Het Grote Ribbelkap Topic
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
zo vandaag de echte eerste laswerken aangevangen .
dit met gas ging tog weer al wat beter dan de eerste poging met gevulde draad (zondergas dus ).
wel pokke veel scheurtjes zeg .
ook de hoekjes er terug op fabriceren viel niet echt mee hopelijk zijn ze niet te lang .
bij de lichten beugel uitsparing is wel veel geprutst daar is al deftig op gepapt hopelijk krijg ik het daar nog strak met genoeg plamuur denk ik.
niet echt mijn lievelings matriaal.
morgen avond verder en hopelijk niet vergeten fototjes te maken voor jullie .
zoe kan ik ze er trouwens hier op zetten .
en hoe groot ?
tot de volgende
join the benelux ribbelclub
dit met gas ging tog weer al wat beter dan de eerste poging met gevulde draad (zondergas dus ).
wel pokke veel scheurtjes zeg .
ook de hoekjes er terug op fabriceren viel niet echt mee hopelijk zijn ze niet te lang .
bij de lichten beugel uitsparing is wel veel geprutst daar is al deftig op gepapt hopelijk krijg ik het daar nog strak met genoeg plamuur denk ik.
niet echt mijn lievelings matriaal.
morgen avond verder en hopelijk niet vergeten fototjes te maken voor jullie .
zoe kan ik ze er trouwens hier op zetten .
en hoe groot ?
tot de volgende
join the benelux ribbelclub
see you when you see me
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Bericht van: joe_catchou
Het heeft een poos geduurd , maar hier zijn dan de eerste foto's van de ribbelkap project .
Dit was toch wel net wat meer werk dan m'n dacht zoals alles natuurlijk als je begint bij een eend .
Edit Punky: Foto's aangepast. Zie: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=4872
Het heeft een poos geduurd , maar hier zijn dan de eerste foto's van de ribbelkap project .
Dit was toch wel net wat meer werk dan m'n dacht zoals alles natuurlijk als je begint bij een eend .
Edit Punky: Foto's aangepast. Zie: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=4872
Laatst gewijzigd door Punky op zo 30 dec, 2007 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Ik heb zaterdag eindelijk het aanloop probleem van de motorkap en de spatborden op gelost. Het wat uit eindelijk nog geen uur werk :S.
Heb het als volgt opgelost. Eerst heb ik de spatborden gedemonteerd en de beugels waar ze mee aan het schutbord zitten losgemaakt. Doormiddel van het uitboren van de 3 puntlassen. Vervolgens de beugels met een bout ongeveer 5 mm hoger weer vast gemaakt. Resultaat. Ik kan nu de motorkap open en dicht doen zonder dat ik tape op de spatborden moet plakken om beschadigingen te voorkomen.
Het rechterspatbord klopt nu perfect. Aan de linker kant wil ik hem aan de voorkant nog iets omhoog brengen om dat de kier daar wat te groot is naar mn zin.
Als ik ff tijd heb zal ik wat fototjes maken.
Heb het als volgt opgelost. Eerst heb ik de spatborden gedemonteerd en de beugels waar ze mee aan het schutbord zitten losgemaakt. Doormiddel van het uitboren van de 3 puntlassen. Vervolgens de beugels met een bout ongeveer 5 mm hoger weer vast gemaakt. Resultaat. Ik kan nu de motorkap open en dicht doen zonder dat ik tape op de spatborden moet plakken om beschadigingen te voorkomen.
Het rechterspatbord klopt nu perfect. Aan de linker kant wil ik hem aan de voorkant nog iets omhoog brengen om dat de kier daar wat te groot is naar mn zin.
Als ik ff tijd heb zal ik wat fototjes maken.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
heel graag als je dan wil fototjes er van .
het kan aleen maar een verbetering worden voor iedereen met een ribbel .
waarvoor hartelijk dank van iedereen denk ik , niet?
i still go for it .
maar ik moet wel potvol koffie lang wachten op mijn spuiter grrrr.
ook heb ik een aanrijding gehad met de berlingo f*ck wel in mijn recht all right maar de gedoe er rond pfff
en ook ondertussen wel al nieuwe voor stoelen gekocht nou ja nieuw .
van een matiz chevrolet hat net 7500km op de teller en hebben ze hem op een nacht ff lekker getrakteerd op een perre total losse model voor zijn deur.
helaas voor hem goed voor mij .
dus daar kunnen we ook mee aan de gang
wat een bewogen week-end weer .
in afwachting van verdere foto's .... go ribbelteam
het kan aleen maar een verbetering worden voor iedereen met een ribbel .
waarvoor hartelijk dank van iedereen denk ik , niet?
i still go for it .
maar ik moet wel potvol koffie lang wachten op mijn spuiter grrrr.
ook heb ik een aanrijding gehad met de berlingo f*ck wel in mijn recht all right maar de gedoe er rond pfff
en ook ondertussen wel al nieuwe voor stoelen gekocht nou ja nieuw .
van een matiz chevrolet hat net 7500km op de teller en hebben ze hem op een nacht ff lekker getrakteerd op een perre total losse model voor zijn deur.
helaas voor hem goed voor mij .
dus daar kunnen we ook mee aan de gang
wat een bewogen week-end weer .
in afwachting van verdere foto's .... go ribbelteam
see you when you see me
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Hier dan vast 2 foto's van de aangepaste spatbord bevestiging.
Op de eerste foto zie je de binnenkant van het scherm. Die 2 gaatjes zijn uitgeboorde puntlassen. Ik heb de steun weer gemonteerd met een boutje in het gat van de bovenste puntlas.
Op de 2e foto zie je de steun zelf. Je ziet dus de 3 gaten van de uitgeboorde puntlassen. Ik heb daar tussen een nieuw gad geboord voor de bout. Die bout gaat in het scherm zelf door het gat van de bovenste puntlas en zo is de beugel dus ongeveer 8 mm naar boven gekomen. Ik heb de gaten iets te groot geboord zo dat je nog een kleinbeetje kan schuiven.
Als de kap terug is van de spuiter en alles is weer gemonteerd dan zal ik foto's maken van de pasvorm. Deze is sterk verbeterd. Links is ie nu perfect en rechts wil ik hem aan de voorkant nog iets omhoog hebben. Ik moet nog even kijken of dit te doen is door een vulplaat onder de koplamp steun.
Op de eerste foto zie je de binnenkant van het scherm. Die 2 gaatjes zijn uitgeboorde puntlassen. Ik heb de steun weer gemonteerd met een boutje in het gat van de bovenste puntlas.
Op de 2e foto zie je de steun zelf. Je ziet dus de 3 gaten van de uitgeboorde puntlassen. Ik heb daar tussen een nieuw gad geboord voor de bout. Die bout gaat in het scherm zelf door het gat van de bovenste puntlas en zo is de beugel dus ongeveer 8 mm naar boven gekomen. Ik heb de gaten iets te groot geboord zo dat je nog een kleinbeetje kan schuiven.
Als de kap terug is van de spuiter en alles is weer gemonteerd dan zal ik foto's maken van de pasvorm. Deze is sterk verbeterd. Links is ie nu perfect en rechts wil ik hem aan de voorkant nog iets omhoog hebben. Ik moet nog even kijken of dit te doen is door een vulplaat onder de koplamp steun.