Dat gaat je geld kosten...dyane_maniac schreef:jij moet niet zeuren jij weet t al. maar ik hou het nog even geheim.
douwe -houdt van geheimpjes -
la soixante neuf
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 221
- Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
- Locatie: standdaarbuiten
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2673
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
benieuwd of er nog wat van die koets over was geweest zonder polyesterMichiel van Ginkel schreef:eigenlijk bewijst dit de ultieme test van een 2pk/dyane die met polyester behandeld is, je ziet, na 15 jaar blijft dit van je koets over. beter is het dus te lassen (gericht aan diegenen die graag gaan polyesteren)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
(zwijggeld)dyane_maniac schreef:misschien ligt het eraan dat ik net terug ben van schaatsen en werken en verschrikkelijk moe ben, maar ik snap m niet
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
a! ja, geldwolf.... van je "vrienden" moet je t hebben... tssJesper schreef:(zwijggeld)dyane_maniac schreef:misschien ligt het eraan dat ik net terug ben van schaatsen en werken en verschrikkelijk moe ben, maar ik snap m niet
nog een geheimpje verklappen als zwijggeld? (en dan niet dubbel zwijggeld vragen voor het feit dat je twee geheimen weet he )
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
dan heb je wel een andere interpretatie van "doorsnee" restauratie projecten haha.SamClukkers schreef:Niks van, deze wordt behouden! Ik blijf erbij, er zit niet veel meer laswerk aan dan bij een doorsnee restauratie. Het zit gewoon op wat rare plekjes.
ja ach, met wat donordelen, kom je een eind. ik zou ook voor een andere koets gaan om desnoods later deze op te knappen, maar ik snap t wel. tis ook de uitdaging he!?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
De laatste tijd niet heel veel opwindend s gedaan. Voornamelijk veel geschuurd. hoewel, veel... Lang geschuurd is misschien een beter woord.
Hiervan niet veel foto's. Is ten slotte ook niet bijster interessant om te zien.
Ook moest de koppeling van DAE nog even gewisseld worden tussendoor. Was hard nodig, want de klinknagels van de koppelingsplaat begonnen al te slijten.
Vandaag heb ik een set facom steeksleutels voor mn verjaardag gekregen! Heel fijn, omdat de sleutels die ik had bijna allemaal wel de geest hadden gegeven en ik nu aan het sleutelen was met de setjes die ik in de auto heb liggen voor pech onderweg. (Van die setjes van 2 euro uit de uitverkoopbak)
Facom is tenminste het echte werk. van het weekend krijg ik ook nog de set ring/steeksleutels, want die was vandaag niet meegeleverd (mijn broertje had ze bij de garage besteld waar ie werkt). Dan kunnen we tenminste weer even vooruit
Hiervan niet veel foto's. Is ten slotte ook niet bijster interessant om te zien.
Ook moest de koppeling van DAE nog even gewisseld worden tussendoor. Was hard nodig, want de klinknagels van de koppelingsplaat begonnen al te slijten.
Vandaag heb ik een set facom steeksleutels voor mn verjaardag gekregen! Heel fijn, omdat de sleutels die ik had bijna allemaal wel de geest hadden gegeven en ik nu aan het sleutelen was met de setjes die ik in de auto heb liggen voor pech onderweg. (Van die setjes van 2 euro uit de uitverkoopbak)
Facom is tenminste het echte werk. van het weekend krijg ik ook nog de set ring/steeksleutels, want die was vandaag niet meegeleverd (mijn broertje had ze bij de garage besteld waar ie werkt). Dan kunnen we tenminste weer even vooruit
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Jij gelukkige bastaard! Dat is een vrije vertaling, maar dat is een mooi cadeau.dyane_maniac schreef:Vandaag heb ik een set facom steeksleutels voor mn verjaardag gekregen!
In de beeldrand van de bovenste foto hurkt wel een vaag type op de grond.
Jesper
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
dyane_maniac schreef:een tijdje terug kwam iemand met dit artikel.
Aryan heeft het getest en bij hem werkte het. Nu heb ik die goede, maar geroeste, bumpersteunen.
Komborstelen is eigenljk geen optie gezien de vele holle ruimtes. Goed project dus om te testen of electrolytisch ontroesten werkt. Als het goed werkt en de steunen zijn echt goed ontroest, wil ik ook zelf gaan proberen te verzinken. tuurlijk zal dit niet heel erg goed en strak lukken. maar ach, het zijn de bumpersteunen maar en je kan er niet veel aan verprutsen denk ik. Het zou wel tof zijn natuurlijk als dit lukt.
Vanavond dus maar een opstelling gemaakt.
water met soda erbij, stroom erop en de eerste bubbels werden zichtbaar. Het geheel staat nu op het balkon vanwege de waterstof en zuurstof produktie.
Morgen weet ik of het een beetje gelukt is. Spannend.
Op het R4 forum kwam dit ook ter sprake en ik had daar (sorry zonder te vragen ) deze opstelling laten zien. Vandaag kwam daar de volgende reactie:dyane_maniac schreef:Vanochtend natuurlijk heel benieuwd en snel naar het balkon gelopen. Het water was echt ontzettend ranzig.
Een goed teken. De steun kwam er zwart uit, zoals het artikel al schreef.
Maar na afborstelen met water, zou de bumpersteun weer mooi ijzerkleurig en ontdaan van alle roest moeten zijn. Helaas is dit (nog) niet het geval.
in het midden is al wel een deel goed en het geheel ziet er wel al minder roestig uit. Ik heb goede hoop dat het nog beter gaat worden.
Tijdens het afspoelen merkte ik wel dat er plekken waren die het water afstoten. Dit kan goed komen door de wd40 die er op is gespoten om de bevestigings bouten los te krijgen. Ook gebruik ik slechts een 6A acculader. De stroom zou hoger mogen zijn. Aryan schreef ook al dat hij betere resultaten kreeg met 10A. Ik durf het object niet aan te sluiten op een accu die ik heb liggen omdat die niet gezekerd is (kan ik natuurlijk wel voor zorgen). Ik laat de steun nu eerst even drogen. Daarna ontvetten en dan weer terug in de bak!
Ik laat het weten hoe het wordt.
douwe
ronny schreef: na het lenen van een gelijkstroom-lasapparaat van 135 ampere, zijn zelfs de meest verroeste stukken ijzer in een uurtje brandschoon,
ik ben er echt blij mee met deze antiroest methode, dit gaat echt lekker zo
iedereen hartstikke bedankt voor deze tip van het jaar!!!!
ronny
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet