contact uit = licht uit
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 153
- Lid geworden op: ma 8 aug, 2005 09:39
- Locatie: Amsterdam
Er is duidelijk verschil in kwaliteit in kabelschoentjes. De bekende tangen waar een assosrtiment kabelschoentjes bij zit en die je koopt voor 5 euro bij een tankstation is inderdaad niks. Maar als je de goede koopt bij de vakhandel, dan oxideren ze echt niet zomaar. Sterker nog, de verbinding zit daar behoorlijk ingepakt in het kunststof.
En natuurlijk kun je alles beter solderen en afwerken met krimpkous, maar je ontkomt er toch niet aan om een stekkerverbinding te maken op verschillende plaatsen.
En natuurlijk kun je alles beter solderen en afwerken met krimpkous, maar je ontkomt er toch niet aan om een stekkerverbinding te maken op verschillende plaatsen.
Beter een eend dan geen eend
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 373
- Lid geworden op: za 5 mei, 2007 19:53
- Locatie: enschede
- Contacteer:
slecht starten
Mijn eendje start de laatste tijd erg slecht. Volgens de wegenwacht zou het contaktslot kapot zijn. Bij het terugdraaien van de sleutel zou er dan te veel stroom verbruikt worden waardoor de startmotor wel draait maar de motor niet aan slaat. Ook loopt de startmotor vaak vast. Die monteur maakte ff snel een tekeningetje waar hij een overbruging maakte achter het contaktslot met een schakelaar er tussen zodat de bobine altijd stroom heeft. Hij had verder geen tijd om het goed uit te leggen en ik snapte niet meteen wat ie bedoelde. Weet iemand of het indedaad aan het contaktslot ligt of zou het ook nog een andere oorzaak kunnen hebben. Ik heb overigens een maakrelais tussen de lichtschakelaar en het contaktslot zoadat mijn lampen uitgaan als ie van het contakt af gaat, misschien dat dit toch kwaad kan? Of moet ik het eerder zoeken in de bobine of misschien wel de dynamo. Ook kan het zijn dat de afstelling van de kleppen gewijzigd is tijdens de apk keuring. Wie helpt?
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Hoi Frenkie, ik heb al jaren geen contactslot meer, maar ook ik had dit probleem. Daar ik geen contactslot meer heb kan daar dus ook het probleem niet zitten. Je moet het eerder zoeken in een oude bobine, slechte accu, slechte aansluiting van de startmotor. Waar de ANWB man gelijk in heeft is dat er te veel stroom wordt getrokken om de bobine een goede vonk te geven.
Dat met die overbrugging zou ik voorzichtig mee zijn, want als je de schakelaar vergeet om te zetten dan is 1 je accu in no time leeg en 2 je bobine in no time echt kapot.
Dat met die overbrugging zou ik voorzichtig mee zijn, want als je de schakelaar vergeet om te zetten dan is 1 je accu in no time leeg en 2 je bobine in no time echt kapot.
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 373
- Lid geworden op: za 5 mei, 2007 19:53
- Locatie: enschede
- Contacteer:
slecht starten
Dat van die bobine is wel logisch eigelijk, misschien bedoelde die man het anders
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
check TEN EERSTE de hele grote beurt mik mak, maar das standaard. verder kan de anwb man echt wel gelijk hebben. ik heb het ook gehad met mn aca. dacht dat de accu slecht was ivm slecht starten. bleek een behoorlijke weerstand/vermogensverlies te zitten in de stekker verbinding van het contact slot. dit zou ook in de contactrol kunnen zitten!!!
ik heb ooit eens een doormeet schema gehad om dit probleem op te sporen. euvel is dat het starten behoorlijke stroom trekt en ik toen slechts 8 V over hield en dit is gewoon te weinig voor de ontsteking.
volgens mij meet je dit na, door de spanning over de accu te meten (normaal 12 a 13 V) en dan iemand te laten starten en meten wat je dan krijgt.
je kan een evt verlies in je kontakt oplossen door het contact met een schakelaar EN EEN GOED RELAIS!!!!!!! te schakelen. evt starten dmv drukknop. als je stuurslot echter nog goed functioneerd, zou ik echter een nieuwe contactrol kopen (meen iets van 13 euro) en zorgen dat de stekkertjes goed kontact maken.
douwe
ik heb ooit eens een doormeet schema gehad om dit probleem op te sporen. euvel is dat het starten behoorlijke stroom trekt en ik toen slechts 8 V over hield en dit is gewoon te weinig voor de ontsteking.
volgens mij meet je dit na, door de spanning over de accu te meten (normaal 12 a 13 V) en dan iemand te laten starten en meten wat je dan krijgt.
je kan een evt verlies in je kontakt oplossen door het contact met een schakelaar EN EEN GOED RELAIS!!!!!!! te schakelen. evt starten dmv drukknop. als je stuurslot echter nog goed functioneerd, zou ik echter een nieuwe contactrol kopen (meen iets van 13 euro) en zorgen dat de stekkertjes goed kontact maken.
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Kroonsteentjes... ik gebruik ze alleen bij de autoradio. Zou ze zeker niet willen hebben op de plaats waar de dikke draden onder het contact slot zitten, die overigens na een tijdje met licht aan (Halogeen) flink heet worden, net als het chromen deel van lichtschakelaar.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
- Locatie: het Westen
Terug naar de schakeling in het originele bericht. Begrijp ik het goed dat de spoel van het nieuwe relais wordt geschakeld tussen de door het contactslot geschakelde + en de draad die het startrelais aanstuurt?
Dat betekent dat het relais in serie komt te staan met het startrelais? Juist?
Ook betekent deze schakeling dat de toeter het alleen doet als het contactslot op 'aan' staat. Klopt dat?
Dat betekent dat het relais in serie komt te staan met het startrelais? Juist?
Ook betekent deze schakeling dat de toeter het alleen doet als het contactslot op 'aan' staat. Klopt dat?
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 373
- Lid geworden op: za 5 mei, 2007 19:53
- Locatie: enschede
- Contacteer:
slecht starten
Aller eerst bedankt voor de reacties, het probleem is nog niet opgelost, maar ik kom er wel uit denk ik . Sorry dat ik ff te enthousiast was door dit probleem hier te plaatsen, maar ik dacht in combinatie met contact uit= licht uit kan er misschien wel iets verkeerd gaan, vandaar dat ik het hier ff plaatste.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 373
- Lid geworden op: za 5 mei, 2007 19:53
- Locatie: enschede
- Contacteer:
Hey Daffy
Heb jij toevallig nog een schema van contact uit = licht uit? Ik wil namelijk óók een contactslot en startknop i.p.v het originele slot aansluiten. En tevens de vraag of ik dit apart moet aansluiten of dat ik dit over hetzelfde relais kan aansluiten? Aansluiten lukt mij op zich wel, maar ik begrijp ff niet, wanneer mijn lampen automatisch uitschakelen bij het starten. Volgens mij was die aansluiting namelijk ook bedoelt om niet een te grote spanning op je verlichting te krijgen tijdens het starten. Maar ik kan nergens dat schema terug vinden. Graag dus van jou de beste oplossing, liefst met visueel (schema) uitleg.
B.V.D Frenkie.
Heb jij toevallig nog een schema van contact uit = licht uit? Ik wil namelijk óók een contactslot en startknop i.p.v het originele slot aansluiten. En tevens de vraag of ik dit apart moet aansluiten of dat ik dit over hetzelfde relais kan aansluiten? Aansluiten lukt mij op zich wel, maar ik begrijp ff niet, wanneer mijn lampen automatisch uitschakelen bij het starten. Volgens mij was die aansluiting namelijk ook bedoelt om niet een te grote spanning op je verlichting te krijgen tijdens het starten. Maar ik kan nergens dat schema terug vinden. Graag dus van jou de beste oplossing, liefst met visueel (schema) uitleg.
B.V.D Frenkie.