Ik heb het volgende probleem. Vorige week sloeg mijn eendje af, tijdens het opnieuw starten leek het net alsof de accu leeg was. De start motor draaide steeds langszamer rond. Tot er zelfs helemaal geen klik meer te horen was. De accu zit nog vol (lampen branden volop). De eend aangeduwd en hij startte meteen. Maar ja, op een gegeven moment moet ie toch weer uitgezet worden en nu krijg ik um dus niet meer aan. Als ik de sleutel omdraaid hoor ik helemaal niets, net alsof de accu leeg is maar dat is dus niet zo.
Wie o wie kan mij vertellen wat het probleem is, is dit de dynamo of startmotor?? Ik had eerder al het gevoel dat de ruitenwissers langszamer liepen....
Alvast heel erg bedankt.
Geen klik, niks meer
- Ducky Willem
- Beginner
Geen klik, niks meer
Beter 1 eend in de hand dan 10 in de lucht
De startmotor kun je als volgt proberen: Laat iemand de sleutel omdraaien terwijl je met een hamer op de startmotor slaat, begint de startmotor dan te leven dan zit t in de startmotor.
Om je dynamo te laten testen moet de motor iig draaien, dus moet je aanduwen en even bij een garage vragen of ze je dynamo willen testen.
Ik denk overigens dat t aan de startmotor ligt. Succes
Om je dynamo te laten testen moet de motor iig draaien, dus moet je aanduwen en even bij een garage vragen of ze je dynamo willen testen.
Ik denk overigens dat t aan de startmotor ligt. Succes
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
- Jeroen-citroen
- Moderator
Dynamo kun je ook zelf testen met de multimeter. Duw de auto aan en als deze loopt op de polen van de accu meten. Je moet dan rond de 14,5 volt meten. Doe hetzelfde met lichten aan en verhoog het toerental iets. Ook dan moet je rond de 14,5 volt meten. Als het erg wisselend is kan ook je spanningsregelaar kapot zijn.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet