Remmen geblokkeerd

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Caro_Guzzi
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: za 10 nov, 2007 12:21
Locatie: Charmes

Bericht door Caro_Guzzi » zo 11 nov, 2007 12:14

We hebben gisteren de oude eigenaar gebeld en die had bij de aankoop een grote fles LHM erbij gekregen.
We gaan zeker aan de remmen werken. Maar we vragen ons af of alles vervangen moet worden of is het schoonmaken met spiritus voldoende ?

We hebben de Dyane gisteren goed afgesteld, we zijn geloof ik de eersten die het doen op dit Dyaantje. Ze draait nu als en horloge. Ik hoop dat hiermee ook het benzine verbruik omlaag gaat.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2164
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 11 nov, 2007 12:25

Door de LHM worden de Dot rubbers helemaal zacht en zwellen op.
Ik denk niet dat dat nog goed komt met spiritus.
Met spiritus spoelen moet in ieder geval wel gebeuren.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » zo 11 nov, 2007 13:09

De metalen delen (leidingen e.d.) eerst spoelen met wasbenzine. Dit is nl de voorgeschreven methode om LHM delen te reinigen. Dan doorblazen met perslucht, en dan pas met spiritus spoelen en daarna weer doorblazen met perslucht. Voor het spoelen wel alle rubbers verwijderen. En na het spoelen nieuwe rubbers erin.

Als je bij een HRC nieuwe rubbers indoet wegens het slecht functioneren hiervan is dat vaak maar een zeer tijdelijke oplossing. Ik weet niet of dat in dit geval ook het geval zal zijn. Gezien de vele uren die erin gaan zitten is het misschien verstandig om dit gewoon allemaal te vernieuwen.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 11 nov, 2007 22:00

Wel een enorme prutzooi zeg. Veel werk omdat iemand er verkeerde vloeistof in gooit. nou, in elk geval succes met het klussen. het is niet moeilijk dat remsysteem maar wel veel werk.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie