Remmen geblokkeerd
-
- Beginner
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za 10 nov, 2007 12:21
- Locatie: Charmes
Remmen geblokkeerd
Hallo,
Mijn naam is Caroline, sinds 2 minuten ingeschreven op dit forum en sinds 2 weken bezitster van een Dyane 6.
Afgelopenvrijdag ben ik in dorpje stil komen te staan vanwege de remmen die zich steeds meer en meer vast zette (hoe kan dit..?)Er zat geen enkele speling meer in et rempedaal.
Vandaag hebben we haar opgehaald en de remmen waren niet meer geblokkeerd. Nu zagen we wel dat er lhm ipv dot4 inzit.
Het niveau zat over het maximum, kan dit het probleem veroorzaakt hebben ?
Om lhm te vervangen voor dot4 hoe moet ik dan te werk gaan ? Moeten alle rubbers dan ook vervangen worden ?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Caro
Mijn naam is Caroline, sinds 2 minuten ingeschreven op dit forum en sinds 2 weken bezitster van een Dyane 6.
Afgelopenvrijdag ben ik in dorpje stil komen te staan vanwege de remmen die zich steeds meer en meer vast zette (hoe kan dit..?)Er zat geen enkele speling meer in et rempedaal.
Vandaag hebben we haar opgehaald en de remmen waren niet meer geblokkeerd. Nu zagen we wel dat er lhm ipv dot4 inzit.
Het niveau zat over het maximum, kan dit het probleem veroorzaakt hebben ?
Om lhm te vervangen voor dot4 hoe moet ik dan te werk gaan ? Moeten alle rubbers dan ook vervangen worden ?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Caro
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Allereerst welkom
Als je de verkeerde remvloeistof gebruikt wordt het hele remsysteem aangetast, dus op z'n minst zullen alle rubbers in dat systeem aangepast moeten worden. Ook de remcylinders achter zijn alleen geschikt voor Dot 4 heb ik mij laten vertellen, dus waarschijnlijk zijn die ook aangetast.
Volgens mij is er al veel over geschreven op het forum, zoek via de zoekfunctie eens op verkeerde remvloeistof.
Suc6 er mee!
Als je de verkeerde remvloeistof gebruikt wordt het hele remsysteem aangetast, dus op z'n minst zullen alle rubbers in dat systeem aangepast moeten worden. Ook de remcylinders achter zijn alleen geschikt voor Dot 4 heb ik mij laten vertellen, dus waarschijnlijk zijn die ook aangetast.
Volgens mij is er al veel over geschreven op het forum, zoek via de zoekfunctie eens op verkeerde remvloeistof.
Suc6 er mee!
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Je Dyane heeft dus trommel remmen?
Als dat zo is en er zit nu LHM in moeten alle rubbers vervangen worden
inclusief de slangen naar de achterdraagarmen en de slang naar de versnellingsbak.
Bovendien het systeem grondig reinigen en doorspoelen en vullen met Dot4.
Als het schijfremmen zijn geldt het zelfde, maar zonder slangen en Dot4 vervangen door LHM.
Als dat zo is en er zit nu LHM in moeten alle rubbers vervangen worden
inclusief de slangen naar de achterdraagarmen en de slang naar de versnellingsbak.
Bovendien het systeem grondig reinigen en doorspoelen en vullen met Dot4.
Als het schijfremmen zijn geldt het zelfde, maar zonder slangen en Dot4 vervangen door LHM.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2674
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Beginner
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za 10 nov, 2007 12:21
- Locatie: Charmes
Er zijn 3 foto's te zien op de volgende website, weet niet hoe ik het bij het bericht moet plaatsen.
http://www.flickr.com/photos/12965588@N ... 3056187753
Groetjes,
Caroline
http://www.flickr.com/photos/12965588@N ... 3056187753
Groetjes,
Caroline
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Weet je ook hoe lang de LHM er al in zit?
Nieuwe hoofdremcilinder zal je wel nodig hebben, voor de rest, als het een DOT4 systeem is met spiritus doorspoelen en droogblazen met compressor. Daarna weer vullen met DOT4. Hopelijk heeft de LHM er niet te lang in gezeten, anders moet je ook de remcilinders vervangen.
Nieuwe hoofdremcilinder zal je wel nodig hebben, voor de rest, als het een DOT4 systeem is met spiritus doorspoelen en droogblazen met compressor. Daarna weer vullen met DOT4. Hopelijk heeft de LHM er niet te lang in gezeten, anders moet je ook de remcilinders vervangen.
-
- Beginner
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za 10 nov, 2007 12:21
- Locatie: Charmes
-
- Beginner
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 14 jun, 2007 17:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Lees dit eens, helemaal onderaan de pagina: http://cats-citroen.net/citroen_atypes/howto.html
Bekijk ook onze site over het opknappen (en meer!) van een Ami Super: www.amisuper.nl
2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973
2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973
-
- Beginner
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za 10 nov, 2007 12:21
- Locatie: Charmes
Een andere mogelijkheid als hij toch schijven heeft. De aanslag van de rempedaal kan verbogen zijn. Hierdoor komt ie niet meer helemaal terug en bouwt zo steeds meer druk op. Even een bahco op de aanslag rand zetten en terug buigen. Hebben wij een keer gehad met onze sahara, die hadden we zo midden op een kruising klemgezet en zelfs twee motoren kregen hem, niet van zijn plaats.
diverse Citroens, wat anders.
Een andere mogelijkheid als hij toch schijven heeft. De aanslag van de rempedaal kan verbogen zijn. Hierdoor komt ie niet meer helemaal terug en bouwt zo steeds meer druk op. Even een bahco op de aanslag rand zetten en terug buigen. Hebben wij een keer gehad met onze sahara, die hadden we zo midden op een kruising klemgezet en zelfs twee motoren kregen hem, niet van zijn plaats.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Beginner
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za 10 nov, 2007 12:21
- Locatie: Charmes
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2674
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
Ten eerste WELKOM!
Even voor meer inzicht, ' t gaat om dit pracht exemplaar:
Alleen snap ik niet zo goed waneer er die LHM ingekomen is, da's toch een prutsklus geweest. Met remmen moet je nooit klooien. Je hebt nog mazzel dat hij teveel remde en niet te weinig...... Kan je nog verhaal halen?
Even voor meer inzicht, ' t gaat om dit pracht exemplaar:
Alleen snap ik niet zo goed waneer er die LHM ingekomen is, da's toch een prutsklus geweest. Met remmen moet je nooit klooien. Je hebt nog mazzel dat hij teveel remde en niet te weinig...... Kan je nog verhaal halen?
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Inderdaad Trommels is altijd DOT4. Als de vorige eigenaar ook altijd LHM er in heeft gehad dan ga er maar van uit dat alle rubber dichtingen niet meer goed zijn. Uiteindelijk voor je eigen veiligheid zal je alle remcilinders en de hoofdremcilinder moeten vervangen. Nu valt dat qua kosten nog wel mee, zo'n 200 Euro, maar het is erg veel werk.
Te vol is niet de bedoeling, maar er zit altijd een ontluchtingsgaatje in de deksel en dus het te veel aan vloeistof loopt er dan gewoon uit en tast het omringende metaal aan.
Te vol is niet de bedoeling, maar er zit altijd een ontluchtingsgaatje in de deksel en dus het te veel aan vloeistof loopt er dan gewoon uit en tast het omringende metaal aan.