. Aryan schreef ook al dat hij betere resultaten kreeg met 10A. Ik durf het object niet aan te sluiten op een accu die ik heb liggen omdat die niet gezekerd is (kan ik natuurlijk wel voor zorgen). Ik laat de steun nu eerst even drogen. Daarna ontvetten en dan weer terug in de bak!

Ik laat het weten hoe het wordt.

douwe
Op het R4 forum kwam dit ook ter sprake en ik had daar (sorry zonder te vragen :oops: ) deze opstelling laten zien. Vandaag kwam daar de volgende reactie:
ronny schreef::D na het lenen van een gelijkstroom-lasapparaat van 135 ampere, zijn zelfs de meest verroeste stukken ijzer in een uurtje brandschoon,
ik ben er echt blij mee met deze antiroest methode, dit gaat echt lekker zo

iedereen hartstikke bedankt voor deze tip van het jaar!!!! :D

ronny
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Plaats reactie